A német légitársasági csoport ReNew néven reorganizációs tervet hajt végre, hogy felkészítsék a társaságot a jóval kisebb utasforgalomra. A nagy, négyhajtóműves gépek közül a 747-400-asok és A380-asok egy részét már így is idő előtt kivonták a forgalomból. De a másfél milliárdos veszteséget hozó második pénzügyi negyedév után ennél is nagyobb mészárlást tervez a cég a szélestörzsű gépei körében az Aero.de belsős információi szerint. Úgy tudni, az összes A340-es, A380-as, 747-400-as kikerülhet a flottából, ugyanakkor az A350-esek, 787-esek és 777X-ek átvételét folytatnák. Eddig 22 szélestörzsűtől váltak meg, köztük van hat A380-as és öt 747-400-as. Ezeket a megmaradt nyolc Jumbo és ugyanennyi A380-as, valamint 34 darab A340-es követheti. A viszonylag fiatal 747-8-asok nem szerepelnek a hírben, így ezek vélhetően folytathatnák szolgálatukat
A Lufthansa csak 2024-re számol a 2019-es utasforgalom elérésével, és ezt támaszthatja alá az is, hogy a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) a napokban rontotta kilátásait: közleményében a szervezet azzal számolt, hogy a korábban prognosztizált 50 helyett 60 százalékos forgalomcsökkenés lesz idén Európában.
Forrás: Airportal.hu