Készpénzre váltható ötletek

Hatékony médiatervezésről, brandépítési példákról, kreatív BTL eszközökről és megszívlelendő keresőmarketing-trükkökről is hallhattak a tegnapi, nagy sikert aratott Turizmuskommunikáció Konferencia résztvevői.

A Professional Publishing Hungary Kft. két szaklapja, a Kreatív és a Turizmus Trend által szervezett konferencián Probáld Ákos, a Központi Statisztikai Hivatal Szolgáltatásstatisztikai Főosztályának vezetője a hazai lakosság utazási szokásairól beszélt. A főosztályvezető elmondta, honfitársaink utazási aktivitása európai összehasonlításban közepes. A lakosság itthon és külföldön hasonló nagyságrendben költ turisztikai fogyasztásra. A magyarok értékrendjében a belföldi utazás a negyedik, a külföldi utazás pedig a hetedik helyet foglalja el.

Pénzes Anna, a MediaSpirit Consulting ügyvezetőjének prezentációjából kiderült többek között, hogy az utazási irodák egyáltalán nem hirdetnek mozikban, a sajtóban annál inkább, és hogy a sikeres marketing nem a médiabüdzsé méretén múlik.

A konferencián bemutatták ki hogyan építi márkáit: Csákány Csaba ügyvezető jóvoltából a TUI Magyarország, Hajdú Attila ügyvezetőtől az STA Travel, Termes Nóra marketingosztály-vezetőtől az IBUSZ, és Szabó Gál Andrástól, a Budapest-Bamako Rali ötletgazdájától és főszervezőjétől a rali brandingjéről hallhattak a résztvevők.

Pichovszky Domonkos, a Createam kreatív igazgatója számos külföldi példával mutatott rá, mennyi ötletes és figyelemfelkeltő lehetőség van, ha BTL-eszközökhöz nyúlunk, a szokványos szendvicsemberek és szórólap osztogatók helyett.

Damjanovich Nebojsa onlinemarketing-tanácsadó az egyre nagyobb teret nyerő keresőmarketingről beszélt. Előadásából kiderült, a hazai lakosság egy 2006-os adat szerint leginkább levelezésre és keresésre használja az internetet, és a magyarok 82 százaléka rendszeresen használja a Google-t. Azonban míg a keresési találatok első oldalát 70 százalékuk nézi át, a második oldalra már csak 20 százalék kattint.

A nap folyamán két kerekasztal-beszélgetésen is véleményt cseréltek és elmondták tapasztalataikat a turisztikai és PR szakemberek. Fontos a tervezés, érdemes előzetes forgatókönyvekkel készülni a lehetséges válsághelyzetekre, hangsúlyt kell fektetni a monitoringra, és lényeges, hogy az utazási iroda azonnal adjon tájékoztatást weboldalán, hangzott el a válságkommunikációról szóló kerekasztal-beszélgetésen. Az utazási szakújságírók és –bloggerek pedig azt boncolgatták, lehet-e őszintén írni az utazási tapasztalatokról.

A nagy sikerre való tekintettel a Turizmus Akadémia sorozat ősszel folytatódik.


Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.