Új ruhába öltözött az Emirates Boeing 777-es repülőgépe

Az Emirates első, teljeskörűen átalakított Boeing 777-es gépe már négy nappal az első tervezett útja előtt szolgálatba állt. A 37 napig tartó felújításon szakemberek százai dolgoztak, többek között a legújabb, prémium felszereltségű kabinokon, hogy az utasok a Genfbe tartó járaton már élvezhessék a Business Class személyes minibárját vagy a Prémium Turistaosztály minden eddiginél kényelmesebb bőrüléseit.

Július elején kezdődött az Emirates első Boeing 777-esének külső és belső felújítása, amely során négy utasosztályt alakítottak ki. A teljes folyamat 37 napot és 18 ezer munkaórát vett igénybe, és a repülő első keddi genfi útja előtt négy nappal fejeződött be. Az átalakítás során 330 négyzetméter szőnyeget, 340 laminált panelt, 300 liter festéket, a First, Business és Prémium Turistaosztályú ülésekhez 8000 négyzetméter bőrt, a Turistaosztály üléseihez pedig 800 méter szövetet használtak fel.

A retrofit-programban a légitársaság éjjel-nappal dolgozó saját, 175 mérnökből és technikusból álló csapata mellett, több mint 10 Emirates-partner további több száz szakembere is részt vett. A munkálatokba a felújítás során készült timelapse videó nyújt bepillantást, amely során a Boeing 777-es belső terének kiürítése, és az új kabinok beszerelése látható

Megújult utasosztályok

A Prémium Turistaosztály 24 darab, három sorban, 2-4-2 egymás melletti elrendezésben elhelyezett ülésből áll.

A krémszínű bőrülések - amelyeket az utastér fapanel-borítása tesz még hangsúlyosabbá - fokozott kényelmet és nagyobb teret biztosítanak a nyújtózkodáshoz és a pihenéshez, köszönhetően az átlagosnál nagyobb szélességüknek, a közel 21 centiméteres dönthetőségüknek, valamint a hat irányban állítható fejtámláknak.

A Business Class kabinok ülései és színvilága az Emirates ikonikus A380-asának könnyed és légies dizájnelemeit idézik.

A krémszínű bőrülések fokozott kényelmet és nagyobb teret biztosítanak
A krémszínű bőrülések fokozott kényelmet és nagyobb teret biztosítanak
Fotó: Emirates

A krémszínű, puha bőrből készült ülések pezsgőszínű díszítéssel, világosabb faburkolatokkal és modern technológiai elemekkel rendelkeznek. Az 1-2-1 konfigurációban 38 ülőhelyet tartalmazó, ergonomikus, több mint fél méter széles, teljesen ledönthető és így ággyá alakítható ülései párnázott fejtámlával rendelkeznek. A kabinban az ülések négysoros elrendezésben helyezkednek el, így minden utasnak közvetlen hozzáférést biztosítanak a folyosóhoz.

Az ülésekhez tartozó felszereltségbe beletartozik egy személyes minibár snackekkel és frissítőkkel, étkező- vagy munkaasztal, több töltőcsatlakozó és érintőképernyős vezérlő.  Az utasok továbbá a légitársaság díjnyertes Ice szórakoztatórendszerét a légi közlekedés egyik legnagyobb, 58 centiméteres HD képernyőjén élvezhetik.

Az új Turistaosztályon 256 ülést helyzetek el, amelyek színei lágy szürkék és kékek.

Az ergonomikusan kialakított, bőr fejtámlás ülésekhez rugalmas oldallapok is tartoznak, amelyek függőlegesen is állíthatóak az optimális alátámasztás érdekében. Emellett a repülőgép teljes belső terében hangsúlyos motívumként jelenik meg az Emirates jellegzetes ghaf fa motívuma.

Az iparág legkiterjedtebb retrofit-programja

Az elkövetkező időszakban további 80 Boeing 777-es repülőgépet alakítanak majd át
Az elkövetkező időszakban további 80 Boeing 777-es repülőgépet alakítanak majd át
Fotó: Emirates

Az Emirates az elkövetkező időszakban további 80 Boeing 777-es repülőgépet fog átalakítani a több mint 3 milliárd dolláros beruházás részeként. Genf mellett a légitársaság a következő hetekben Tokió Haneda és Brüsszel felé is repül a felújított, új utasosztályokkal ellátott Boeing 777-es gépeivel, hamarosan pedig új úti célokat is be fog jelenteni.

Az Emirates összesen 191 Boeing 777-es és Airbus A380-as repülőgépet jelölt ki teljes körű felújításra a légi közlekedés történetének eddigi legnagyobb retrofit-programjában*. A projekt befejezését követően a légitársaság 1894 felfrissített First Class lakosztályt, valamint 8104 új generációs Prémium Turistaosztályú, 11182 korszerűsített Business Class és 21814 Turistaosztályú ülést szerel be


Négy Emirates-járat Budapesten landolt a közel-keleti helyzet miatt

Négy Emirates-járat Budapesten landolt a közel-keleti helyzet miatt 

A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre négy Emirates-gép érkezett, köztük két A380-as.
Lezárták, majd ismét megnyitották Tel Aviv repterét

Lezárták, majd ismét megnyitották Tel Aviv repterét 

Izrael újra megnyitotta légterét az iráni rakétatámadás után.
Együttműködési megállapodás két légügyi cég között

Együttműködési megállapodás két légügyi cég között 

Együttműködési megállapodást írt alá a HungaroControl és a Budapest Airport.
A Boeing repülőgépeit még az ág is húzza

A Boeing repülőgépeit még az ág is húzza 

A Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testület levelében figyelmeztetést adott ki.
Járatnyitás Isztambul és  Santiago között

Járatnyitás Isztambul és Santiago között  

Új járatot indít a Turkish Airlines Chile fővárosába.
A világ 10 leggyorsabb repülőgépe

A világ 10 leggyorsabb repülőgépe 

Verseny a sebességrekordokért és a VIP utasokért.
Újabb árcsökkentést jelentett be a kínai légitársaság

Újabb árcsökkentést jelentett be a kínai légitársaság  

A korábbinál kedvezőbb szolgáltatásokat kínál a China  Airlines (CI) a Bécsből induló tajvani Tajvanra illetve az onnan tovább az ázsiai célállomásaira.
EU: a légitársaságok kerüljék el az izraeli és a libanoni légteret!

EU: a légitársaságok kerüljék el az izraeli és a libanoni légteret! 

Az Európai Unió az izraeli és a libanoni légtér elkerülését ajánlja a légitársaságoknak. Az ajánlás október 31-ig érvényes.
Új fizetési megoldás az  ultrafapados légitársaságnál

Új fizetési megoldás az ultrafapados légitársaságnál 

Bevezeti az Apple Pay és Google Pay mobiltárcás fizetési megoldást a légitársaság.
Új ügyvezető a debreceni repülőtér élén

Új ügyvezető a debreceni repülőtér élén 

A tulajdonosok elvárják az új vezetéstől, hogy a logisztikai forgalom és a személyszállítás teljesítménye mielőbb elérje a pandémia előtti szintet.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.