Az uniós tagországok mellett Norvágiában és Izlandon is kitelepült egy-egy információs pulttal az Európai Fogyasztói Központ (ECC) a repülőterekre. A ferihegyi nemzetközi repülőtér 2B terminálján, a biztonsági ellenőrzés előtt osztogatta az ECC reggel 7-től délután 6-ig a légi utasok jogait magyarul és angolul igen részletesen és közérthetően tárgyaló szórólapjait. Az akció célja, hogy növeljék az utasok fogyasztói tudatát illetve a témával kapcsolatos ismereteit. A szórólapok tájékoztatnak a járatok törlése, késése valamint a beszállás visszautasítása esetén az utasokat megillető jogokról, a a légi utasok jogairól szóló 261/2004/EK uniós rendelet alapján.
Dr. Kriesch Attila, az ECC magyarországi igazgatója elmondta: 2010-ben 71 ezer panasz érkezett a fogyasztói központhoz, melyből 15 ezer volt légi közlekedéssel kapcsolatos. Jellemzően a késésekre, beszállás visszautasítására, járattörlésekre vonatkoznak a panaszok. Az is előfordul, hogy a légitársaságok az utas fenti esetek miatt keletkezett költségeit nem téríti meg.
Kriesch elmondta: az ECC ingyenes jogi segítséget nyújt a határon átnyúló szerződésből eredő, egyedi fogyasztói panaszok és jogviták intézése során, melyek sokszor olyan értékhatárra terjednek ki, melyek miatt a károsult nem fogadna ügyvédet vagy fizetné a birósági eljárás költségeit. A követelés kis mértéke visszatarthatja a fogyasztót követelése érvényesítésétől - fogalmazott Kriesch. Idén január elseje óta az ECC magyarországi központjának segítségével mintegy 2,5 millió forintnyi kértérítést íteltek meg a központ ügyfelei számára. Ugyanakkor az ECC-hez benyújtott panaszok száma, a légiközlekedésre vonatkozóan is, nőtt az elmúlt időszak alatt - tudtuk meg.
Kriesch Attila hozzátette: az ECC által indított eljárások megfelelő bizonyíték rendelkezésére állása esetén többségében sikerrel zárulnak. Ugyanakkor a magyar fogyasztók visszafogottabbak nyugati társaiknál, akár a nyelvismeret hiánya miatt is, ami viszont áthidalható az ECC segítségével.
Joga van a légi utasoknak
Nagyon sok mindenhez, melyet csütörtökön 23 ország 27 repülőterén tudatosított az utasokkal a fogyasztóvédelem. Munkatársunktól

Scoot: Bécs-Szingapúr járatindítás
Ünnepélyes keretek között fogadták Bécsben az első közvetlen szingapúri járatot.

Több ország is csatlakozott a spanyolok poggyászcsatájához
Tizenkét ország fogyasztóvédelmi szervezete csatlakozott a spanyol kezdeményezéshez.

IATA: nyereség a szélsőséges időjárás ellenére
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint a légitársaságok a gazdasági és geopolitikai bizonytalanságok ellenére is erős nyereséggel számolhatnak 2025-ben.

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán
A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút
A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között
A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours
Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál
A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.

Repülési élmény autista gyerekeknek
Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt
2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.