És mégis: az Európai Unió mintha nem tekintené a kerékpárt a napi közlekedés eszközének.
Fontos költségvetési döntések előtt áll az Európai Parlament. Most határoz többek között közlekedésre fordítható pénzekről a következő évekre, de – ellentétben saját deklarációikkal – nem kíván a kerékpáros közlekedésre az elérni kívánt mértékben forrásokat biztosítani. Ahhoz, hogy Európa városaiban, településein a kerékpáros közlekedés aránya elérje a kívánatos minimum 10%-ot, szükséges a fejlesztési pénzek legalább ekkora hányadát is erre fordítani.
Az Európai Parlament éppen egy éve deklarálta, hogy kiemelt fontosságú a fenntartható közlekedésben a kerékpár szerepe, növelni kell a kerékpáros közlekedés arányát. Most azonban mintha elfelejtették volna ezt: december 18-án szavaznak az Európai Parlamentben, és a javaslatból hiányzik a forrás a tervezett európai kerékpáros hálózat fejlesztéséhez (EuroVelo), és arra, hogy ez a hálózat integrált része legyen a transzeurópai közlekedési rendszerek (TEN-T).
A Magyar Kerékpárosklub, összhangban nemzetközi ernyőszervezetével, az Európai Kerékpáros Szövetséggel, tiltakozik ez ellen, és felszólítja európai képviselőit, hogy vegyék figyelembe 100 millió ember követelését és a maga által is korábban fontosnak tartott és deklarált közlekedéspolitika elveket. Az Európai Kerékpáros Szövetség arra kéri a bringásokat weboldalán, hogy írjanak levelet országuk Európai Parlamentbe delegált tagjának, hogy minél többen figyelmeztessék a vezetőket az ügy fontosságára. Ehhez az Európai Szövetség valamint a Magyar Kerékpáros Klub is készített egy levélvázlatot, a magyar nyelvű petíciót a csatolt fájlok közül is letöltheti. A EP képviselők elérhetőségei megtalálhatók a Szövetség oldalán a "Take Action" linkre kattintva.