Az egyes utazási irodáknál tapasztalt jogtalan áremelés és helytelen, szabálysértő árképzés a felügyelőség szerint az idegenforgalmi szezon és főszezon idején komoly problémát okozhat. „Több ember zsebéből is jogtalanul vesznek ki pénzt az utazási irodák, amennyiben az utazási szerződés megkötése után, az utazás előtt 20 nappal árat emelnek” – áll a közleményben, amely szerint az utóbbi időben előfordult, hogy ezt a kerozindíj bevezetésével indokolták, ami a hatályos magyar jogszabály alapján nem lehetséges. A díj emelésére kizárólag a közlekedési költségek nemzetközi egyezményen alapuló díjszabási vagy hatósági árának változása miatt, továbbá egyes szolgáltatásokkal kapcsolatos adó, illeték, valamint a szolgáltatóval kötött szerződésben szereplő deviza forintárfolyamának időközi változása miatt kerülhet sor. Az áremeléseket a fogyasztók többnyire „lenyelik”, pedig fontos tudni, hogy amennyiben egy ilyen változtatás, áremelés történik, az utasok nem saját érdekkörben állhatnak el a szerződéstől, így nemhogy kötbért nem kell fizetniük, hanem több mindenre, akár kártérítésre is jogosultak. A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség fontosnak tartja kiemelni, hogy amennyiben az irodák nem változtatnak jogsértő gyakorlatukon, akkor keresetet nyújt be az illetékes bíróságon.
Jogsértő utazási irodák
Több utazási iroda is jogtalanul emelte árait - közölte a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (FvF) csütörtökön az MTI-vel.

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál
A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.

Repülési élmény autista gyerekeknek
Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt
2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!
Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság
A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító
Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Kutyafogadó a római reptéren
A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában
Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.

Privát lakosztályok a felhők felett
Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül
Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.