Kedden még több járatot érint az Air France pilótasztrájkja

Míg hétfőn az Air France gépeinek a fele nem szállt fel a pilóták sztrájkja miatt, kedden már hatvan százalékos ez az arány - közölte a francia légitársaság, miután holtpontra jutottak a tárgyalások a szakszervezetekkel.

A legjelentősebb francia repülőtéren, a párizsi Roissy - Charles de Gaulle-on a tervezett 500 járatból 212-t töröltek hétfőn, az Orlyn pedig 140-ből 64-et. A terminálokon azonban nem volt káosz, szinte kihalt volt mindegyik francia repülőtér, miután a késések és a fennakadások elkerülésére a légitársaság előzetesen törölte több járatát, és arról személyesen tájékoztatta az érintett utasokat (a hétvégén 65 ezer SMS-t küldtek szét), arra kérve őket, hogy halasszák el az útjukat, ingyenesen váltsák vissza vagy cseréljék át későbbi időpontra a jegyeiket.

Kedden tovább romlott a helyzet, miután a tárgyalások hétfőn holtpontra jutottak a szakszervezetekkel. A légitársaság keddre előzetesen a járatok 60 százalékát törölte, mert arra számít, hogy a pilóták 60 százaléka nem veszi fel a munkát.

A pilóták többségi szakszervezete, az SNPL szeptember 15. és 22. közöttre hirdetett sztrájkot, a második legjelentősebb szakszervezet, a SPAF pedig szeptember 15. és 18. között szólít fel munkabeszüntetésre.

Veszélyben a nyereség

Alexandre de Juniac, az Air France-KLM elnöke hétfőn jelezte, hogy a sztrájk veszélyezteti, hogy a francia légitársaság ismét nyereségessé váljon. "Az Air France nyereséges lehetne idén, ha a sztrájk nem veszélyeztetné az erőfeszítéseket" - fogalmazott a francia-holland közös vállalat vezetője.

A tavalyi évet az Air France-KLM 130 millió eurós nyereséggel zárta, a 2012-es év után, amikoris 336 millió eurós veszteséget könyveltek el. A jó eredmények azonban a holland cégnek köszönhetők, a francia légitársaság még a tavalyi évet is 174 millió eurós veszteséggel zárta.

"Azt reméljük, hogy a tárgyalópartnereink észhez térnek. Javaslatokat tettünk. Azt mondtuk, hogy folytatjuk a tárgyalást, de vegyék fel a munkát" - fogalmazott Juniac.

Az Air France becslése szerint a munkabeszüntetés napi 10-15 millió euró veszteséget okoz a légitársaságnak, s mintegy 65 ezer utast érint.

Transavia: új járatok és bázisok

A pilótákat az Air France fapados légitársasága, a Transavia fejlesztése aggasztja, ami miatt hetek óta tárgyalások folynak a szakszervezetek és a vezetőség között.

Az Air France jövőre jelentős fejlesztéseket tervez a fapados légitársaságnál, új járatok és bázisok nyitásával, ahol helyi szerződések alapján kívánják a pilótákat foglalkoztatni. A szakszervezetek viszont azt követelik, hogy az Air France-nál és a Transaviánál foglalkoztatott pilótáknak egységes, francia munkaszerződése legyen. A vezetőség szerint viszont a Transaviánál dolgozók szerződésének a fapados légitársaság működési feltételeihez kell alkalmazkodnia.

Az Air France járatai közül a menetrend szerint Budapestről 6 óra 50 perckor, 10 óra 10 perckor és 15 óra 50 perckor induló, és a 9 óra 25 perckor, illetve 22 óra 30 perckor ide érkezőt törölték a Budapest Airport honlapján közzétett járatinformációk szerint.

Forrás: MTI


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.