A Google Asszisztensben a KLM okos segítője, BB, azaz Blue Bot segíti az utasokat a megfelelő repülőjárat megtalálásában. A járat kiválasztása után a BB egy linken keresztül egyenesen a légitársaság oldalára navigálja a felhasználót, ahol a repjegy azonnal lefoglalható.
A KLM Blue Botja mesterséges intelligencián alapul. Képes az önálló tanulásra és saját személyiséggel rendelkezik. Minél többet használja az ember, annál okosabb és személyre szabottabb válaszokat ad majd. Mint azt a KLM-től megtudtuk, a BB a járatkereséstől a repülőjegy foglalásig egyre több mindenben segít majd a felhasználóknak, és hamarosan közösségi oldalakon is elérhető lesz.
Holland verziója jelenleg okostelefonon és tableten érhető el, de a jövőben más mobil eszközökre is tervezi a vállalat a kiterjesztését. „A következő célunk, hogy számos más nyelven is elérhető legyen a KLM hangalapú járatkereső szolgáltatása” – mondta Peter Groeneveld, az Air France-KLM Senior Digital Alelnöke.
A KLM-nek több mint 25 millió követője van a közösségi oldalakon. Különböző csatornákon keresztül hetente több mint 180 000 alkalommal említik meg. Az érkező kommentekre a több mint 300 főből álló, a világ legnagyobbnak számon tartott közösségi média csapata személyesen válaszol. A Facebook, Messenger, Twitter, WeChat és KakaoTalk platformokon a nap minden órájában 9 különböző nyelven (holland, angol, német, spanyol, portugál, francia, kínai, japán és koreai) biztosít szolgáltatást. A KLM volt az első légitársaság, amely lehetővé tette, hogy utasai a repüléshez szükséges dokumentumokat a WhatAppon, Messengeren vagy Twitteren keresztül kaphassák meg - idézi a légitársaság.