Kilábalás a válságból?

Március közepén hozta nyilvánosságra a Lufthansa konszern 2001. évi eredményét. A korábbi években folyamatosan nyereségesen működő, tavaly részvényenként 0,60 euró osztalékot fizető részvénytársaság a 2001. évben 591 millió eurós üzleti veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. A társaság működési eredménye ugyan 20 millió euró pluszt mutat, de a terven felüli értékcsökkenés, a vendéglátó üzletágban elszenvedett veszteségek és a negatív nettó eredményeként a záró mérleg messze elmarad az egy évvel ezelőtt realizált 1,2 milliárd eurós nyereségtől.

Az idén ezért nem kapnak osztalékot a részvényesek, és folytatódik a szigorú költséggazdálkodás. Hiába keresték a látogatók az idei ITB-n a német légi konszern standját, ők nem állítottak ki, hanem egy nagyszabású sajtótájékoztatón tájékoztatták a közönséget ez évi terveikről. A tájékoztatón Thierry Antinori, a Lufthansa értékesítési vezérigazgató-helyettese azt is elmondta, hogy egymillió márkánál is többet takarított meg a cég a kiállítástól való távolmaradásával.

Előadásából azt is megtudtuk, hogy tavaly szeptember 11. óta a IATA légitársaságok összességében 10 millió utast veszítettek, és közülük 30 kért csődvédelmet vagy szűnt meg mostanáig. Mindez 200 000 állás megszűnéséhez vezetett világszerte. Így fordulhatott elő, az amire 28 éve nem volt példa a Lufthansa fennállása során: közel 3%-kal csökkent az általuk szállított utasok száma is.

Az idei első negyedévben azonban már látszik a fény az alagút végén. A járatcsökkentések hatására 73%-ra emelkedett a teljes hálózatban a kihasználtság, ami már meghaladja a tavalyi év azonos időszakában mért adatot, április–május hónapokra pedig további keresletnövekedés prognosztizálható. Ennek érdekében 10, korábban a forgalomból kivont repülőgépet állít vissza a nyári menetrend életbe lépésekor a cég, sőt két új gép is repül majd ebben a szezonban. Az észak-amerikai járatok száma 40%-kal nő, és három új útvonal (München- –Sanghaj, München–Tokió, München–Boston) is beindul a nyártól. Februárban már új munkatársakat is vettek fel.

Úgy tűnik, hogy a légi forgalomban bekövetkezett válság által legkevésbé sújtott „olcsó” légitársaságokkal is megpróbál, ha óvatosan is, versenyezni a Lufthansa. A sohasem olcsó áraival, hanem a szolgáltatások magas színvonalával kitűnni akaró légitársaság májusi indulással öt európai célállomásra (London, Párizs, Isztambul, Amszterdam, Firenze) hirdetett meg 111 eurós akciós árakat. A Lufthansa azonban továbbra is szolgáltatásai révén kívánja magához láncolni utasait, akik a Star Alliance szövetségi tagság révén számos olyan előnyre jogosultak, amelyre a low-cost légitársaságok utasai hiába várnak. Ábránkból az is kiderül, hogy egy független értékelő cég, a Merrill Lynch milyennek látja a jelenlegi négy nagy légitársasági szövetség versenyét:

A repülésbiztonság területén számos újítással kívánja a cég elejét venni a szeptember 11-i események megismétlődésének. Megerősítik a vezetőfülkék ajtajait, légi marsallokat alkalmaznak bizonyos járatokon, és szigorítják az utasok, a csomagok, sőt a társaság alkalmazottainak ellenőrzését is.

Az internet adta lehetőségeket is igyekszik kihasználni a német társaság. Az InfoFlyway elnevezésű portálon realizált foglalások értéke tavaly megduplázódott, a kis- és középvállalkozások számára hat hónappal ezelőtt létrehozott Corporate Flywayen pedig immár 500 céget regisztráltak. A Németországban tavaly év végén a Lufthansa és nyolc európai légitársaság által beindított Opodo portál látogatóinak száma pedig immár havi 600 000-re emelkedett, így a leglátogatottabb európai portálok közé emelkedett.

Bár az utazási irodák közreműködésére továbbra is számít a légitársaság, 2003-tól új jutalékrendszert léptetnek életbe, elsőként Németországban. Ennek részletei azonban jelenleg még nem nyilvánosak.


Ők lesznek a Budapest Airport új vezetői

Ők lesznek a Budapest Airport új vezetői 

A 2024. június 6-án történt tulajdonosváltás bejelentését követően a repülőtér teljes igazgatósága és felügyelőbizottsága lemondott.
A Wizz Air utasai közel egy napja várják, hogy hazatérhessenek  Rómából

A Wizz Air utasai közel egy napja várják, hogy hazatérhessenek Rómából 

Szombat este 21:35-kor szállt volna fel a Wizz Air Rómából Budapestre tartó járata, de néhány órás várakozás után kiderült, hogy a járatot törölték.
Turbóüzemmódra kapcsol az Air France a párizsi olimpia miatt

Turbóüzemmódra kapcsol az Air France a párizsi olimpia miatt 

Minden repülőgépét menetrendbe állítja ,és rendkívüli intézkedéseket vezet be a francia légitársaság az olimpia idejére.
A SunExpress pénteki törökországi útja egy életre emlékezetes marad utasainak

A SunExpress pénteki törökországi útja egy életre emlékezetes marad utasainak 

Egy napon át váratták utasaikat a Budapest Airport tranzit területén belül.
Újdonsággal lepte meg utasait a China Airlines

Újdonsággal lepte meg utasait a China Airlines 

Az Osztrák Szövetségi Vasúttal együttműködve egy új szolgáltatást dolgoztak ki.
Új taggal bővült a Royal Caribbean-család

Új taggal bővült a Royal Caribbean-család 

Hivatalosan is csatlakozott a hajótársaság flottájához a legújabb tengerjáró, az Utopia of the Seas.
Ilyen lesz az új Air Force One

Ilyen lesz az új Air Force One 

Az új Air Force One, hivatalosan VC-25B jelzésű, a Boeing 747-8 Intercontinental utasszállító repülőgépen alapul, és számos jelentős módosítást kap majd, hogy megfeleljen az elnöki különgép elvárásainak.
Hétvégétől sűrűbben jár a repülőtéri gyorsjárat

Hétvégétől sűrűbben jár a repülőtéri gyorsjárat 

A nyári repülőtéri forgalom várható növekedése miatt péntektől gyakrabban jár napközben a 100E Repülőtéri Expressz a Deák Ferenc tér és a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér között.
Indul az Intercity Splitbe

Indul az Intercity Splitbe 

    Az elővételi jegyértékesítés tavaszi indulása óta 8300 jegyet vásároltak az utasok, ami a tavalyi 14 ezer jegy több mint felét teszi ki.
"Varázslatos Duna" néven új luxus hajójárat Budapestről

"Varázslatos Duna" néven új luxus hajójárat Budapestről 

A Mária Terézia november 10-én indult nyolcnapos útjára, amely a németországi Passauban ér véget.