A március 24-i tragédiát követően, amikor a Germanwings Airbus A320 típusú gépe hegynek ütközött a dél-franciaországi Alpokban, már másnap változatlan frekvenciákkal és csak kisebb késésekkel tudta teljesíteni járatait a légitársaság, méghozzá kölcsönkért gépekkel. Az anyavállalat, a Lufthansa és a partnerek, mint az Airberlin, és a TUIfly segítették ki átmenetileg a német fuvarozót és nem csak repülőgépekkel, hanem pilótákkal is. A kölcsönzés ugyanis nemcsak a gépveszteség, hanem a repülő személyzet érzelmi problémái miatt is szükségessé vált. A pilóták egy része nem állt munkába az elhunyt kollégák, az utasok és a hozzátartozók iránt érzett gyász miatt.
A cég igyekszik mindent megtenni a személyzet és a hozzátartozók érdekében is. Pszichológusok, egyházi emberek foglalkoznak a hozzátartozókkal, különös tekintettel az elhunyt gyerekek szüleire, iskolatársaira. Történik mindez egy olyan helyzetben, amikor a világsajtóban kombinatív következtetések és egyedi kitalációk nehezítik a tragédiák értelmezését és feldolgozását, újabbnál újabb találgatásoknak helyet adva. Szakmai körökben úgy gondolják, hogy a kölcsön gépekre és pilótákra valószínűleg még e héten szükség lesz, mert néhány napba telik, míg a menetrendet sikerül átszervezni és a repülő személyzet is hiánytalanul munkába áll.