Külföldi megrendelők segítenek kilábalni a válságból

A gazdasági világválság az autókölcsönzői piacot is keményen érintette 2009-ben. Az előzetes adatok alapján az idén a külföldi megrendelőknek köszönhetően – ha lassan is, de - megindult a fellendülés. Körképünkben a vezető hazai társaságok képviselői számolnak be tapasztalataikról, újdonságaikról.

A Hertz International Képviselete, a Globair Hungary Kft. az eddigi előrejelzések alapján egy sikeres évnek néz elébe. Tény, hogy 2009 nagyon nehéz volt, mivel az egyébként erős corporate szektor drasztikus visszaesést produkált. Úgy tűnik azonban, hogy ahogy a válságot először a cégek érezték meg, úgy a kilábalás időszakában is a cégek kaptak erőre először. Az idei év első 9 hónapjában 17%-os növekedést értek el, nagyrészt a céges és egyéni bérautó foglalásokból, kisebb, de egyre erősödő részben pedig az egyéni nyaralós, leisure szegmensből. Versenyképes tour-operátor áraikkal az idén nagy hangsúlyt fektetnek a leisure szegmensre is. Ezt szolgálja a képviselet által kifejlesztett fél online ajánlatkérő magyar felület, a www.globairgroup.com/hertz honlap is, amelyen gyorsan és egyszerűen tudnak mind a viszonteladók, mind az utasok ajánlatot nézni Európára és Amerikára. Szeretnék az oldalt tovább fejleszteni, a világ számos országával bővíteni, de az már most látszik, hogy az oldal nagy segítség a kevesebb bérautó értékesítési tapasztalattal rendelkező utazási irodáknak.

További technikai fejlesztés volt a Hertz-nél - mely a CRS /GDS rendszereken foglaló kollégáknak ad nagy segítséget -, az E-voucher funkció kiterjesztése a full credit voucherek mellett a fix értékű voucherekre. Ez a funkció az elektronikus repülőjegy mellett nagyban megkönnyíti és hatékonyabbá teszi az értékesítést. Már második éve fut a házon belül tartott tréning / workshop sorozatuk, melyre az ország minden részéből jönnek a tanulni vágyó kollegák.

„Fontos marketing együttműködést kezdtünk el a MOL Nyrt-vel, melynek keretében a Hertz tagja lett a Multipont programnak, melynek keretében a kártyatulajdonosok a bérautó foglalásaikból kedvezményben részesülnek. Reményeink szerint ez tovább erősíti a Hertz ismertségét a magyar utazóközönség körében. Az év egyik nagy lépése volt, hogy a Hertz Inc felvásárolta a Dollar-Thrifty bérautó céget, ezzel tovább erősíti nemzetközi pozícióit a Hertz.

A 2011-es évben szeretnénk tovább erősíteni jelenlétünket a leisure szegmensben, bővítve touroperátori partnereinket és az ebből származó forgalmat. Elsősorban Fly&Drive csomag értékesítésben szeretnénk partereinket bővíteni újabb országokra.

Egyértelmű növekedést tervezünk a jövő évre is, bízunk a már meglévő céges és utazási irodai ügyfélkörünkben, nagy hangsúlyt fektetve az új partneri kapcsolatok kiépítésére” - közölte lapunkkal Lehotai Zsófia, aki október elsején vette át a Hertz sales menedzseri pozícióját a társaság nemzetközi képviseletét ellátó Globair Hungary Kft-nél. Zsófia már három éve vezeti az Air Malta sales & marketing munkáját. A Hertz értékesítési munkáját az Air Malta teendők mellett látja el.

Megállt a gyilkos árharc

„A külföldről érkező megrendelőink száma növekedett 20 %-kal – ami örvendetes változás és messze meghaladja a turizmus teljes növekedését. Tehát ez a növekedés a külföldről érkező utasok minőségi elvárásainak növekedését tükrözi. Az utasok egyre fontosabbnak látják a szolgáltatás minőségét, így a kölcsönzött autók állapotát, a repülőtéri kiszolgálást, a kollégák elérhetőségét és nem utolsó sorban a pénzügyi fegyelmet” - közölte kérdésünkre a Budget ügyvezetője, Polyák Krisztina.

