A DHL Express újabb lépést tett a légiközlekedési logisztika szén-dioxid-mentességéért és fenntarthatóbbá tételéért. A németországi központú vállalat megerősítette, hogy új stratégiai együttműködést kötött a bp-vel és a Neste-vel, amelyek a következő öt évben több mint 800 millió liter fenntartható légiüzemanyagot (másnéven: sustainable aviation fuel [„SAF”]) biztosítanak a DHL Express számára. A most megkötött szerződések a légi közlekedés eddigi legnagyobb SAF-megállapodását jelentik. A DHL arra számít, hogy a stratégiai együttműködések révén a légi járművek üzemanyag-életciklusa során mintegy kétmillió tonna szén-dioxid-kibocsátást takarítanak meg – ez körülbelül 400 000 személygépkocsi éves üvegházhatású gázkibocsátásának felel meg.
„Magyarországon azt látjuk, hogy már az exportorientált kis-, és középvállalkozások szempontjai között is előkelő helyen szerepel a fenntarthatóság, mint elvárás, amikor szállítmányozási partnerként megkeresnek minket” – mondta Mészáros Ádám, a DHL Express magyarországi vállalatának ügyvezetője. „Ezen igényeknek mind a légiszállításban, mind pedig a közúti kiszállításban folyamatos fejlesztésekkel felelünk meg: megújuló energiát használunk épületeinkben, elektromos járművekre cseréltük városi flottánk jelentős részét és ehhez kapcsolódik most a fenntartható repülőgép-üzemanyag egyre nagyobb mennyiségű felhasználása is.”
Egyszerű példával érzékeltetve a most leszerződött mennyiség nagyságrendjét, ha 800 millió liter tiszta (100 százalékban) fenntartható repülőgép-üzemanyagot használnánk, akkor a DHL évi kb. ezer járatát az amerikai Cincinnati és a németországi Lipcse közötti útvonalon 12 évig tudná üzemeltetni a cég Boeing 777-esekkel. Ez összesen 12 000 szén-dioxid-semleges, hosszú távú repülőjáratnak felel meg.
"A világ vezető logisztikai vállalataként elkötelezettek vagyunk, hogy fenntarthatóbb, zöld megoldásokat kínáljunk ügyfeleinknek. A bp-vel és a Neste-vel kötött megállapodásaink különlegesek a légiközlekedés területén, és érdemben támogatják fenntarthatósági tervünk ütemes teljesítését " – mondta Frank Appel, a Deutsche Post DHL Group vezérigazgatója. "A fenntartható repülőgép-üzemanyag használata jelenleg a légiközlekedés egyik legfontosabb lehetősége a CO2-kibocsátás csökkentésére a ma használt repülőgéptípusok esetében."
A Deutsche Post DHL Group a fenntarthatósági stratégiájában elkötelezte magát, hogy 2030-ra légiflottájának fogyasztását 30 százalékban fenntartható üzemanyaggal biztosítsa. Mindkét beszállító hulladékolajból előállított üzemanyagot biztosít a szerződések keretében. Az ilyen, hulladékokból és maradékokból származó üzemanyag az életciklusa során akár 80 százalékkal is csökkentheti az üvegházhatású gázok kibocsátását az általa helyettesített hagyományos repülőgép-üzemanyaghoz képest, ezzel is csökkentve a DHL CO2-lábnyomát. Annak érdekében, hogy az üzemanyag fenntartható legyen, kerülik az olyan alapanyagok használatát, amelyek az élelmiszertermeléssel versenyeznek, vagy közvetett földhasználati változást okoznak.
"Fő célunk, hogy még több fenntartható üzemanyag-beszállítót ösztönözzünk a mai ellátáshiány csökkentésére. Ezzel együtt arra kérjük a döntéshozókat, hogy teremtsék meg a megfelelő kereteket a fenntartható repülőgép-üzemanyagok piaci bevezetésének felgyorsításához az EU-ban és világszerte, beleértve egy olyan elszámolási mechanizmust, amely lehetővé teszi ezen üzemanyagok rugalmas beszerzését és felhasználását" – mondta John Pearson, a DHL Express vezérigazgatója.
Forrás: Store Insider