Ki repteti a ferihegyi utasok nyolcadát?

Nem meglepő módon a tavaly itthon is tovább erősödött Lufthansa Csoport - derült ki a vállalat keddi, budapesti sajtótájékoztatóján.

Pedig a 2013-as növekedés nem volt könnyű egy olyan év után, mint a 2012-es, amikor is a sorból kidőlt Malév utasai igen sokan foglaltak át a Lufthansa Csoport járataira - ismerte el Antal Gábor, aki 25 Lufthansánál lehúzott évet követően a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője lett.  Az emiatt megugró 2012-es eredményeket 4,4%-kal meghaladva az LH Csoport 1 017 994 utast szállított a Ferihegyről. Ez a 2013-as 8,5 millió utashoz képest egész meggyőző eredmény. Ráadásul „hagyományos” légitársaság kategóriában a Lufthansa és leányai több harmadát – 36,8% - vitték az utasoknak. A Swiss 12,2%-kal szálított több utast, jegyértékesítésből származó eredménye 16%-kal ugrott meg. Csak az LH egyedül elreptette a full service utasok 20,7%-át. Utóbbi 0,5 százalékpontos bővülés, míg a csoport egésze 2,3%-ot tett rá a 2012-es magyarországi eredményére – tájékoztatott Antal Gábor.

Az LH Csoport Budapestről induló utasainak közel 60%-a száll át. Jelentős részük Észak-Amerikába utazik tovább. Ezen a területen gyakorlatilag elvitte a pálmát a csoport; idén pedig további növekedésre számít. A 2014. január és április közti időszakra szóló foglalások alapján 6,5 százalékpontos bővülésre számít az anyacég Lufthansa a tavalyi év azonos időszakának 27,75-os részesedése után, míg csoportszinten a 2013-as 37,8% 5,6 százalékponttal javul.  

Észak-amerikai pozíciót az LH tartja, de próbál Ázsia csendes-óceáni felére is rágyúrni egyebek mellett a Tokió-Hanedára közlekedő járatával és az All Nippon Airways-szel (ANA) kötött együttműködése révén. Illetve szöuli járatával, melyet nem mellesleg az olcsó, csendes és nagyon nagy Boeing 747-800-as repül. Bár a világnak erre a fertályára komoly kihívóval veszi fel a harcot a Lufthansa, az európai nagyok mumusaival, a már emlegetett Perzsa-öbölbeli fuvarosokkal – ismerte el Martin Riecken. Ha pedig a közelbe mennénk, németországi átszállással szintén ráerősítenek Portugáliára Lufthansáék az ezen a piacon tervezett legkedvezményesebb jegyekkel.

Nem csak a magyar piac hozta a vártnál is jobb számokat tavaly. A 2013-at összességében rekordévnek tartja a csoport a 79,8%-os kihasználtsággal lerepült 209 milliárd utaskilométerével. Eddig a 2014. sem ad okot lehangoltságra, mivel eddig 79,6%-ig tele repültek a gépek.

Mindeközben folyik a flotta modernizációja is. Megérkezett a 10. Boeing 747-800-as. (Ez az, amiből nálunk a Cargolux egy-egy madara száll le.) Az alacsonyabb üzemelési költségű és csendesebb géptípusból 2015-ig 15-öt vesz át a Lufthansa. Ez év végéig összesen 23 új gépet állítanak forgalomba, viszont a 2025-ig átvenni tervezett 261 gép már-már az Öböl légitársaságainak géprendeléseinek nagyságrendjét idézi. És ők sem aprózzák ám, a rendelési listán szerepel a Boeing 777X és az Airbus válasza a Boeing műanyag csodájára, a Dreamlinerre, az Airbus A350-900-as. Utóbbiak már jövőre viszik a függőleges vezérsíkon az ismert darumadarat szerte a világban.

Ha már új gépek, a kabinbelső megújulása sem várathat magára. Az idei berlini ITB-n tárják a plénum elé a régóta tervezett premium economy kabint. Mit hoz még a jövő? Például, hogy a Lufthansát teljes egészében ötcsillagos légitársasággá nyilvánítja a Skytrax, így bekerülhet abba az elitklubba, melyben 7 fuvarozó szerepel. Az LH első osztálya már megkapta az 5 csillagát, de dolgoznak a business és turista osztályuk elismertetésén is – mondta el Martin Riecken szóvivő.


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.