A BKK és a BKV számára elsődleges szempont az utas- és közlekedésbiztonság. Ennek megfelelően az autóbusz-végállomás használatba vételének alapvető feltétele a kapcsolódó utak és gyalogos útvonalak korlátozásmentes használata, a gyalogos átvezetések biztosítása, az építési forgalom korlátozása.
A BKV Zrt. és a KÖKI Terminál beruházója, az R-Co Zrt. között kötött szerződés tartalmazza azokat a minimum feltételeket, amelyek az autóbusz végállomás átvételéhez elengedhetetlenek.
A hivatkozott szerződés szerint a beruházónak biztosítania kellett volna egyrészt 2011.08.05-én a BKV Zrt. részére a forgalomtechnikai buszpróba lehetőségét az új végállomás területén, másrészt – az új autóbusz végállomás 2011.08.24-i üzembe helyezésének érdekében – 2011.07.18-áig a BKV Zrt. által végzendő munkákhoz szükséges feltételeket.
Mi a gond?
Ezzel szemben 2011.08.05-én a végállomás burkolata nem készült el, így a kivitelezési munkák, valamint a végállomás készültségi állapota miatt nem volt lehetőség a forgalomtechnikai próba megtartására.
Az autóbuszos próbára csak 2011.08.24-én kerülhetett sor, azonban a Beruházó az autóbusz végállomás burkolatával, egyéb szerelési munkáival ekkorra sem készült el teljes körűen. Hiányos volt az út- és járdaburkolat, helyenként hiányzott a fúgázás, míg máshol a többlet fúgaanyag (homok) okozott jelentős porfelhőt. A peronokon állványok és felhalmozott építési anyagok találhatóak, a végállomás utasforgalom lebonyolítására alkalmatlan. Mivel a teszt ideje alatt is folytak kivitelezési munkák, a próba nem lehetett teljes.
A végállomás üzembe helyezésének feltétele, hogy a végállomásra vezető három út mindegyike elkészüljön.
Ezzel szemben jelenleg csak a Lehel út felől bevezető út használható, sem a Vak Bottyán utca, sem a Gyorsforgalmi út felé nem tudnak az autóbuszok elindulni, mert azok kivitelezése még el sem kezdődött. A Derkovits utca felé új nyomvonalon épülne egy út, amelynek építése még szintén nem kezdődött meg. A Sibrik Miklós út - Vak Bottyán utca jelzőlámpás csomópont félkész állapotban működik, miközben az autóbuszok döntő többségének itt kell áthaladni.
Összefoglalva:
az autóbusz végállomás területén javában zajlik az építkezés, a biztonságos utasforgalom feltételei nem állnak rendelkezésre, az autóbusz forgalom beindulását pedig a hozzávezető utak hiánya lehetetleníti el. A metró és az autóbusz végállomás közötti gyalogos felüljáró közel áll az előírt készültséghez, de tiszta, korláttal elkerített gyalogos útvonalak nem vezetnek végig az építési területen, így a BKK és a BKV nem vállalja fel, hogy a kivitelezés alatt álló terület közepére utasokat szállítson.
A BKK és a BKV mindent megtesz annak érdekében, hogy az utasok minél hamarabb újra használhassák a metróállomást és a buszvégállomást - hangzik az ígéret, mely bizonyára megnyugtatja a Határ útnál bizonytalanul a ferihegyi buszt kereső, nem fővárosi utazókat is.