Az MTI közleménye szerint az Alstom szakemberei 59 darab Flirt típusú villamos motorvonatot szereltek fel ETCS L2 rendszerrel, az európai szabványoknak megfelelő, digitális vonatvezérlési megoldás biztonságosabbá és gyorsabbá teszi a szerelvényeket.
Mosóczi László, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója közölte:
Az ETCS berendezések felszerelésével már 123 Flirt és 40 darab Kiss motorvonat is a legkorszerűbb biztonsági rendszerrel rendelkezik.
Kiemelték: az Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) elsődleges célja a vonatok mozgásának felügyelete és a vasúti közlekedés biztonságának fokozása különböző üzemi helyzetekben. A rendszer folyamatosan kiszámítja az üzemi-, a figyelmeztető- és vészfékezési sebességprofilokat, valamint figyelemmel kíséri a vonat és a pálya megengedett sebességét is. Teljes felügyeleti üzemmódban a rendszer megakadályozza, hogy a mozdonyvezető tévedésből figyelmen kívül hagyjon egy vörös "Megállj!" jelzést, vagy az adott pályaszakaszra előírt sebességet túllépje - ismerteti a közlemény.
A technológia lehetővé teszi, hogy a korszerűsített vonatok nagyobb sebességgel - óránként 120 kilométeres sebességhez képest 160 kilométeres sebességgel - közlekedjenek azokon a vonalakon, ahol a pályakörülmények ezt lehetővé teszik.
A teljes projekt - amely uniós és hazai finanszírozás segítségével valósult meg - a részletes teszteléssel és ellenőrzésekkel járó tanúsítási eljárást követően, 2023. decemberének végén fejeződött be.
Európában az Alstom szállította az összes ETCS-szel felszerelt vonatok 70 százalékát.