Az idén ezért nem kapnak osztalékot a részvényesek, és folytatódik a szigorú költséggazdálkodás. Hiába keresték a látogatók az idei ITB-n a német légi konszern standját, ők nem állítottak ki, hanem egy nagyszabású sajtótájékoztatón tájékoztatták a közönséget ez évi terveikről. A tájékoztatón Thierry Antinori, a Lufthansa értékesítési vezérigazgató-helyettese azt is elmondta, hogy egymillió márkánál is többet takarított meg a cég a kiállítástól való távolmaradásával.
Előadásából azt is megtudtuk, hogy tavaly szeptember 11. óta a IATA légitársaságok összességében 10 millió utast veszítettek, és közülük 30 kért csődvédelmet vagy szűnt meg mostanáig. Mindez 200 000 állás megszűnéséhez vezetett világszerte. Így fordulhatott elő, az amire 28 éve nem volt példa a Lufthansa fennállása során: közel 3%-kal csökkent az általuk szállított utasok száma is.
Az idei első negyedévben azonban már látszik a fény az alagút végén. A járatcsökkentések hatására 73%-ra emelkedett a teljes hálózatban a kihasználtság, ami már meghaladja a tavalyi év azonos időszakában mért adatot, április–május hónapokra pedig további keresletnövekedés prognosztizálható. Ennek érdekében 10, korábban a forgalomból kivont repülőgépet állít vissza a nyári menetrend életbe lépésekor a cég, sőt két új gép is repül majd ebben a szezonban. Az észak-amerikai járatok száma 40%-kal nő, és három új útvonal (München- –Sanghaj, München–Tokió, München–Boston) is beindul a nyártól. Februárban már új munkatársakat is vettek fel.
Úgy tűnik, hogy a légi forgalomban bekövetkezett válság által legkevésbé sújtott „olcsó” légitársaságokkal is megpróbál, ha óvatosan is, versenyezni a Lufthansa. A sohasem olcsó áraival, hanem a szolgáltatások magas színvonalával kitűnni akaró légitársaság májusi indulással öt európai célállomásra (London, Párizs, Isztambul, Amszterdam, Firenze) hirdetett meg 111 eurós akciós árakat. A Lufthansa azonban továbbra is szolgáltatásai révén kívánja magához láncolni utasait, akik a Star Alliance szövetségi tagság révén számos olyan előnyre jogosultak, amelyre a low-cost légitársaságok utasai hiába várnak. Ábránkból az is kiderül, hogy egy független értékelő cég, a Merrill Lynch milyennek látja a jelenlegi négy nagy légitársasági szövetség versenyét:
A repülésbiztonság területén számos újítással kívánja a cég elejét venni a szeptember 11-i események megismétlődésének. Megerősítik a vezetőfülkék ajtajait, légi marsallokat alkalmaznak bizonyos járatokon, és szigorítják az utasok, a csomagok, sőt a társaság alkalmazottainak ellenőrzését is.
Az internet adta lehetőségeket is igyekszik kihasználni a német társaság. Az InfoFlyway elnevezésű portálon realizált foglalások értéke tavaly megduplázódott, a kis- és középvállalkozások számára hat hónappal ezelőtt létrehozott Corporate Flywayen pedig immár 500 céget regisztráltak. A Németországban tavaly év végén a Lufthansa és nyolc európai légitársaság által beindított Opodo portál látogatóinak száma pedig immár havi 600 000-re emelkedett, így a leglátogatottabb európai portálok közé emelkedett.
Bár az utazási irodák közreműködésére továbbra is számít a légitársaság, 2003-tól új jutalékrendszert léptetnek életbe, elsőként Németországban. Ennek részletei azonban jelenleg még nem nyilvánosak.