Kedvelt úti célokba indít új járatokat az airberlin

Az airberlin légitársaság új járatok indítását és a wifi bevezetését jelentette be a berlini ITB vásáron.

Az Etihad Airways légitársasággal és a oneworld® légiszövetség tagjaival kötött partnerségi együttműködéseknek köszönhetően az airberlin jelenleg világszerte több mint 250 célállomással kínál kiváló összeköttetéseket utasai számára. „Gyökereink a turisztikából erednek, és ezeket 2014-ben új útvonalakkal és járatgyakoriság-növeléssel szeretnénk még erősebbé tenni... 2014 második negyedévének elején az airberlin lesz az egyetlen olyan németországi légitársaság, amely új üzleti osztályán kizárólag teljes egészében dönthető ülésekkel rendelkezik.

Az év második felében a légitársaság ezen kívül rendelkezésre bocsátja a wifi-elérhetőséget az első repülőgépén, majd fokozatosan bevezeti ezt a szolgáltatást a flotta csaknem valamennyi gépén” – közölte az ITB 2014 turisztikai szakkiállításon, Berlinben Wolfgang Prock-Schauer, az airberlin vezérigazgatója.

Új turisztikai útvonalak és járatgyakoriság-növelés

2014-ben az airberlin turisztikai kínálatát főként a Földközi-tenger üdülőterületeire, valamint a Karib-térségben és az USA-ban található távoli célállomásokra, illetve az Abu-Dzabiba tartó járatok esetében bővíti. A légitársaság ennek megfelelően 10 görögországi célállomásra tartó járatainak gyakoriságát növelte, így Németorszából, Ausztriából és Svájcból piacvezető a Görögországba tartó járatkínálat tekintetében.

Az airberlin 18 németországi, osztrák és svájci repülőtérről indít járatokat Antalya repülőterére. Idén nyáron a légitársaság törökországi járatok széles választékát kínálja Kölnből/Bonnból, Münchenből, Nürnbergből, Linzből, Grazból, Innsbruckból, Salzburgból, Bécsből, valamint Bázelből és Zürichből.

A ciprusi Larnacával az airberlin új célállomást vett fel az ajánlatai közé, amelyet a NIKI-vel együtt kínál Bécsből. Bécsből újdonság a NIKI-vel 2014 márciusától Máltára biztosított összeköttetés is. 2014 márciusától az airberlin új összeköttetéseket indít Düsseldorfból és Bécsből a spanyol fővárosba, Madridba. A Berlinből Madridba induló napi két járat mellett az airberlin március 31-étől szombat kivételével naponta indít járatokat Düsseldorfból Madridba, valamint a NIKI légitársasággal március 10-étől hetente négyszer, áprilistól pedig hetente ötször repíti az utasokat Bécsből a spanyol nagyvárosba.

Az európai turisták számára továbbra is Spanyolország és a Kanári-szigetek a legkedveltebb repülős célállomás. Az airberlin 2014 nyarán a Kanári-szigetekre tartó járatainak gyakoriságát ugyancsak növelte; a Münchenből indított járatkínálatot Gran Canaria, Lanzarote és Tennerifa Dél célállomásokkal bővítette. 2014 nyarán a légitársaság Németországból, Ausztriából és Svájcból hetente közel 90 000 ülőhelyet kínál Mallorcára, ami hetente 442 járatot jelent összesen 25 németországi, osztrák és svájci indulási repülőtérről.

Palma de Mallorca repülőterén az airberlin piacvezető, és Mallorca a jövőben is a légitársaság egyik legfontosabb turisztikai célterülete marad. Mallorcáról a légitársaság ezen kívül kényelmes csatlakozási lehetőségeket biztosít a szintén a Baleár-szigetekhez tartozó Ibizára és Menorcára, valamint számos, a spanyol szárazföldön található városba, például Bilbaoba, Sevillába vagy Valenciába.

A Németországból, Ausztriából és Svájcból induló hetente akár 250 járattal 2014 nyarán Olaszország szintén az egyik legfontosabb szereplő az airberlin portfóliójában. Düsseldorfból az airberlin egyértelműen a legjobb választás az olasz üdülőhelyekre utazni vágyóknak.

A hosszú távú turisztikai járatok esetében az airberlin növelte a Kubába, a Dominikai Köztársaságba, valamint az USA-ba tartó járatok gyakoriságát.

Az Egyesült Államok stratégiai növekedési piacot jelent az airberlin számára. Németország második legnagyobb légitársasága növelte a New Yorkba (JFK) és Chicagóba tartó járatok számát, és májustól naponta kétszer indít gépet Chicagóba, valamint hetente 20 alkalommal nonstop járatokat Németországból a New York-i John F. Kennedy repülőtérre.

Emellett az airberlin megkettőzi a Berlin és Abu-Dzabi között közlekedő járatok számát is, ezzel a légitársaság mélyíti equity és codeshare partnerével, az Etihad Airways légitársasággal folytatott partnerségi kapcsolatát, és az Abu-Dzabiban található központon keresztül még több csatlakozási lehetőséget kínál utasainak többek között Thaiföldre, Malajziába, a Maldív-szigetekre, a Seychelle-szigetekre, valamint Ausztráliába.

Az airberlin 2014 nyarán összesen 12 távoli célállomást kínál a Karib-térségben, az USA-ban, Ázsiában, valamint az Egyesült Arab Emírségekben.

