Közölte: a vízi közlekedés magyar és szlovák oldali infrastruktúrájának kialakítására, illetve a komp beszerzésére 940 millió forintot költenek, a projektet a fejlesztési összeg 85 százalékával támogatja az Európai Unió.
A négy projektpartner - Lipót, Dunaremete és a szlovákiai Bős, illetve a Nagyszombat Kerületi Önkormányzat - a Magyar-Szlovák Határon Átnyúló Együttműködési Program keretében nyerte el az uniós támogatást. Lipót és Dunaremete öt százalékkal járul hozzá a beruházáshoz, tíz százalék pedig a magyar állami hányad. Az invesztíció mintegy 60 százalékát használja fel a magyar fél, amely a vízi jármű beszerzését is vállalta.
A komp a kerékpárosokon és a gyalogos utazókon kívül egyszerre hat személyautót tud majd szállítani - közölte Marovics Géza.
A projekthez tartozó fejlesztésként megépült kétszer két kilométeres út, amely Dunaremetét, illetve Lipótot köti össze a leendő kikötővel. Márciusra elkészül a fogadóépület, s ha enyhül az idő, folytatják a kompbeálló kialakítását - mondta a községvezető.
A szlovák oldalon előbbre tartanak, Bősön már elkészült a kikötőépület és az oda vezető kerékpárút - mondta Kvarda József, a Nagyszombat Kerületi Önkormányzat alelnöke az MTI érdeklődésére.
Marovics Géza hozzátette, hogy a kompjárat megindulása újabb lendületet adhat a turizmusnak, és megkönnyíti a Duna két partján lévő Szigetköz és Csallóköz lakóinak kapcsolattartását. A komp menetideje ugyanis 20 perc lesz, ennyi idő alatt teszi meg a négy kilométert a Dunán, míg autóval 70 kilométeres kerülőúton juthatnak el egymáshoz a két térségben élők.
Forrás: MTI