Míg a brit piac kitűnően teljesít, a többi európai országban csak kismértékű növekedésre számítanak, miközben átrendeződik a népszerűbb úti célok sorrendje.
A TUI Csoportnál az idén szezonra csupán 2%-kal nőtt a foglalások száma, ezzel szemben az árbevétel 3%-kal nőtt, ami az átlagárak 1%-os növekedésének volt köszönhető. Az Egyesült Királyság sokkal jobban teljesít, mint a többi küldőpiac: ott a bevételek 8, a foglalások száma pedig 9%-kal nőtt. Az előfoglalási időszakban nagyjából a terveknek megfelelő mértékben alakult a forgalom: a kapacitások 47%-át sikerült értékesíteni.
A desztinációk közül különösen Spanyolország iránt nőtt meg az érdeklődés, Törökország esetében viszont visszaestek a foglalások. Nőtt az érdeklődés a hajóutak iránt is.
A TUI szállodai üzletága Törökország és Észak-Afrika kivételével jól teljesít. A nyáron két új RIU hotel nyílik Sri Lankán és a Dominikai Köztársaságban.
A téli szezon igen jól sikerült, jóformán az összes kapacitását eladta a társaság. Különösen a Kanári-szigetek, Spanyolország és távoli desztinációk teljesítettek jól. A vállalat vezetése összességében elégedett a TUI idei eredményeivel, várakozásaik szerint a 2015/16-os pénzügyi év során az EBITA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) legalább 10%-kal fog nőni.
Forrás: FVW