Megnyitó beszédében Takács Miklós, az Aerotechnika Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: a bemutató különlegessége, hogy a légi rendészet múltjából kiállított fotóknak - melyek közül számos légi felvételt az MTI munkatársa, H. Szabó Sándor készített -, újságcikkeknek és egyéb írásos emlékeknek az ország egyetlen működő repülőkiállítása és a katonai repülés honi bölcsője ad otthont.
Hangsúlyozta: a légi rendészet szorosan kapcsolódik a katonai repüléshez, mely ugyancsak nemrégiben ünnepelte századik évfordulóját. Ennek kapcsán felidézte: már az I. világháború után a csendőrség kötelékében találták meg helyüket a légierő kiszolgált katonái. A II. világháborút követően pedig az újjászervezett rendőrség speciális egységét alkották.
Hosszú időn át egyetlen M1C "Sokol" típusú cseh repülőgép tartozott a szervezethez, majd a Malév gépparkjából fejlődött a légi rendészet technikai háttere, mely mára világszínvonalúnak mondható.
Takács Miklós hangsúlyozta: ahogyan az elmúlt évtizedekben, úgy a jövőben is a katonai életpálya folytatását jelentheti a Légirendészeti Parancsnokság.
Az eseményen Nagy András nyugalmazott alezredes, a szolnoki gyűjtemény vezetője rögtönzött tárlatvezetés keretében szólt arról is, hogy a rendőrrepülés elmúlt bő hat évtizedes történelme kevéssé ismert és meglehetősen hiányosan dokumentált. A Tisza-parti megyeszékhelyen, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis által működtetett repülőmúzeum azonban a légi rendészet történelemkönyvében is fontos fejezeteket érdemlő tárgyi emlékeket őriz. Például egy szolgálatból kivont L-200A "Morava" típusú repülőgépet és egy hajdani rendőrségi helikoptert, melyek közül az előbbi reményeik szerint hamarosan átfogó felújításon eshet át egy nemrégiben benyújtott pályázatnak köszönhetően.
Forrás: MTI