Kényszerleszállás Gatwicken

Futómű problémák miatt órákig körözött Kelet-Anglia fölött a Virgin Atlantic légitársaság egyik Boeing 747-es repülőgépe, arra várva, hogy elég üzemanyagot égessen el a kényszerleszállás végrehajtásához, írja a Telegraph. A gép végül sikeresen leszállt a gatwicki repülőtéren, ahol az incidens után leállt a forgalom.

A légikikötőt az incidens után órákra lezárták. A forgalom csak este indult újra, de továbbra is több órás késések voltak, amelyek egy budapesti járatot is érintettek. A Virgin Atlantic egyik Boeing 747-400-as típusú repülőgépe Las Vegasba indult volna 447 utassal és 15 fős személyzettel a fedélzetén, ám a felszállás után nem sokkal a pilóták a négy fő futómű egyikének - a jobboldali külsőnek - a meghibásodását észlelték. A gép csaknem négy órán át körözött először a nyugat-angliai Bristoli-csatorna légterében, majd a dél-angliai Brighton, illetve a London és Brighton között félúton fekvő Gatwick repülőtér környékén. Eközben a pilóták egyrészt üzemanyagot engedtek ki a repülőgépből a megfelelő leszállási súly elérése végett, másrészt különböző manőverekkel megpróbálták a félig behúzott állapotban megrekedt futóművet teljesen kiengedni. Miután ez nem sikerült, a működőképes másik három fő futóművel baj nélkül leszálltak.

Az incidens során sérülés nem történt; az óriásgépet a három működő futómű - a két törzsfutó, illetve a baloldali szárnytőben elhelyezett futómű - kissé jobbra dőlő helyzetben ugyan, de megtartotta. A repülőgépről az utasok a tűzoltóság mentőjárműveinek lépcsőin távoztak, az önműködően felfúvódó vészcsúszdákat nem kellett kinyitni, mert tűz nem ütött ki. A Boeing jobboldali külső hajtóműve csaknem érintette a talajt, de végül nem ért le a földre leszállás közben és a megállás után sem. Az utasok arról számoltak be, hogy a kényszerleszállás előtt a személyzet utasítására vészhelyzeti testtartást kellett felvenniük. A gépről távozók a BBC-nek nyilatkozva kivétel nélkül dicsérték a pilóták és a kabinszemélyzet teljesítményét. A repülőgép azonban hétfő estig Gatwick egyetlen kifutópályáján vesztegelt, így a repülőtér járatokat sem fogadni, sem indítani nem tudott.

A beérkező járatokat London másik négy nemzetközi repülőterére irányították át, ám Gatwick felszálló forgalma teljesen leállt. Gatwickről az easyJet légitársaság közlekedtet napi járatokat Budapestre, és a hétfői kényszerleszállás éppen a cég délutáni budapesti gépének tervezett indulása előtt történt, így ez a járat is Londonban rekedt a zárlat idejére.

Az easyJet budapesti gépe, amelynek a menetrend alapján helyi idő szerint 16 órakor - közép-európai idő szerint 17 órakor - kellett volna elindulnia, végül 3 óra 40 perces késéssel, közép-európai idő szerint 20:40-kor szállt fel. Gatwick hétfőn késő este kiadott tájékoztatójában közölte, hogy a repülőtér most már folyamatosan indít és fogad, ám a felhalmozódott késések és a más repülőterekre átirányított gépek miatt időbe telik, mire a forgalom normalizálódik. A légikikötő ezért azt kérte az utasoktól, hogy indulás előtt továbbra is tájékozódjanak járatukról.

A kényszerleszállásról videó is készült:

{youtube|id=JoWS_SHe4gU} 

Forrás: MTI


Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén

Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén 

A lett airBaltic légitársaság az első, amely ingyenesen bevezeti a SpaceX Starlink nagysebességű internetet az Airbus A220-300-as flottáján.
Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.