A Budapest Airport tovább fokozza az erőfeszítéseit, ho gy Magyarország ot a Kínába irányuló magyar export, illetve a kínai áruk első számú közép - kelet - európai légi kapujává, egyfajta komplex logisztikai bázissá és elosztóközponttá fejlessze a régióban . Ez a lényege a Wang Zsendong, a Hszian Xianyang Nemzetközi Repülőtér helyettes ügyvezető igazgatója és René Droese, a Budapest Airport ingatlan és cargo üzletág - igazgatója által Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere jelenlétében aláírt dokumentumnak . A külügyminiszter a kínai fővárosban az Egy Övezet Egy Út Fórum csúcstalálkozóval párhuzamosan tartott Magyar - kínai Fórumon képviseli Magyarországot . A Budapest Airport májusban a Csengcsou Nemzetközi Repülőtérrel is együttműködési megállapodást köt , amikor egy kínai delegáció látogat Budapestr e .
„Két ilyen – földrajzilag távol lévő - ország között akkor lehet jó gazdasági együttműködés, hogyha vannak összeköttetések, ezért kiemelt jelentősége van a légi kapcsolatoknak , a légi járatoknak Magyarország és Kína között. Ezért is örömteli a Hszian - i repülőtér és a Budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér közötti együttműködési megállapodás aláírása, hiszen ez a megállapodás újabb kínai városokat kapcsolhat be abba a hálózatba, ahova közvetlenül lehet repülni Magyarországról, Budapestről. A gazda sági kapcsolatok mellett a turizmust is tovább tudjuk így fejleszteni, a tavalyi esztendőben 14 százalékos növekedést követően rekordszámú, 256 ezer kínai turista járt Magyarországon” – mondta el Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminisz ter az aláírási ceremónián.
A Magyar - kínai Fórum során számos további megállapodás is létrejött a magyar és a kínai partnerek között , a beruházások és a gyógyszeripar terén . A logisztika és a légiáru - szállítás fejlesztése összhangban áll a Külgazdasági és Külügyminisztérium erőfeszítéseivel, hogy a két ország közötti együttműködést a kereskedelem és a közös beruházási projektek terén előmozdítsa . A magyar diplomaták és kereskedelemfejlesztési szakemberek támogatása fontos szerepet játszott abban, hogy a Bu dapest Airport a közelmúltban meg tudta duplázni a Budapest, Hong Kong és Csengcsou között üzemelő közvetlen cargo járatok heti kapacitását, illetve az Air China Peking és Budapest közötti, menetrend szerinti utasszállító járatainak rakterében történő légi áru - szállítás terén az összeköttetéseket tovább tudta fejleszteni .
„A csengcsoui repülőtérrel kialakított közvetlen cargo - kapcsolat volt az első fontos lépés, most pedig elérkezett az idő, hogy új kínai partnereinkkel tovább mélyítsük az e gyüttműködést, í gy kihasználva az áruszállítás terén fennálló hatalmas lehetőségeket . Csengcsou, Hszian és Budapest egyaránt gyors növekedésnek örvend; nagyon bízunk benne, hogy ez az együttműködés az összes érintett fél számára előnyös lesz ," mondta Jost Lammers, a Budap est Airport vezérigazgatója . A partnerek a jövőben még erőteljesebben népszerűsít ik Kínában a dinamikusan fejlődő budapesti repülőteret , mint a közép - kelet - európai régió egyik legfontosabb légi kapuját .
Az utasforgalomban rejlő turisztikai lehetőségeken k ívül ( a Shanghai Airlines idén június 7 - től heti három közvetlen járatot indít Sanghaj és Budapest között ) a fő cél a légiáru - szállítás fejlesztése Kína és Magyarország között . Ez t a felek rendszeres, közvetlen információcsere révén kívánják előmozdítani, illetve közös marketing kampányokat és eseményeket is terveznek, Kínában és a közép - kelet - európai régióban egyaránt. Április eleje óta a Cargolux heti két további közvetlen áruszállító járatot üzemeltet Budapest és Csengcsou, a világ egyik leggyorsabban f ejlődő repülőtere között Boeing B747 - es típusú óriásgéppel . A Selyemút kapujában, az iparáról ismert Sanhszi tartományban található Hszian Nemzetközi Repülőtér révén pedig a Budapest Airport egy stratégiailag fontos partnerre tesz szert , aki sokat segíthet abban, hogy a magyar fővárosi repülőtér a kínai vállalatok számára a közép - kelet - európai térségben regionális cargo elosztóközponttá fejlődhessen.
A légiáru - szállító vállalatok igényeinek növe kedésre válaszként a Budapest Airport tavaly 32 , 6 milli ó eurós ( kb. 10 milliár d forintos ) proje k t keretében megkezdte az új Cargo City kivitelezését . A 2. Terminál közelében épülő, 21 600 négyzetméteres raktárépület szerkezete már elérte végleges formáját . Mellette az úgynevezett speditőr (szállítmán yozási) épület fö ldmunkái is gőzerővel zajlanak; utóbbi 11 200 négyzetméter raktárterületet, illetve irodalétesítményeket biztosít majd a légiáru - kezelő raktár, illetve az idén megépülő 32 000 négyzetméteres új beton forgalmi előtér tőszomszédságában . Itt akár két F kategó riájú , vagy is Jumbo méretű cargo repülőgép egyidejű kiszolgálását is lehetővé válik . A Budapest Airport új cargo bázisát ez év végén vehetik birtokba a fuvarozók és a bérlők
Forrás: Turizmus Online