Elmondása szerint a légitársaság hét új járatot indít Budapestről: Palermóba, Edingburgh-be, Lvivba, Marrákesbe, Valenciába hetente kettő, Nápolyba heti három, Prágába pedig heti öt járat indul el októbertől. Hozzátette: a meglévő járatokon is várható kapacitásbővítés. Elmondta: összesen 28 járat indul 26 százalékkal több, mint az előző évi téli időszakban.
A Ryanair az elmúlt évben 1,8 millió utast fuvarozott egész évben, a bővítéseknek köszönhetően Horváth Evelin elmondása szerint 19 százalékkal 2,25 millióra emelkedhet a forgalom, a piaci részesedés 15 százalék körül várható.
A menedzser tájékoztatása szerint egyelőre nem tervezik a budapesti bázis bővítését, így továbbra is három gép állomásozik majd Ferihegyen. Megjegyezte ugyanakkor, hogy a Brexit miatt bármelyik pillanatban újabb gépek érkezhetnek, ha a brit bázisokon azokra nem lesz szükség.
Kifejtette: a Ryanair a legrosszabbal számol, arra is felkészült, hogy a brit bázisokat meg kell szüntetni és az ott lévő 70 gépet ki kell majd vonni. Hangsúlyozta: bár minden fél érdeke az, hogy a légiközlekedés zavartalan legyen, de ha nem jutnak megállapodásra, akkor elképzelhető, hogy pár hétig nem lesznek járatok a brit repülőterekre az unióból.
Elmondta azt is, hogy a brit bázisokon lévő gépek személyezte többnyire európai uniós munkavállalókból áll, egyelőre azt sem tudják, hogy nekik lesz-e munkavállalási engedélyük.
Forrás: MTI