A közlemény szerint a megújult vonalszakaszon megszűntek a korábbi sebességkorlátozások, vagyis rövidebb a villamos menetideje Óbuda és Pest között. Az Árpád hídon befejeződtek a munkák, így az autók itt újra kétszer három sávon, maximum óránkénti 70 kilométeres sebességgel közlekedhetnek.
Ütemterv szerint halad a Fővárosi Önkormányzat és a BKK kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása, az 1-es villamos pályarekonstrukciója, illetve a vonal meghosszabbítása. Az eddig elvégzett munka során tíz kilométernyi vágányt és az ahhoz tartozó teljes áramellátási rendszert kicserélték, új váltókat építettek be a híd mindkét oldalán. Átépítették a Flórián téri, a Szentlélek téri, a Népfürdő utcai és az Árpád hídi megálló peronjaihoz vezető lépcsőket, emellett mind a kilenc megállóhelyet korszerűsítették és akadálymentesítették. Minden megállóban LED-es peronvilágítást, valamint zártláncú kamerarendszert telepítettek.
Óbudán, a Vörösvári úton elkészült Budapest első fűvel borított vágányszakasza, ezáltal a villamosok közlekedése halkabbá válik. A füves burkolat zölden tartásáról automatikus öntözőrendszer gondoskodik, a füvet pedig kertészeti szakcég nyírja. Az 1-es villamos óbudai pályaszakaszának teljes műszaki átadás-átvétele június végéig tart, addig fejeződik be a liftek, mozgólépcsők beüzemelése, egyes utastájékoztatási elemek megvalósítása és a környezetrendezés.
A vonalon 2013. szeptember 28-án kezdődött el a komplex felújítás. Ez várhatóan június 10-től az év végéig a vonal másik, nagyon rossz állapotú szakaszán, a Kacsóh Pongrác út és a Népliget között folytatódik. A projekt része, hogy a déli szakaszt a Rákóczi hídon átvezetve egészen a Fehérvári útig meghosszabbítják, a munkák itt már tartanak.
Forrás: MTI