„Szintén kedvező tapasztalat, hogy megállt az elmúlt években tapasztalható, gyilkos árharc. Ez részint annak köszönhető, hogy csökkent a teljes magyarországi ’rent a car’ gépkocsi állomány, így piacunk elmozdult a túlkínálattól a keresleti piac felé. Másrészt elértük azt a szintet, ahol már nem tudunk költségeket csökkenteni.

A Budget idén több európai országban megerősítette jelenlétét, növelte kiszolgálói hálózatát. Külön ki kell emelnünk Németországot, ahol idén sikerült megnyitni az új irodahálózatot 51 állomással. Miután a német piac köztudottan jelentős partnerünk, így ez a fejlesztés is kedvezően hatott forgalmunk növekedésére. Ami a belföldi autókölcsönzést illeti, ott még mindig alulmúljuk az elmúlt évek forgalmát.

Autóparkunk darabszámát az idén nem növeltük, hiszen a tervezésnél is látni lehetett, hogy még nem lehet növekedésre számítani. Dolgozói leépítésre nem volt szükség, de ahol lehetett, ott költségeinket tovább csökkentettünk.

2009 elején - amikor a válság igazán begyűrűzött hozzánk –, azok a cégek, akik addig rendszeresen béreltek autókat, szinten azonnal és valamennyi autót visszaadták. Sajnos ezek a cégek még mindig nem tartanak ott, hogy a termelés újraindulása miatt ismét autókra lenne szükségük.

Az autókölcsönzés iparágban a gazdaság változásai szinte azonnal érzékelhetőek, akár növekedésről, akár csökkenésről beszélünk.

Külföldön már érezhető az ágazat növekedése, melyet reményeink szerint itthon is hamarosan érezni lehet. Ezért mi, itthon is újra kiemelt figyelmet fordítunk ma már szinte egyedülálló vidéki hálózatunk megtartására illetve fejlesztésére. A hazai gazdasági fejlődés elindulásával párhuzamosan az autókölcsönzői igények növekedésére számítunk, mely a prognózisok alapján még nagyon minimális lesz. Szeretnénk az üzleti szférában tovább erősíteni jelenlétünket – tudtuk meg Polyák Krisztinától.

Bővülés várható jövőre

Az Avis Autókölcsönzőnél nehezen indult az év, majd az év eleji tulajdonosváltást követően a cég új lendületet vett. A változás igazán áprilistól kezdte éreztetni hatását, attól kezdődően már minden hónapot növekvő forgalom jellemez. Az új menedzsmentnek köszönhetően elindult a flottabővülés, emellett a növekvő árbevétel csökkenő költségstruktúrával párosul. Az Avis jövő évi tervei között szerepel az irodahálózat és az infrastruktúra fejlesztése, miközben az értékesítés előtérbe helyezése, az új ügyfélkapcsolatok felvétele már elkezdődött – közölte lapunkkal Andorka Anikó marketing és HR-vezető. A cégnél a piac és a forgalom bővülését prognosztizálják, köszönhetően a kölcsönzők szolgáltatásai közötti várható differenciálódásnak, hiszen a piaci résztvevők egy részét komoly pénzügyi korlátok és autópiaci áthatások érintik, különös tekintettel az új és használt autók árának emelkedésére. Magyarország jövő évi uniós elnökségével kapcsolatban az Avisnál biztosak abban, hogy mindez bővíti majd a lehetőségeket, és növekedést hoz a cég számára.

A Fox Autorent ügyvezetője, Wolfgang Bartesch kérdésünkre elmondta, hogy az idei év a várakozások szerint alakul, ami viszont körülbelül feleakkora forgalmat jelent, mint a válság előtt. Jövőre kis növekedést terveznek forgalomban és árbevételben is. Hatékonyságnövelő intézkedéseket tesznek a költségek lefaragása érdekében, létszámcsökkentés az idén már nem történt, de tavaly igen.


Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?