Három évtizede, 1982. január 1-jén vezette be az osztrák főváros tömegközlekedési vállalata, a Wiener Linien az éves bérletet, amely egyre nagyobb népszerűségnek örvend. 2011-ben már több mint 371 ezer darabot értékesítettek belőle, megdöntve ezzel a 2010-es év 356 ezres rekordját. Az éves bérlet tulajdonosok közül egyébként mintegy háromezren a kezdetektől fogva kuncsaftjai a bécsi tömegközlekedési vállalatnak.
A Wiener Linien járatain, a gyorsvasúton (S-Bahn) és a regionális buszokon is érvényes éves bérlet árcsökkenéssel ünnepli születésnapját: 2012. május 1-jével ugyanis az eddigi 449 euró helyett 365 euróba kerül majd. A kedvezményes nyugdíjas éves bérlet ára változatlanul 224 euró marad, viszont a férfiak és nők egységesen 60 éves koruktól vehetik igénybe, szemben a korábbi differenciálással.
Drágul a vonaljegy és a bírság
Drágább lesz ugyanakkor a sima vonaljegy, amely májustól 1,80 euró helyett 2 euróba kerül.Tavasztól többet kockáztatnak a bliccelők is: 70 euró helyett 100 euró lesz a helyszíni bírság.
Szintén fontos lehet a Magyarországról kiutazóknak, hogy bizonyos jegy- és bérletfajtákat már interneten és mobiltelefonról is meg lehet vásárolni, így például a 24, 48, és 72 órás jegyet, amely különösen népszerű a turisták körében. A Wiener Linien webshopján keresztül vásárolt jegyeket már otthon kinyomtathatják maguknak az utazók.
Maguk a bécsiek is szívesen élnek az elektronikus jegyvásárlási lehetőséggel. Mobiltelefon segítségével tavaly 526 ezer jegyet, interneten keresztül pedig 132 ezer hetijegyet és havibérletet vásároltak, több mint 10 millió eurós forgalmat generálva ezzel.
Az osztrák fővárosban egyébként az összes megtett út 36 százalékánál már a tömegközlekedési vállalat szolgáltatásait veszik igénybe. A vörös-zöld városvezetés ezt az arányt 40 százalékra szeretné növelni. „Minden további kilométer, amelyet tömegközlekedési eszközökkel tesznek meg az emberek, hozzájárulás a klímavédelemhez” – vélekedik Maria Vassilakou közlekedésért felelős polgármester-helyettes.