Legalábbis addig nem, amíg a fáradt kapitány magához nem tért teljesen. A járat Koppenhágából tartott Stockholm felé, amikor a kapitány szeme leragadt. Az első tiszt egy darabig próbált bejutni a fülkébe, mire társa eszmélt és kinyitotta az ajtót.
A kapitány a SAS belső jelentése szerint 3 és fél órát aludt előző éjjel, reggel 05.20 órakor vette fel a szolgálatot, és az aznapi, 5 menetrend szerinti, skandinávián belüli járatából a negyediket repülte. A rövidke álmából nehezen magához térő pilóta előző járatát maga mögött hagyva egy MD80-ból ült át egy Boeing 737-800-as típusba, így kábán először rossz helyen kereste az ajtónyitó gombot.
Az eset ideje alatt a robotpilóta "biztos kézzel" vezette a gépet. Az elszundító kapitány ellen nem indítottak eljárást - írja a norvég VG Norge című online híportál.
Björn Granviken, a SAS repülési igazgatója megerősítette a hírportál értesüléseit. Az igazgató kifejtette: a napi 700 járatot indító SAS-nál történelmi távlatokban egyedi esetről beszélnük, mely nem reprezentatív jellegű, a SAS magas repülésbiztonsági színvonalát nem veszélyezteti.
Granviken hozzátette: a személyzet bármely tagjának bármikor jogában áll következmények nélkül magát repülésre alkalmatlannak nyílvánítani fáradtság, betegség miatt. A SAS-nál a hatóságok által előírt heti 60 óra helyett a pilóták csupán 47,5 órát repülnek.