Kedden még több járatot érint az Air France pilótasztrájkja

Míg hétfőn az Air France gépeinek a fele nem szállt fel a pilóták sztrájkja miatt, kedden már hatvan százalékos ez az arány - közölte a francia légitársaság, miután holtpontra jutottak a tárgyalások a szakszervezetekkel.

A legjelentősebb francia repülőtéren, a párizsi Roissy - Charles de Gaulle-on a tervezett 500 járatból 212-t töröltek hétfőn, az Orlyn pedig 140-ből 64-et. A terminálokon azonban nem volt káosz, szinte kihalt volt mindegyik francia repülőtér, miután a késések és a fennakadások elkerülésére a légitársaság előzetesen törölte több járatát, és arról személyesen tájékoztatta az érintett utasokat (a hétvégén 65 ezer SMS-t küldtek szét), arra kérve őket, hogy halasszák el az útjukat, ingyenesen váltsák vissza vagy cseréljék át későbbi időpontra a jegyeiket.

Kedden tovább romlott a helyzet, miután a tárgyalások hétfőn holtpontra jutottak a szakszervezetekkel. A légitársaság keddre előzetesen a járatok 60 százalékát törölte, mert arra számít, hogy a pilóták 60 százaléka nem veszi fel a munkát.

A pilóták többségi szakszervezete, az SNPL szeptember 15. és 22. közöttre hirdetett sztrájkot, a második legjelentősebb szakszervezet, a SPAF pedig szeptember 15. és 18. között szólít fel munkabeszüntetésre.

Veszélyben a nyereség

Alexandre de Juniac, az Air France-KLM elnöke hétfőn jelezte, hogy a sztrájk veszélyezteti, hogy a francia légitársaság ismét nyereségessé váljon. "Az Air France nyereséges lehetne idén, ha a sztrájk nem veszélyeztetné az erőfeszítéseket" - fogalmazott a francia-holland közös vállalat vezetője.

A tavalyi évet az Air France-KLM 130 millió eurós nyereséggel zárta, a 2012-es év után, amikoris 336 millió eurós veszteséget könyveltek el. A jó eredmények azonban a holland cégnek köszönhetők, a francia légitársaság még a tavalyi évet is 174 millió eurós veszteséggel zárta.

"Azt reméljük, hogy a tárgyalópartnereink észhez térnek. Javaslatokat tettünk. Azt mondtuk, hogy folytatjuk a tárgyalást, de vegyék fel a munkát" - fogalmazott Juniac.

Az Air France becslése szerint a munkabeszüntetés napi 10-15 millió euró veszteséget okoz a légitársaságnak, s mintegy 65 ezer utast érint.

Transavia: új járatok és bázisok

A pilótákat az Air France fapados légitársasága, a Transavia fejlesztése aggasztja, ami miatt hetek óta tárgyalások folynak a szakszervezetek és a vezetőség között.

Az Air France jövőre jelentős fejlesztéseket tervez a fapados légitársaságnál, új járatok és bázisok nyitásával, ahol helyi szerződések alapján kívánják a pilótákat foglalkoztatni. A szakszervezetek viszont azt követelik, hogy az Air France-nál és a Transaviánál foglalkoztatott pilótáknak egységes, francia munkaszerződése legyen. A vezetőség szerint viszont a Transaviánál dolgozók szerződésének a fapados légitársaság működési feltételeihez kell alkalmazkodnia.

Az Air France járatai közül a menetrend szerint Budapestről 6 óra 50 perckor, 10 óra 10 perckor és 15 óra 50 perckor induló, és a 9 óra 25 perckor, illetve 22 óra 30 perckor ide érkezőt törölték a Budapest Airport honlapján közzétett járatinformációk szerint.

Forrás: MTI


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.