Készpénzre váltható ötletek

Hatékony médiatervezésről, brandépítési példákról, kreatív BTL eszközökről és megszívlelendő keresőmarketing-trükkökről is hallhattak a tegnapi, nagy sikert aratott Turizmuskommunikáció Konferencia résztvevői.

A Professional Publishing Hungary Kft. két szaklapja, a Kreatív és a Turizmus Trend által szervezett konferencián Probáld Ákos, a Központi Statisztikai Hivatal Szolgáltatásstatisztikai Főosztályának vezetője a hazai lakosság utazási szokásairól beszélt. A főosztályvezető elmondta, honfitársaink utazási aktivitása európai összehasonlításban közepes. A lakosság itthon és külföldön hasonló nagyságrendben költ turisztikai fogyasztásra. A magyarok értékrendjében a belföldi utazás a negyedik, a külföldi utazás pedig a hetedik helyet foglalja el.

Pénzes Anna, a MediaSpirit Consulting ügyvezetőjének prezentációjából kiderült többek között, hogy az utazási irodák egyáltalán nem hirdetnek mozikban, a sajtóban annál inkább, és hogy a sikeres marketing nem a médiabüdzsé méretén múlik.

A konferencián bemutatták ki hogyan építi márkáit: Csákány Csaba ügyvezető jóvoltából a TUI Magyarország, Hajdú Attila ügyvezetőtől az STA Travel, Termes Nóra marketingosztály-vezetőtől az IBUSZ, és Szabó Gál Andrástól, a Budapest-Bamako Rali ötletgazdájától és főszervezőjétől a rali brandingjéről hallhattak a résztvevők.

Pichovszky Domonkos, a Createam kreatív igazgatója számos külföldi példával mutatott rá, mennyi ötletes és figyelemfelkeltő lehetőség van, ha BTL-eszközökhöz nyúlunk, a szokványos szendvicsemberek és szórólap osztogatók helyett.

Damjanovich Nebojsa onlinemarketing-tanácsadó az egyre nagyobb teret nyerő keresőmarketingről beszélt. Előadásából kiderült, a hazai lakosság egy 2006-os adat szerint leginkább levelezésre és keresésre használja az internetet, és a magyarok 82 százaléka rendszeresen használja a Google-t. Azonban míg a keresési találatok első oldalát 70 százalékuk nézi át, a második oldalra már csak 20 százalék kattint.

A nap folyamán két kerekasztal-beszélgetésen is véleményt cseréltek és elmondták tapasztalataikat a turisztikai és PR szakemberek. Fontos a tervezés, érdemes előzetes forgatókönyvekkel készülni a lehetséges válsághelyzetekre, hangsúlyt kell fektetni a monitoringra, és lényeges, hogy az utazási iroda azonnal adjon tájékoztatást weboldalán, hangzott el a válságkommunikációról szóló kerekasztal-beszélgetésen. Az utazási szakújságírók és –bloggerek pedig azt boncolgatták, lehet-e őszintén írni az utazási tapasztalatokról.

A nagy sikerre való tekintettel a Turizmus Akadémia sorozat ősszel folytatódik.


Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.