A bolognai önkormányzat tíz dolgozójából ketten járnak kerékpárral dolgozni. Túl kevés, nekünk kell példát mutatni - szólt a közlekedési felelős, Andrea Colombo körlevele. A bolognai sajtóban is közölt felszólítás azt szorgalmazta, hogy a városvezetés minden tagja - a polgármestertől a polgármesteri hivatal portásáig - kétkeréken közlekedjen, akár hivatalos, akár magánjellegű útról legyen szó.
A közel négyszázezer lakosú Bologna önkormányzatának száz darabból álló kerékpárparkja van, ebből negyvenet a városi közlekedési rendőrség használ. Az önkormányzati dolgozók a bicikliket ingyen vehetik igénybe, de ha saját tulajdonú kerékpárral közlekednek, a város fizeti nekik a karbantartást és a biztosítást is.
Bolognában egyre újabb eszközökkel tesznek a környezetvédelemért: a gyalogosövezetnek számító városközpontból kitiltották a politikusok szolgálati járműveit is, jelentős kedvezményekkel támogatják a kerékpározókat és most az önkormányzatnál dolgozóknak is inkább biciklivel, mint autóval vagy taxival kell közlekedni. A dániai Koppenhágát tartjuk példaképnek, ahol öt lakosból kettő kerékpárral közlekedik - hangoztatta Virginio Merola bolognai polgármester az újságoknak.
A kerékpár a jelszó a szintén Emilia Romagna tartománybeli Ferrarában és a liguriai Livornóban is. Olaszországban 2001-ben alig három százalék volt a kerékpárral közlekedők aránya, az idén már kilenc. Tíz év alatt az itáliai kerékpárutak hosszúsága 1200 kilométerről 3200-ra nőtt.
Forrás: MTI