Az útalapot is érintő munkálatok várhatóan novemberig tartanak. A kivitelező a szokottnál hosszabb nappali műszakban dolgozik majd, az ideiglenes terelések kialakításakor pedig éjszaka is.
A Győr felé vezető oldalon korábban csak kisebb, lokális javításokat végeztek, a mostani beruházással a pálya 28-as és 40-es kilométere közötti szakasz kap egybefüggő, új burkolatot. A három ütemben megvalósuló munkálatok során először a külső, majd a kapaszkodó sávot, végül pedig a belső sávot újítják fel.
A kivitelezés ideje alatt - ahol a leállósáv és a külső sáv teherbírása engedi - a Budapest felé vezető oldalon a forgalom a leállósávon és a külső sávon haladhat, a Győr felé vezető oldalról pedig egy sávot átterelnek a főváros felé vezető oldalra. A Győr felé vezető oldalon pedig egy sávot használhatnak majd a közlekedők. Ezzel a 2+1+1 sávos terelési módszerrel - ott, ahol lehetséges az alkalmazása - a pálya áteresztőkapacitása a felújítás idején is megmaradhat.