Internet kontra utazási irodák

Internet kontra utazási irodák

Néhány évvel ezelőtt, az internet turizmuson belüli térhódításának kezdetén sokan az "ügynök haláláról" beszéltek, azaz a viszoneladók, a travel agentek megszűnését jósolták.

Az internet azóta változatlan intenzitással hódít teret, ám jól prosperálnak az utazási irodák is. Vajon mit hoz a jövő? - erről kérdeztünk néhány érintettet e heti körkérdésünkben.

Molnár Gabiella (ügyvezető igazgató, Blaguss-Volánbusz): Mintegy 3-4 éve Berlinben a DRV kongresszusán már megkongatták a vészharangot az utazási irodák jövője fölött, mondván, hogy az elektronikus értékesítés belépésével megszűnik elsődleges szerepük. A félelmük azonban nem volt indokolt, s ezt már ők is belátták, mivel legfeljebb a szálloda- és a repülőjegy foglalásoknál kap nagyobb jelentőséget az interneten. Úgy vélem, és a jelenlegi tapasztalatok is azt igazolják, hogy az incentive utak összeállításánál, az egyéni üdüléseknél, a körutaknál, a desztinációk kiválasztásánál továbbra is nagyobb súlyt képvisel a személyes kontaktus, az irodák dolgozóinak ajánlása. A kézbevehető, írott infromációkat tartalmazó katalógusokban való böngészés, a magazinok összehasonlítása még sokáig nem fog kimenni a divatból. A megbízható, korrekt információkkal szolgáló utazási irodáknak a közeljövőben még nincs mitől félniük.

Magyariné Tóth Anikó (Árkádia Utazda): Egy bizonyos réteg, főleg a tehetősebb fiatalabbak biztosan rákapnak az internetre, de mivel minden felmerülő kérdésre ott nem fognak választ kapni, ezért még sokáig szükségük lesz az utazási irodákra is. A személyes, emberi kapcsolatot, az ügyintézők tapasztalatát, utasra szabott információját az elektronikus értékesítési módszerek még sokáig nem tudják pótolni.

Szathmáry Adrienne (értékesítési igazgató, F&F Utazási Iroda): Véleményem szerint a jövőben egyre többen veszik majd igénybe az internetes foglalásokat, de a magyar utazóközönség nagyobb része még sokáig ragaszkodni fog a személyes kontaktushoz, a különböző kérdések közvetlen megvitatásához, a csak az ő számára szolgáló információhoz. Éppen ezért egyre nagyobb szerephez jut az udvarias, kedves, türelmes kiszolgálás, a felvilágosítás, a sokoldalúan képzett munkatársak igyekezete. Már most észrevehető, hogy az utasok egyre inkább az olyan irodákat részesítik előnyben, amelyek minőségi szolgáltatást ajánlanak.

Joóné Breznay Beatrix (ügyvezető igazgató, 5 Kontinens Utazási Iroda): Egyhamar az utazási irodáknak nem kell attól tartani, hogy az utasok nagy százalékban átpártolnak az internetes foglaláshoz. Különösen nem Magyarországon. Bár vannak, akik eleve informálódnak az utak, a szállodák és az árak felől az interneten, de sok kérdésükre nem kapnak megfelelő választ, s ezért a már ismert, megszokott utazási irodájuknál foglalják le szállásukat, utazásaikat. Arról nem is szólva, hogy a szállodák árainál az utazási irodák árai rendszerint kedvezőbbek, s ezt az utasok is tudják. Az üdüléseknél pedig eleve jobb árakat kínálunk, mintha egyénileg foglalnák le azokat az utazni vágyó turisták.

Juhász Margit (koordinátor, OTP Travel): Magyarországon még kevesen tudnak élni az elektronikus információkkal, s ők is főleg a fiatalok köréből kerülnek ki. Véleményem szerint még minimum 10 év kell ahhoz, hogy általánossá váljon Magyarországon az internet használata, bár az utóbbi évek robbanásszerű internet-előretörése előrevetíti, hogy néhány éven belül vezető szerephez jut az idegenforgalom területén is. De az utasok közül sokan még akkor is előnyben fogják részesíteni a személyes kontaktust, az információ közvetlenségét, mivel nem mindenki tudja pontosan, hogy mit akar, hol, milyen körülmények és anyagi feltételek mellett szeretné eltölteni szabadidejét. Azok az utazási irodák, amelyek felkészült munkatársakkal rendelkeznek, teljes körű kiszolgálást nyújtanak és a turistának szinte még a gondolatát is ki tudják találni, - vagyis a bizonytalankodó utasoknak olyan tanáccsal képesek szolgálni, amely megfelel elképzeléseiknek - még sok évig talpon maradnak, és pótolhatatlanok lesznek.


Kínai légi utasforgalmi adatok

Kínai légi utasforgalmi adatok 

Kínában a légi utasforgalom 12,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben.
Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.