Új ruhába öltözött az Emirates Boeing 777-es repülőgépe

Az Emirates első, teljeskörűen átalakított Boeing 777-es gépe már négy nappal az első tervezett útja előtt szolgálatba állt. A 37 napig tartó felújításon szakemberek százai dolgoztak, többek között a legújabb, prémium felszereltségű kabinokon, hogy az utasok a Genfbe tartó járaton már élvezhessék a Business Class személyes minibárját vagy a Prémium Turistaosztály minden eddiginél kényelmesebb bőrüléseit.

Július elején kezdődött az Emirates első Boeing 777-esének külső és belső felújítása, amely során négy utasosztályt alakítottak ki. A teljes folyamat 37 napot és 18 ezer munkaórát vett igénybe, és a repülő első keddi genfi útja előtt négy nappal fejeződött be. Az átalakítás során 330 négyzetméter szőnyeget, 340 laminált panelt, 300 liter festéket, a First, Business és Prémium Turistaosztályú ülésekhez 8000 négyzetméter bőrt, a Turistaosztály üléseihez pedig 800 méter szövetet használtak fel.

A retrofit-programban a légitársaság éjjel-nappal dolgozó saját, 175 mérnökből és technikusból álló csapata mellett, több mint 10 Emirates-partner további több száz szakembere is részt vett. A munkálatokba a felújítás során készült timelapse videó nyújt bepillantást, amely során a Boeing 777-es belső terének kiürítése, és az új kabinok beszerelése látható

Megújult utasosztályok

A Prémium Turistaosztály 24 darab, három sorban, 2-4-2 egymás melletti elrendezésben elhelyezett ülésből áll.

A krémszínű bőrülések - amelyeket az utastér fapanel-borítása tesz még hangsúlyosabbá - fokozott kényelmet és nagyobb teret biztosítanak a nyújtózkodáshoz és a pihenéshez, köszönhetően az átlagosnál nagyobb szélességüknek, a közel 21 centiméteres dönthetőségüknek, valamint a hat irányban állítható fejtámláknak.

A Business Class kabinok ülései és színvilága az Emirates ikonikus A380-asának könnyed és légies dizájnelemeit idézik.

A krémszínű bőrülések fokozott kényelmet és nagyobb teret biztosítanak
A krémszínű bőrülések fokozott kényelmet és nagyobb teret biztosítanak
Fotó: Emirates

A krémszínű, puha bőrből készült ülések pezsgőszínű díszítéssel, világosabb faburkolatokkal és modern technológiai elemekkel rendelkeznek. Az 1-2-1 konfigurációban 38 ülőhelyet tartalmazó, ergonomikus, több mint fél méter széles, teljesen ledönthető és így ággyá alakítható ülései párnázott fejtámlával rendelkeznek. A kabinban az ülések négysoros elrendezésben helyezkednek el, így minden utasnak közvetlen hozzáférést biztosítanak a folyosóhoz.

Az ülésekhez tartozó felszereltségbe beletartozik egy személyes minibár snackekkel és frissítőkkel, étkező- vagy munkaasztal, több töltőcsatlakozó és érintőképernyős vezérlő.  Az utasok továbbá a légitársaság díjnyertes Ice szórakoztatórendszerét a légi közlekedés egyik legnagyobb, 58 centiméteres HD képernyőjén élvezhetik.

Az új Turistaosztályon 256 ülést helyzetek el, amelyek színei lágy szürkék és kékek.

Az ergonomikusan kialakított, bőr fejtámlás ülésekhez rugalmas oldallapok is tartoznak, amelyek függőlegesen is állíthatóak az optimális alátámasztás érdekében. Emellett a repülőgép teljes belső terében hangsúlyos motívumként jelenik meg az Emirates jellegzetes ghaf fa motívuma.

Az iparág legkiterjedtebb retrofit-programja

Az elkövetkező időszakban további 80 Boeing 777-es repülőgépet alakítanak majd át
Az elkövetkező időszakban további 80 Boeing 777-es repülőgépet alakítanak majd át
Fotó: Emirates

Az Emirates az elkövetkező időszakban további 80 Boeing 777-es repülőgépet fog átalakítani a több mint 3 milliárd dolláros beruházás részeként. Genf mellett a légitársaság a következő hetekben Tokió Haneda és Brüsszel felé is repül a felújított, új utasosztályokkal ellátott Boeing 777-es gépeivel, hamarosan pedig új úti célokat is be fog jelenteni.

Az Emirates összesen 191 Boeing 777-es és Airbus A380-as repülőgépet jelölt ki teljes körű felújításra a légi közlekedés történetének eddigi legnagyobb retrofit-programjában*. A projekt befejezését követően a légitársaság 1894 felfrissített First Class lakosztályt, valamint 8104 új generációs Prémium Turistaosztályú, 11182 korszerűsített Business Class és 21814 Turistaosztályú ülést szerel be


Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén

Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén 

A lett airBaltic légitársaság az első, amely ingyenesen bevezeti a SpaceX Starlink nagysebességű internetet az Airbus A220-300-as flottáján.
Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.