Komp szolgálná a turisták igényeit Szigetközben és a Csallóközben

Közel egymilliárd forintból komplex turisztikai összeköttetés lehet Szigetköz és Csallóköz között: komp indulna, kikötői létesítmények és utak épülhetnek. Az első körön már túljutott a projekt.

Dunaremete és Lipót (kiegészülve Halászival) szlovák partnereket keresett egy kompjárat beindításához - írtuk korábban a kisalfold.hu. Konzorcium alakult, s a kétkörös pályázat első részén már túljutott az elképzelés: október közepéig kell beadni az engedélyes terveket, döntés jövő januárban születhet. A beruházás számított összköltsége 3,23 millió euró (közel 900 millió forint), melynek 85 százaléka uniós, 10 százaléka állami forrás, melyhez öt százalék önerő szükséges.

˝A megye és a Szigetközi Fejlesztési Tanács támogatását bírja a komppályázat˝ – mondta Szakács Imre, a megyei önkormányzat elnöke. Kvarda József, a szlovákiai Nagyszombat megyei alelnöke úgy fogalmazott: hiába vannak természeti és kulturális értékeink, ha Pozsonytól Medvéig a Duna átjárhatatlan. Hozzátette: már a magyar–szlovák vegyes bizottság és a visegrádi országok regionális fórumának támogatását is élvezik az ügyben. Nagyszombat megye egyébként már 68 ezer eurót jóváhagyott a projektre.

˝Magyar oldalon azonban akadnak gondok az állami támogatást illetően" – mondta. ˝Lipót az idegenforgalomra épít, rengeteg szlovák vendégünk van, élénkül a kerékpáros turizmus: jó helyen lenne a dunaremetei kikötő. Autóval Rajka harminc-, Vámosszabadi harmincöt percnyire található tőlünk. Testvérfalunk, Baka légvonalban három kilométerre fekszik: falunapunkra onnan félszázan érkeztek, s ötven kilométert utaztak˝ – indokolta a projekt létjogosultságát Tóth Péter.

Ezt erősítette meg Marovics Géza dunaremetei településvezető: ˝Évek óta bízom benne, hogy hallok még hajókürtöt Dunaremetén˝ – mondta. Az egyik szlovák partner, Bős polgármestere, Fenes Iván szerint a baráti kapcsolatok mellett gazdasági hozadéka is lehet a beruházásnak. ˝Nálunk is a legtöbben a turizmusból élnek˝ – tette hozzá.

A határon átnyúló program megvalósulását koordináló VÁTI Kht. illetékese, Márkus Ferenc úgy fogalmazott: ˝Megvannak a szükséges források, jól kidolgozott projektekre várunk. Ez persze nem azt jelenti, hogy automatikusan nyer majd a pályázat.˝ A keddi szakmai konzultáción kiderült: augusztusban elkészülnek a szakhatósági eljárásokhoz szükséges tervek, hisz Natura 2000-es terület lévén hatásbecslésre lesz szükség.

Sikeres pályázat esetén már 2011 nyarán elindulhat a kompjárat. A komp – természetvédelmi okokból – mintegy három kilométeres szakaszon közlekedik a két kikötő között: még így is gazdaságosan üzemeltethető. A menetidő „lefelé" 20, vissza 25 perc lesz. Az újonnan építendő vízi járművet rámpával együtt 31 méter hosszúra tervezik, 50 utas és 6 személygépkocsi befogadására lehet alkalmas. Alacsony, 60 centiméteres merülési mélységű, két hajtórésze (mely nem lóg a hajófenék alá) egymáshoz képest átlósan helyezkedik el, így fordulékonyabb. Bősön és Dunaremetén is kikötői épület várhatja majd a vendégeket parkolóval. (kisalfold.hu)


Elindult a Scoot Bécs-Szingapúr járata

Elindult a Scoot Bécs-Szingapúr járata 

Ünnepélyes keretek között fogadták Bécsben a Scoot első közvetlen szingapúri járatát.
Több ország is csatlakozott a spanyolok poggyász csatájához

Több ország is csatlakozott a spanyolok poggyász csatájához 

Tizenkét ország fogyasztóvédelmi szervezete csatlakozott a spanyol kezdeményezéshez.
IATA: Erősödő nyereség a szélsőséges időjárás ellenére is

IATA: Erősödő nyereség a szélsőséges időjárás ellenére is 

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint a légitársaságok a gazdasági és geopolitikai bizonytalanságok ellenére is erős nyereséggel számolhatnak 2025-ben.
Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.