Internet kontra utazási irodák

Internet kontra utazási irodák

Néhány évvel ezelőtt, az internet turizmuson belüli térhódításának kezdetén sokan az "ügynök haláláról" beszéltek, azaz a viszoneladók, a travel agentek megszűnését jósolták.

Az internet azóta változatlan intenzitással hódít teret, ám jól prosperálnak az utazási irodák is. Vajon mit hoz a jövő? - erről kérdeztünk néhány érintettet e heti körkérdésünkben.

Molnár Gabiella (ügyvezető igazgató, Blaguss-Volánbusz): Mintegy 3-4 éve Berlinben a DRV kongresszusán már megkongatták a vészharangot az utazási irodák jövője fölött, mondván, hogy az elektronikus értékesítés belépésével megszűnik elsődleges szerepük. A félelmük azonban nem volt indokolt, s ezt már ők is belátták, mivel legfeljebb a szálloda- és a repülőjegy foglalásoknál kap nagyobb jelentőséget az interneten. Úgy vélem, és a jelenlegi tapasztalatok is azt igazolják, hogy az incentive utak összeállításánál, az egyéni üdüléseknél, a körutaknál, a desztinációk kiválasztásánál továbbra is nagyobb súlyt képvisel a személyes kontaktus, az irodák dolgozóinak ajánlása. A kézbevehető, írott infromációkat tartalmazó katalógusokban való böngészés, a magazinok összehasonlítása még sokáig nem fog kimenni a divatból. A megbízható, korrekt információkkal szolgáló utazási irodáknak a közeljövőben még nincs mitől félniük.

Magyariné Tóth Anikó (Árkádia Utazda): Egy bizonyos réteg, főleg a tehetősebb fiatalabbak biztosan rákapnak az internetre, de mivel minden felmerülő kérdésre ott nem fognak választ kapni, ezért még sokáig szükségük lesz az utazási irodákra is. A személyes, emberi kapcsolatot, az ügyintézők tapasztalatát, utasra szabott információját az elektronikus értékesítési módszerek még sokáig nem tudják pótolni.

Szathmáry Adrienne (értékesítési igazgató, F&F Utazási Iroda): Véleményem szerint a jövőben egyre többen veszik majd igénybe az internetes foglalásokat, de a magyar utazóközönség nagyobb része még sokáig ragaszkodni fog a személyes kontaktushoz, a különböző kérdések közvetlen megvitatásához, a csak az ő számára szolgáló információhoz. Éppen ezért egyre nagyobb szerephez jut az udvarias, kedves, türelmes kiszolgálás, a felvilágosítás, a sokoldalúan képzett munkatársak igyekezete. Már most észrevehető, hogy az utasok egyre inkább az olyan irodákat részesítik előnyben, amelyek minőségi szolgáltatást ajánlanak.

Joóné Breznay Beatrix (ügyvezető igazgató, 5 Kontinens Utazási Iroda): Egyhamar az utazási irodáknak nem kell attól tartani, hogy az utasok nagy százalékban átpártolnak az internetes foglaláshoz. Különösen nem Magyarországon. Bár vannak, akik eleve informálódnak az utak, a szállodák és az árak felől az interneten, de sok kérdésükre nem kapnak megfelelő választ, s ezért a már ismert, megszokott utazási irodájuknál foglalják le szállásukat, utazásaikat. Arról nem is szólva, hogy a szállodák árainál az utazási irodák árai rendszerint kedvezőbbek, s ezt az utasok is tudják. Az üdüléseknél pedig eleve jobb árakat kínálunk, mintha egyénileg foglalnák le azokat az utazni vágyó turisták.

Juhász Margit (koordinátor, OTP Travel): Magyarországon még kevesen tudnak élni az elektronikus információkkal, s ők is főleg a fiatalok köréből kerülnek ki. Véleményem szerint még minimum 10 év kell ahhoz, hogy általánossá váljon Magyarországon az internet használata, bár az utóbbi évek robbanásszerű internet-előretörése előrevetíti, hogy néhány éven belül vezető szerephez jut az idegenforgalom területén is. De az utasok közül sokan még akkor is előnyben fogják részesíteni a személyes kontaktust, az információ közvetlenségét, mivel nem mindenki tudja pontosan, hogy mit akar, hol, milyen körülmények és anyagi feltételek mellett szeretné eltölteni szabadidejét. Azok az utazási irodák, amelyek felkészült munkatársakkal rendelkeznek, teljes körű kiszolgálást nyújtanak és a turistának szinte még a gondolatát is ki tudják találni, - vagyis a bizonytalankodó utasoknak olyan tanáccsal képesek szolgálni, amely megfelel elképzeléseiknek - még sok évig talpon maradnak, és pótolhatatlanok lesznek.


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.