Kényszerleszállás Gatwicken

Futómű problémák miatt órákig körözött Kelet-Anglia fölött a Virgin Atlantic légitársaság egyik Boeing 747-es repülőgépe, arra várva, hogy elég üzemanyagot égessen el a kényszerleszállás végrehajtásához, írja a Telegraph. A gép végül sikeresen leszállt a gatwicki repülőtéren, ahol az incidens után leállt a forgalom.

A légikikötőt az incidens után órákra lezárták. A forgalom csak este indult újra, de továbbra is több órás késések voltak, amelyek egy budapesti járatot is érintettek. A Virgin Atlantic egyik Boeing 747-400-as típusú repülőgépe Las Vegasba indult volna 447 utassal és 15 fős személyzettel a fedélzetén, ám a felszállás után nem sokkal a pilóták a négy fő futómű egyikének - a jobboldali külsőnek - a meghibásodását észlelték. A gép csaknem négy órán át körözött először a nyugat-angliai Bristoli-csatorna légterében, majd a dél-angliai Brighton, illetve a London és Brighton között félúton fekvő Gatwick repülőtér környékén. Eközben a pilóták egyrészt üzemanyagot engedtek ki a repülőgépből a megfelelő leszállási súly elérése végett, másrészt különböző manőverekkel megpróbálták a félig behúzott állapotban megrekedt futóművet teljesen kiengedni. Miután ez nem sikerült, a működőképes másik három fő futóművel baj nélkül leszálltak.

Az incidens során sérülés nem történt; az óriásgépet a három működő futómű - a két törzsfutó, illetve a baloldali szárnytőben elhelyezett futómű - kissé jobbra dőlő helyzetben ugyan, de megtartotta. A repülőgépről az utasok a tűzoltóság mentőjárműveinek lépcsőin távoztak, az önműködően felfúvódó vészcsúszdákat nem kellett kinyitni, mert tűz nem ütött ki. A Boeing jobboldali külső hajtóműve csaknem érintette a talajt, de végül nem ért le a földre leszállás közben és a megállás után sem. Az utasok arról számoltak be, hogy a kényszerleszállás előtt a személyzet utasítására vészhelyzeti testtartást kellett felvenniük. A gépről távozók a BBC-nek nyilatkozva kivétel nélkül dicsérték a pilóták és a kabinszemélyzet teljesítményét. A repülőgép azonban hétfő estig Gatwick egyetlen kifutópályáján vesztegelt, így a repülőtér járatokat sem fogadni, sem indítani nem tudott.

A beérkező járatokat London másik négy nemzetközi repülőterére irányították át, ám Gatwick felszálló forgalma teljesen leállt. Gatwickről az easyJet légitársaság közlekedtet napi járatokat Budapestre, és a hétfői kényszerleszállás éppen a cég délutáni budapesti gépének tervezett indulása előtt történt, így ez a járat is Londonban rekedt a zárlat idejére.

Az easyJet budapesti gépe, amelynek a menetrend alapján helyi idő szerint 16 órakor - közép-európai idő szerint 17 órakor - kellett volna elindulnia, végül 3 óra 40 perces késéssel, közép-európai idő szerint 20:40-kor szállt fel. Gatwick hétfőn késő este kiadott tájékoztatójában közölte, hogy a repülőtér most már folyamatosan indít és fogad, ám a felhalmozódott késések és a más repülőterekre átirányított gépek miatt időbe telik, mire a forgalom normalizálódik. A légikikötő ezért azt kérte az utasoktól, hogy indulás előtt továbbra is tájékozódjanak járatukról.

A kényszerleszállásról videó is készült:

{youtube|id=JoWS_SHe4gU} 

Forrás: MTI


Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.