Mint írják, több mint egy év után,
hétfőn újra megnyitották a Gotthard-alagutat, a Svájcot Olaszországgal összekötő vasúti összeköttetéshez.
Az alagutat tavaly augusztusban zárták le, mert keréktörés miatt kisiklott egy svájci tehervonat, amely a nyugati és a keleti alagutakat elválasztó kapunak csapódott, súlyos károkat okozva ezzel.
A Svájci Szövetségi Vasutak (SBB) infrastruktúra-rendszerekért felelős vezetője, Beat Deubert elmondta:
Csak a vonat eltávolítása és a baleset helyszínének megtisztítása néhány hétbe telt. Ezután minden anyagot be kellett vinni az alagútba, amelyben 40 fokos hőmérséklet volt. Óvintézkedéseket kellett tenni a dolgozók védelme érdekében.
A vasúttársaság tavaly 135 millió euróra becsülte a helyreállítási költségeket, múlt héten viszont közölték, hogy azok végül 159 millió euróba kerültek.
A 2016-ban átadott Gotthard-alagút 57 kilométer hosszon húzódik a svájci Alpok alatt, ezzel a világ leghosszabb vasúti alagútja. Megépítése mintegy 10 milliárd euróba került, elkészülte óta Zürichből Milánóba 2 óra 40 perc alatt lehet eljutni, teszik hozzá a hírben.