A Professional Publishing Hungary Kft. két szaklapja, a Kreatív és a Turizmus Trend által szervezett konferencián Probáld Ákos, a Központi Statisztikai Hivatal Szolgáltatásstatisztikai Főosztályának vezetője a hazai lakosság utazási szokásairól beszélt. A főosztályvezető elmondta, honfitársaink utazási aktivitása európai összehasonlításban közepes. A lakosság itthon és külföldön hasonló nagyságrendben költ turisztikai fogyasztásra. A magyarok értékrendjében a belföldi utazás a negyedik, a külföldi utazás pedig a hetedik helyet foglalja el.
Pénzes Anna, a MediaSpirit Consulting ügyvezetőjének prezentációjából kiderült többek között, hogy az utazási irodák egyáltalán nem hirdetnek mozikban, a sajtóban annál inkább, és hogy a sikeres marketing nem a médiabüdzsé méretén múlik.
A konferencián bemutatták ki hogyan építi márkáit: Csákány Csaba ügyvezető jóvoltából a TUI Magyarország, Hajdú Attila ügyvezetőtől az STA Travel, Termes Nóra marketingosztály-vezetőtől az IBUSZ, és Szabó Gál Andrástól, a Budapest-Bamako Rali ötletgazdájától és főszervezőjétől a rali brandingjéről hallhattak a résztvevők.
Pichovszky Domonkos, a Createam kreatív igazgatója számos külföldi példával mutatott rá, mennyi ötletes és figyelemfelkeltő lehetőség van, ha BTL-eszközökhöz nyúlunk, a szokványos szendvicsemberek és szórólap osztogatók helyett.
Damjanovich Nebojsa onlinemarketing-tanácsadó az egyre nagyobb teret nyerő keresőmarketingről beszélt. Előadásából kiderült, a hazai lakosság egy 2006-os adat szerint leginkább levelezésre és keresésre használja az internetet, és a magyarok 82 százaléka rendszeresen használja a Google-t. Azonban míg a keresési találatok első oldalát 70 százalékuk nézi át, a második oldalra már csak 20 százalék kattint.
A nap folyamán két kerekasztal-beszélgetésen is véleményt cseréltek és elmondták tapasztalataikat a turisztikai és PR szakemberek. Fontos a tervezés, érdemes előzetes forgatókönyvekkel készülni a lehetséges válsághelyzetekre, hangsúlyt kell fektetni a monitoringra, és lényeges, hogy az utazási iroda azonnal adjon tájékoztatást weboldalán, hangzott el a válságkommunikációról szóló kerekasztal-beszélgetésen. Az utazási szakújságírók és –bloggerek pedig azt boncolgatták, lehet-e őszintén írni az utazási tapasztalatokról.
A nagy sikerre való tekintettel a Turizmus Akadémia sorozat ősszel folytatódik.