Kényelmesebb átszállás Párizsban

Kényelmesebb átszállási lehetőségeket kínál az Air France utasainak október 1-je óta a párizsi Charles de Gaulle repülőtér.

Október 1-je óta a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren megforduló Air France-utasok immár egyszerűbben, korszerű infrastruktúra igénybevételével jutnak el a jegykezeléstől a beszállásig.

A teljes nemzetközi utasforgalom a 2E terminálra került áthelyezésre. (1)

- A 2F terminál kizárólag az Air France és a SkyTeam légi-szövetségbeli partnerei által üzemeltett európai (Schengen-övezetbeli) járatokat indítja illetve fogadja. (2)

- A regionális légitársaságok járatai (Brit Air, Regional, Airlinair) a 2G terminálra koncentrálódnak.

Azzal, hogy az Air France tevékenysége a repülőtér keleti oldalára összpontosul, az átszállási idők rövidebbek lesznek, a csatlakozás leegyszerűsödik, és lehetővé válik utasaik számára, hogy akár 10 percet is nyerjenek, midőn egyik járatról átszállnak a másikra.

A 2F terminált az európai járatok számára tartják fent.

Az utasok nagyobb kényelme és a zökkenőmentesebb utasforgalom végett a 2F terminált átalakították:

- Nagy jegykezelő-zónák kerültek kialakításra, ebből 19 várja a SkyPriority, 44 pedig a turista osztályon utazókat – így kevesebbet kell várniuk.

- A terminál közepén korszerűbb és nagyobb teljesítményre képes biztonsági ellenőrző zóna kerül kialakításra. A SkyPriority „kiemelt” utasok számára külön zónát tartanak fent. Idővel, a jelenlegi évi 14 millió helyett, e terminál 16 millió utas fogadására lesz képes.

(1) Kivételt képeznek a Caracas, Bogota, Havanna, Saint Martin, Kairó, Dubaj, Bangkok felé induló járatok, amelyek jegykezelése továbbra is a 2F terminálon zajlik.

(2) A következő országokból érkező utasok részére: Németország, Ausztria, Belgium, Dánia, Spanyolország, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Magyarország, Izland, Olaszország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Málta, Norvégia, Hollandia, Lengyelország, Portugália, Szlovákia, Szlovénia, Svédország, Csehország.

 Az M terminál által kínált új kapacitásoknak köszönhetően, minden, a 2C és 2D terminálról Air France járat fokozatosan átkerült a 2E és 2F terminálokra, lehetővé téve így, hogy a Társaság a 2E, 2F, 2G terminálokról üzemeltesse járatait.

Hub 2012: a második lépés

A Hub 2012-es program a párizsi Charles de Gaulle repülőtér infrastruktúrájának átfogó fejlesztésére támaszkodik, ami nemcsak a felszerelések minőségének javítását teszi lehetővé, hanem áttekinthetőbbé teszi az utas által a beszállásig megteendő utat. Ez az átcsoportosítás a « Hub 2012 » projekt második lépésének tekinthető. E projektet az Air France és az Aéroports de Paris közösen hozta létre, azzal a céllal, hogy a nemzetközi utasforgalom terén mind az utasoknak kínált szolgáltatások minőségének, mind a párizsi Charles de Gaulle repülőtér versenyképességének növelése érdekében.

A Hub 2012-es projekt keretében június 28-án már megnyitották az S4-es beszállító-csarnokot (a 2E terminál M kapujánál), ami által újabb fogadó-kapacitásokat nyert a repülőtér. Ebből az alkalomból az Air France felavatta új, útvonalhálózatának immár legnagyobb Business-váróját – egy mintegy 3 000 m2-es területet, az utasok kényelmének a szolgálatában.

Decemberben egy újabb fordulópont következik, ekkor kerül sor a Schengen-övezetből érkező utasok új csatlakozó-folyosójának kialakítására.

« A „Hub 2012” projekt keretében az Air France és az Aéroports de Paris kéz a kézben dolgozik, hogy újabb lendületet adjon a párizsi Charles de Gaulle gyüjtő-elosztó repülőtér fejlesztésének. Miután 2012 júniusában megnyílt az M terminál, átszervezésre került a terminálok forgalma, melynek keretében a 2F terminált immár a Schengen-övezetbe irányuló, ill. onnan érkező járatoknak tartják fenn.

A repülőtér ezáltal világosabb és áttekinthetőbb lett, és utasaink valóban időt tudnak meg takarítani az átszállás során, és zökkenőmentessebbé vált az utasforgalom» - nyilatkozta Pierre Graff az Aéroports de Paris elnök-vezérigazgatója.

«A „Hub 2012” projekt ezen második szakasz remekül beleillik a „Transform” tervünkbe, amely célja, hogy visszanyerjünk helyünket a világ élvonalában. A földi utasforgalom javítása kiegészíti a járataink fedélzetén végbemenő szolgáltatás-fejlesztési törekvéseinket. Minden feltétel adott ahhoz, hogy az Air France és a párizsi Charles de Gaulle repülőtér zsinórmértékké váljon utasaink számára» tette hozzá Alexandre de Juniac az Air France elnök-vezérigazgatója.


Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.