Kényelmesebb átszállás Párizsban

Kényelmesebb átszállási lehetőségeket kínál az Air France utasainak október 1-je óta a párizsi Charles de Gaulle repülőtér.

Október 1-je óta a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren megforduló Air France-utasok immár egyszerűbben, korszerű infrastruktúra igénybevételével jutnak el a jegykezeléstől a beszállásig.

A teljes nemzetközi utasforgalom a 2E terminálra került áthelyezésre. (1)

- A 2F terminál kizárólag az Air France és a SkyTeam légi-szövetségbeli partnerei által üzemeltett európai (Schengen-övezetbeli) járatokat indítja illetve fogadja. (2)

- A regionális légitársaságok járatai (Brit Air, Regional, Airlinair) a 2G terminálra koncentrálódnak.

Azzal, hogy az Air France tevékenysége a repülőtér keleti oldalára összpontosul, az átszállási idők rövidebbek lesznek, a csatlakozás leegyszerűsödik, és lehetővé válik utasaik számára, hogy akár 10 percet is nyerjenek, midőn egyik járatról átszállnak a másikra.

A 2F terminált az európai járatok számára tartják fent.

Az utasok nagyobb kényelme és a zökkenőmentesebb utasforgalom végett a 2F terminált átalakították:

- Nagy jegykezelő-zónák kerültek kialakításra, ebből 19 várja a SkyPriority, 44 pedig a turista osztályon utazókat – így kevesebbet kell várniuk.

- A terminál közepén korszerűbb és nagyobb teljesítményre képes biztonsági ellenőrző zóna kerül kialakításra. A SkyPriority „kiemelt” utasok számára külön zónát tartanak fent. Idővel, a jelenlegi évi 14 millió helyett, e terminál 16 millió utas fogadására lesz képes.

(1) Kivételt képeznek a Caracas, Bogota, Havanna, Saint Martin, Kairó, Dubaj, Bangkok felé induló járatok, amelyek jegykezelése továbbra is a 2F terminálon zajlik.

(2) A következő országokból érkező utasok részére: Németország, Ausztria, Belgium, Dánia, Spanyolország, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Magyarország, Izland, Olaszország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Málta, Norvégia, Hollandia, Lengyelország, Portugália, Szlovákia, Szlovénia, Svédország, Csehország.

 Az M terminál által kínált új kapacitásoknak köszönhetően, minden, a 2C és 2D terminálról Air France járat fokozatosan átkerült a 2E és 2F terminálokra, lehetővé téve így, hogy a Társaság a 2E, 2F, 2G terminálokról üzemeltesse járatait.

Hub 2012: a második lépés

A Hub 2012-es program a párizsi Charles de Gaulle repülőtér infrastruktúrájának átfogó fejlesztésére támaszkodik, ami nemcsak a felszerelések minőségének javítását teszi lehetővé, hanem áttekinthetőbbé teszi az utas által a beszállásig megteendő utat. Ez az átcsoportosítás a « Hub 2012 » projekt második lépésének tekinthető. E projektet az Air France és az Aéroports de Paris közösen hozta létre, azzal a céllal, hogy a nemzetközi utasforgalom terén mind az utasoknak kínált szolgáltatások minőségének, mind a párizsi Charles de Gaulle repülőtér versenyképességének növelése érdekében.

A Hub 2012-es projekt keretében június 28-án már megnyitották az S4-es beszállító-csarnokot (a 2E terminál M kapujánál), ami által újabb fogadó-kapacitásokat nyert a repülőtér. Ebből az alkalomból az Air France felavatta új, útvonalhálózatának immár legnagyobb Business-váróját – egy mintegy 3 000 m2-es területet, az utasok kényelmének a szolgálatában.

Decemberben egy újabb fordulópont következik, ekkor kerül sor a Schengen-övezetből érkező utasok új csatlakozó-folyosójának kialakítására.

« A „Hub 2012” projekt keretében az Air France és az Aéroports de Paris kéz a kézben dolgozik, hogy újabb lendületet adjon a párizsi Charles de Gaulle gyüjtő-elosztó repülőtér fejlesztésének. Miután 2012 júniusában megnyílt az M terminál, átszervezésre került a terminálok forgalma, melynek keretében a 2F terminált immár a Schengen-övezetbe irányuló, ill. onnan érkező járatoknak tartják fenn.

A repülőtér ezáltal világosabb és áttekinthetőbb lett, és utasaink valóban időt tudnak meg takarítani az átszállás során, és zökkenőmentessebbé vált az utasforgalom» - nyilatkozta Pierre Graff az Aéroports de Paris elnök-vezérigazgatója.

«A „Hub 2012” projekt ezen második szakasz remekül beleillik a „Transform” tervünkbe, amely célja, hogy visszanyerjünk helyünket a világ élvonalában. A földi utasforgalom javítása kiegészíti a járataink fedélzetén végbemenő szolgáltatás-fejlesztési törekvéseinket. Minden feltétel adott ahhoz, hogy az Air France és a párizsi Charles de Gaulle repülőtér zsinórmértékké váljon utasaink számára» tette hozzá Alexandre de Juniac az Air France elnök-vezérigazgatója.


Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.
Ausztriában elmarasztalták a Wizz Airt

Ausztriában elmarasztalták a Wizz Airt 

Tisztességtelen szerződési kikötések és kereskedelmi gyakorlat miatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.