Globális partnerségi kapcsolatok

Az Etihad Airways légitársaság, valamint a oneworld légiszövetség tagjai révén az airberlin utasai időközben már több mint 250 célállomásra juthatnak el világszerte. Az Etihad Airways Abu-Dzabiban található központján keresztül az utasok csatlakozási lehetőségeket vehetnek igénybe ázsiai és ausztráliai célállomások felé, valamint az arab világba és a Seychelle-szigetekre.

Újdonságot jelenthetnek az airberlin utasai számára a mostantól foglalható indiai összeköttetések: Abu-Dzabin keresztül az Etihad Airways légitársaságnak köszönhetően naponta csatlakozási lehetőségek várják az utasokat a következő célállomásokra induló járatokhoz: Bangalore, Chennai, Hyderabad, Kochi, Mumbai és Újdelhi. Az airberlin tervei között szerepel Szöul felvétele is az Etihad Airways légitársasággal közös codeshare-hálózatba.

A Berlin és Abu-Dzabi között közlekedő járatok száma további héttel nő, így 2014. október 26-ától az Etihad Airways légitársasággal Abu-Dzabin keresztül már 43 úti cél érhető el a korábbi 19 helyett. A oneworld légiszövetségi tagságnak köszönhetően egészül ki az airberlin globális járathálózata.

A légitársaság főként a oneworld-partner American Airlines légitársasággal fennálló szinergiát fejlesztette Észak-Amerikában, így már körülbelül 60 csatlakozási lehetőséget kínál codeshare formában, ezzel pedig az airberlin utasai számára az USA csaknem valamennyi régiója elérhető.

A szintén oneworld-partner S7 légitársasággal folytatott együttműködés is pozitívan alakul; az airberlin Berlinből, Düsseldorfból és Bécsből naponta két járatot indít Moszkvába. Emellett a légitársaság Szentpétervárra és Kaliningradba is közlekedik. A három orosz repülőtérről az airberlin utasai számára rendkívül jó csatlakozási lehetőségek érhetők el az S7 oroszországi belföldi járathálózatához. 

Termék és szolgáltatások

Az airberlin 2014-ben szereli fel az első repülőgépét fedélzeti wifivel, majd a szolgáltatást fokozatosan a flotta csaknem valamennyi tagjára kiterjeszti. „Az első légitársaságok egyike leszünk, amely nem csak a hosszú távú járatokon, hanem rövid- és közép távú utakon is elérhetővé teszi a wifit. Ezzel teljesítjük utasaink fedélzeten igénybe vehető további kommunikációs és szórakozási lehetőségekre vonatkozó kívánságát” – mondta Prock-Schauer.

A második negyedévre emellett befejeződik az airberlin üzleti osztályának átalakítása is. A légitársaság a németországi versenytársai közül egyedüliként kínál kizárólag teljes egészében dönthető üléseket az üzleti osztályán, emellett bővítette az üzleti osztályon kínált szolgáltatáskoncepcióját, így minden időpontban rugalmas, személyre szabott és kiváló szolgáltatásokat garantál utasainak. Az olyan további szolgáltatások, mint az elvihető kávé kiszálláskor, tovább növelik az utasok kényelmét.

Az airberlin üzleti osztályán túlnyomórészt különállóak az ülések, így maximális személyes légtér garantált, és valamennyi ülőhelyről közvetlenül elérhető a folyosó. Az airberlin gépein a hosszú távú járatok turistaosztályának átalakítása már befejeződött, így az összes ülés rendelkezik Inseat Entertainment rendszerrel.

A repülés ideje alatt trombózist megelőző lábtámasz gondoskodik az egészségbarát kényelemről. A gyereknek szóló szórakoztató programok mellett légiutas-kísérőink az airberlin valamennyi járatán játékkal kedveskednek a legkisebb utasoknak.

Az airberlin törzsutasai igénybe vehetik a partnerek váróit, valamint az airberlin exkluzív váróit. Nemrég nyílt meg Bécsben az első Németországon kívüli exkluzív váró.


A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás

A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás 

Ezzel kapcsolatban a következő közleményt juttatták el szerkesztőségünkbe.
Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban

Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban 

A következő két évtizedben 2 trillió (magyarul 2 billió, vagyis kétezerszer egymilliárd) dollár értékű fejlesztések várhatók világszerte a légiközlekedésben.
Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére

Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére 

Ugyanis hiába óvta őket a MÁV - ennek ellenére jegyet váltottak különböző vonalakon járó szerelvényeikre.
Új magyar jármű született

Új magyar jármű született 

Bemutatták az új magyar elektromos midibuszt - a Városligetben tette meg első köreit a bajai gyár fejlesztése.
Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér

Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér 

Örömteli hírről kaptunk tájékoztatást szerda délelőtt.
Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával

Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával 

Mesterséges inteligenciával teszi hatékonyabbá ügyfélszolgálatát a légitársaság.
Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS 

Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS  

Szorosabbra fűzi kereskedelmi együttműködését a három légitársaság: codeshare és interline megállapodást kötöttek.
Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek?

Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek? 

Az Emirates hét pontban összefoglalta azon tananyaga legfontosabb témáit , amelyet mindenkinek el kell sajátítani, aki jelentkezik hozzájuk légiutas-kísérőnek.
2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája

2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája 

A Közel-Keleten és Ázsiában, ezen belül is Indiában és Kínában látják a legerősebb növekedést és bővülést.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.