Eddig nyolc légitársaság gépe választotta Bécs vagy Pozsony helyett a budapesti leszállást az intenzív havazás és a síkos futópályák miatt. A járatok döntő többsége dél és délután egy óra között érkezett Ferihegyre. A repülőgépek a schwechati repülőtérre tartottak, amikor a személyzet úgy döntött, hogy az erős havazás és bezárt futópálya miatt inkább a budapesti repülőteret választják.
Az eddigi adatok szerint a Turkish Airlines, a Finnair, az Air Berlin, a Germanwings, a Qatar Airways, a holland Transavia és az Egyptair gépe érkezett Bécs helyett Budapestre, míg a bolgár Belleair Tirana-Pozsony járata is a magyar főváros repülőterét választotta. A légitársaságok úgy döntöttek, hogy az utasokat az osztrák és a szlovák fővárosból autóbusszal hozzák Budapestre, míg az itt rekedt utasokat ugyanez a buszjárat viszi vissza. Egyedül a Qatar Airways döntött úgy, hogy délután öt óra körül megpróbál átrepülni Bécsbe.
A légitársasági gyakorlatban bevett szokás, hogy ha a járat kapitánya úgy látja: nem lesz elég az üzemanyag a levegőben történő várakozáshoz a kijelölt légtérben, akkor a legközelebbi kitérő repülőtérre mennek leszállni. Ebben az esetben is ez történt.
A Ferihegyi repülőtéren délután csak nagyon rövid ideig havazott, a leeső hó nagy része is azonnal elolvadt, hiszen a futópályákon már – szaknyelven szólva – „elősóztak a havazásnak”, nehogy az olvadt hólé az éjszakai órákban várható lehűlés miatt ráfagyjon a betonra.
A repülésmeteorológiai előrejelzés szerint a délután folyamán még várható kisebb havazás, havas-eső, ami az esti órákra abbamarad a repülőtér térségében. A Budapest Airport havas szolgálatának munkatársai és gépkezelői ezzel együtt, elővigyázatosságból karbamidos anyaggal kezelték a betont, nehogy az éjszakára várható erős hideg lefagyásokat okozzon a repülőtéren. A Budapesten rekedt utasokról pedig a légitársaságok megfelelő módon gondoskodtak.