Az osztrák főváros és a Kapsch TrafficCom „Verkehrsmanagement 2.0” nevű kísérleti projektjének keretében kifejlesztették a „GrüneWelle Wien” (Bécsi Zöldhullám) alkalmazást, amelynek használatával akár 15 százalékkal csökkenhet a szén-dioxid-kibocsátás.
A telefonos applikáció a tesztfázisban a Ringstraße, a Prinz-Eugen Straße és a Landstraßer Gürtel körül hetvenöt közlekedési lámpával áll kapcsolatban, illetve a Duna-csatorna két oldalán tizenhét kilométer hosszan kapcsolódik a rendszerhez. Az autósok és biciklisek ezen az útvonalon haladva személyre szabottan, valós időben követhetik nyomon, milyen sebesség mellett érhetik el a következő zöld lámpát, illetve, hogy mennyi ideig lesz még piros az előttük lévő lámpa – mindezt természetesen a sebességhatárok betartása mellett.
Így a haladás kevesebb energiával – illetve a biciklisek esetében verejtékkel –, üzemanyaghatékony módon, kényelmesebben történik. Mivel az alkalmazás GPS-t használ a kommunikációhoz, kerékpározás közben apró pontatlanságok előfordulhatnak. Ha a projekt sikeres lesz, a következő években a fő közlekedési útvonalakon mind a hatszáz jelzőlámpát bekapcsolják a digitális forgalomirányításba.
A digitalizált közlekedés kiépítésére a város további lépések bevezetését is tervezi a közeljövőben. A hálózatba kötött közlekedési lámpáknak köszönhetően a zöldhullámok a mindenkori forgalmi helyzet függvényében fognak változni, illetve például a piros jelzés egy közeledő villamos jöttére automatikusan zöldre vált majd.
Az intelligens navigációs rendszerek pedig teljesen elkerülik a dugókat, illetve érzékenyebb területeket, például az iskolákat – így téve biztonságosabbá ezeket a helyeket. Ennek köszönhetően nemcsak a környezetterhelés lesz kisebb, de a stressz is kevesebb.