Kerékpáros levélbomba az EP-nek

Naponta 35 millió ember indul el kerékpárral Európa országaiban munkába, iskolába, dolgát végezni. Több mint 100 millió ember kerékpározik kisebb-nagyobb rendszerességgel öreg kontinensünkön. Magyarországon naponta 400 000 ember választja munkába menet közlekedési eszközül kerékpárját. Budapesten évente 50-60%-kal nő a kerékpárral közlekedők száma, emlékeztet a Magyar Kerékpárosklub szerkesztőségünknek eljuttatott közleményében.

És mégis: az Európai Unió mintha nem tekintené a kerékpárt a napi közlekedés eszközének.

Fontos költségvetési döntések előtt áll az Európai Parlament. Most határoz többek között közlekedésre fordítható pénzekről a következő évekre, de – ellentétben saját deklarációikkal – nem kíván a kerékpáros közlekedésre az elérni kívánt mértékben forrásokat biztosítani. Ahhoz, hogy Európa városaiban, településein a kerékpáros közlekedés aránya elérje a kívánatos minimum 10%-ot, szükséges a fejlesztési pénzek legalább ekkora hányadát is erre fordítani.

Az Európai Parlament éppen egy éve deklarálta, hogy kiemelt fontosságú a fenntartható közlekedésben a kerékpár szerepe, növelni kell a kerékpáros közlekedés arányát. Most azonban mintha elfelejtették volna ezt: december 18-án szavaznak az Európai Parlamentben, és a javaslatból hiányzik a forrás a tervezett európai kerékpáros hálózat fejlesztéséhez (EuroVelo), és arra, hogy ez a hálózat integrált része legyen a transzeurópai közlekedési rendszerek (TEN-T).

A Magyar Kerékpárosklub, összhangban nemzetközi ernyőszervezetével, az Európai Kerékpáros Szövetséggel, tiltakozik ez ellen, és felszólítja európai képviselőit, hogy vegyék figyelembe 100 millió ember követelését és a maga által is korábban fontosnak tartott és deklarált közlekedéspolitika elveket. Az Európai Kerékpáros Szövetség arra kéri a bringásokat weboldalán, hogy írjanak levelet országuk Európai Parlamentbe delegált tagjának, hogy minél többen figyelmeztessék a vezetőket az ügy fontosságára. Ehhez az Európai Szövetség valamint a Magyar Kerékpáros Klub is készített egy levélvázlatot, a magyar nyelvű petíciót a csatolt fájlok közül is letöltheti. A EP képviselők elérhetőségei megtalálhatók a Szövetség oldalán a "Take Action" linkre kattintva.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.