Július elején kezdődött az Emirates első Boeing 777-esének külső és belső felújítása, amely során négy utasosztályt alakítottak ki. A teljes folyamat 37 napot és 18 ezer munkaórát vett igénybe, és a repülő első keddi genfi útja előtt négy nappal fejeződött be. Az átalakítás során 330 négyzetméter szőnyeget, 340 laminált panelt, 300 liter festéket, a First, Business és Prémium Turistaosztályú ülésekhez 8000 négyzetméter bőrt, a Turistaosztály üléseihez pedig 800 méter szövetet használtak fel.
A retrofit-programban a légitársaság éjjel-nappal dolgozó saját, 175 mérnökből és technikusból álló csapata mellett, több mint 10 Emirates-partner további több száz szakembere is részt vett. A munkálatokba a felújítás során készült timelapse videó nyújt bepillantást, amely során a Boeing 777-es belső terének kiürítése, és az új kabinok beszerelése látható
Megújult utasosztályok
A Prémium Turistaosztály 24 darab, három sorban, 2-4-2 egymás melletti elrendezésben elhelyezett ülésből áll.
A krémszínű bőrülések - amelyeket az utastér fapanel-borítása tesz még hangsúlyosabbá - fokozott kényelmet és nagyobb teret biztosítanak a nyújtózkodáshoz és a pihenéshez, köszönhetően az átlagosnál nagyobb szélességüknek, a közel 21 centiméteres dönthetőségüknek, valamint a hat irányban állítható fejtámláknak.
A Business Class kabinok ülései és színvilága az Emirates ikonikus A380-asának könnyed és légies dizájnelemeit idézik.
A krémszínű, puha bőrből készült ülések pezsgőszínű díszítéssel, világosabb faburkolatokkal és modern technológiai elemekkel rendelkeznek. Az 1-2-1 konfigurációban 38 ülőhelyet tartalmazó, ergonomikus, több mint fél méter széles, teljesen ledönthető és így ággyá alakítható ülései párnázott fejtámlával rendelkeznek. A kabinban az ülések négysoros elrendezésben helyezkednek el, így minden utasnak közvetlen hozzáférést biztosítanak a folyosóhoz.
Az ülésekhez tartozó felszereltségbe beletartozik egy személyes minibár snackekkel és frissítőkkel, étkező- vagy munkaasztal, több töltőcsatlakozó és érintőképernyős vezérlő. Az utasok továbbá a légitársaság díjnyertes Ice szórakoztatórendszerét a légi közlekedés egyik legnagyobb, 58 centiméteres HD képernyőjén élvezhetik.
Az új Turistaosztályon 256 ülést helyzetek el, amelyek színei lágy szürkék és kékek.
Az ergonomikusan kialakított, bőr fejtámlás ülésekhez rugalmas oldallapok is tartoznak, amelyek függőlegesen is állíthatóak az optimális alátámasztás érdekében. Emellett a repülőgép teljes belső terében hangsúlyos motívumként jelenik meg az Emirates jellegzetes ghaf fa motívuma.
Az iparág legkiterjedtebb retrofit-programja
Az Emirates az elkövetkező időszakban további 80 Boeing 777-es repülőgépet fog átalakítani a több mint 3 milliárd dolláros beruházás részeként. Genf mellett a légitársaság a következő hetekben Tokió Haneda és Brüsszel felé is repül a felújított, új utasosztályokkal ellátott Boeing 777-es gépeivel, hamarosan pedig új úti célokat is be fog jelenteni.
Az Emirates összesen 191 Boeing 777-es és Airbus A380-as repülőgépet jelölt ki teljes körű felújításra a légi közlekedés történetének eddigi legnagyobb retrofit-programjában*. A projekt befejezését követően a légitársaság 1894 felfrissített First Class lakosztályt, valamint 8104 új generációs Prémium Turistaosztályú, 11182 korszerűsített Business Class és 21814 Turistaosztályú ülést szerel be