Az uniós tagországok mellett Norvágiában és Izlandon is kitelepült egy-egy információs pulttal az Európai Fogyasztói Központ (ECC) a repülőterekre. A ferihegyi nemzetközi repülőtér 2B terminálján, a biztonsági ellenőrzés előtt osztogatta az ECC reggel 7-től délután 6-ig a légi utasok jogait magyarul és angolul igen részletesen és közérthetően tárgyaló szórólapjait. Az akció célja, hogy növeljék az utasok fogyasztói tudatát illetve a témával kapcsolatos ismereteit. A szórólapok tájékoztatnak a járatok törlése, késése valamint a beszállás visszautasítása esetén az utasokat megillető jogokról, a a légi utasok jogairól szóló 261/2004/EK uniós rendelet alapján.
Dr. Kriesch Attila, az ECC magyarországi igazgatója elmondta: 2010-ben 71 ezer panasz érkezett a fogyasztói központhoz, melyből 15 ezer volt légi közlekedéssel kapcsolatos. Jellemzően a késésekre, beszállás visszautasítására, járattörlésekre vonatkoznak a panaszok. Az is előfordul, hogy a légitársaságok az utas fenti esetek miatt keletkezett költségeit nem téríti meg.
Kriesch elmondta: az ECC ingyenes jogi segítséget nyújt a határon átnyúló szerződésből eredő, egyedi fogyasztói panaszok és jogviták intézése során, melyek sokszor olyan értékhatárra terjednek ki, melyek miatt a károsult nem fogadna ügyvédet vagy fizetné a birósági eljárás költségeit. A követelés kis mértéke visszatarthatja a fogyasztót követelése érvényesítésétől - fogalmazott Kriesch. Idén január elseje óta az ECC magyarországi központjának segítségével mintegy 2,5 millió forintnyi kértérítést íteltek meg a központ ügyfelei számára. Ugyanakkor az ECC-hez benyújtott panaszok száma, a légiközlekedésre vonatkozóan is, nőtt az elmúlt időszak alatt - tudtuk meg.
Kriesch Attila hozzátette: az ECC által indított eljárások megfelelő bizonyíték rendelkezésére állása esetén többségében sikerrel zárulnak. Ugyanakkor a magyar fogyasztók visszafogottabbak nyugati társaiknál, akár a nyelvismeret hiánya miatt is, ami viszont áthidalható az ECC segítségével.
Joga van a légi utasoknak
Nagyon sok mindenhez, melyet csütörtökön 23 ország 27 repülőterén tudatosított az utasokkal a fogyasztóvédelem. Munkatársunktól

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét
A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket
A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól
A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein
Még vizsgálják a katasztrófa okait.

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek
Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak
A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról
A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten
Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon
A MÁV-csoport közleménye alapján.

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet
Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.