Kedden még több járatot érint az Air France pilótasztrájkja

Míg hétfőn az Air France gépeinek a fele nem szállt fel a pilóták sztrájkja miatt, kedden már hatvan százalékos ez az arány - közölte a francia légitársaság, miután holtpontra jutottak a tárgyalások a szakszervezetekkel.

A legjelentősebb francia repülőtéren, a párizsi Roissy - Charles de Gaulle-on a tervezett 500 járatból 212-t töröltek hétfőn, az Orlyn pedig 140-ből 64-et. A terminálokon azonban nem volt káosz, szinte kihalt volt mindegyik francia repülőtér, miután a késések és a fennakadások elkerülésére a légitársaság előzetesen törölte több járatát, és arról személyesen tájékoztatta az érintett utasokat (a hétvégén 65 ezer SMS-t küldtek szét), arra kérve őket, hogy halasszák el az útjukat, ingyenesen váltsák vissza vagy cseréljék át későbbi időpontra a jegyeiket.

Kedden tovább romlott a helyzet, miután a tárgyalások hétfőn holtpontra jutottak a szakszervezetekkel. A légitársaság keddre előzetesen a járatok 60 százalékát törölte, mert arra számít, hogy a pilóták 60 százaléka nem veszi fel a munkát.

A pilóták többségi szakszervezete, az SNPL szeptember 15. és 22. közöttre hirdetett sztrájkot, a második legjelentősebb szakszervezet, a SPAF pedig szeptember 15. és 18. között szólít fel munkabeszüntetésre.

Veszélyben a nyereség

Alexandre de Juniac, az Air France-KLM elnöke hétfőn jelezte, hogy a sztrájk veszélyezteti, hogy a francia légitársaság ismét nyereségessé váljon. "Az Air France nyereséges lehetne idén, ha a sztrájk nem veszélyeztetné az erőfeszítéseket" - fogalmazott a francia-holland közös vállalat vezetője.

A tavalyi évet az Air France-KLM 130 millió eurós nyereséggel zárta, a 2012-es év után, amikoris 336 millió eurós veszteséget könyveltek el. A jó eredmények azonban a holland cégnek köszönhetők, a francia légitársaság még a tavalyi évet is 174 millió eurós veszteséggel zárta.

"Azt reméljük, hogy a tárgyalópartnereink észhez térnek. Javaslatokat tettünk. Azt mondtuk, hogy folytatjuk a tárgyalást, de vegyék fel a munkát" - fogalmazott Juniac.

Az Air France becslése szerint a munkabeszüntetés napi 10-15 millió euró veszteséget okoz a légitársaságnak, s mintegy 65 ezer utast érint.

Transavia: új járatok és bázisok

A pilótákat az Air France fapados légitársasága, a Transavia fejlesztése aggasztja, ami miatt hetek óta tárgyalások folynak a szakszervezetek és a vezetőség között.

Az Air France jövőre jelentős fejlesztéseket tervez a fapados légitársaságnál, új járatok és bázisok nyitásával, ahol helyi szerződések alapján kívánják a pilótákat foglalkoztatni. A szakszervezetek viszont azt követelik, hogy az Air France-nál és a Transaviánál foglalkoztatott pilótáknak egységes, francia munkaszerződése legyen. A vezetőség szerint viszont a Transaviánál dolgozók szerződésének a fapados légitársaság működési feltételeihez kell alkalmazkodnia.

Az Air France járatai közül a menetrend szerint Budapestről 6 óra 50 perckor, 10 óra 10 perckor és 15 óra 50 perckor induló, és a 9 óra 25 perckor, illetve 22 óra 30 perckor ide érkezőt törölték a Budapest Airport honlapján közzétett járatinformációk szerint.

Forrás: MTI


Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.