Az adó tavalydecemberben csökkent 10-ről 3 euróra az ír repülőterekről hosszú távú járaton utazók számára, hogy ösztönözze a gazdaságot és a turizmust. Az ír kormány akkor azt ígérte, teljes mértékben megszünteti az adót, amennyiben a légitársaságok biztosítják a forgalom növekedését.
Írország turisztikai minisztere, Leo Varadkar kifejtette: lehet, hogy a társaságok növelték járataik számát és kapacitásaikat, a járatok többsége azonban a mediterrán térségbe indulnak. Ez inkább viszi az utast, mint hozná – véli a miniszter. Szerinte ehelyett a fő küldő piacokról érkező járatokra kellett volna koncentrálnia a légitársaságoknak.
A Ryanair visszautasította az állításokat és kritizálta a minisztériumot amiatt, hogy nem értékelte a légitársaság utasforgalom növelése iránti elkötelezettségét. Szerintük egy ötéves időszak alatt évente 5 millió utassal növelte az ír repülőterek utasforgalmát.
A miniszter megerősítette: továbbra is nyitott a tárgyalásokra, a kormány 2012 tavaszán újragondolja a légi adót. Ez alatt az idő alatt az adóból befolyt összegből 8,5 millió eurót költenek a beutazó turizmus fejlesztésére légitársaságokkal, komptársaságokkal, utazásszervezőkkel és repülőterekkel együttműködésben. Utóbbiaknak azonban még pluszban hozzá kell járulni a fejlesztési programhoz.
Forrás: ATW - Air Transport World