Közel kétéves előkészítés után az egyesülés révén létrejött a világ legnagyobb légitársasága. Az összeolvadás során a legnagyobb problémát nem a technikai megoldások jelentették, hanem a sok munkavállalói érdekvédelmi szervezet követeléseinek az összehangolása, és az új cég kollektív szerződésének az elfogadtatása volt.
A 297 repülőgép átfestése még nem fejeződött be. Szerencsére már megoldódott a helyfoglalási rendszerek teljes integrációja, mely korábban komoly gondokat okozott, amikor például a két cég rendszerében ugyanarra az útvonalra két különböző árat közöltek. A flottafrissítés is folyik, a megrendelt CRJ-k révén, különösen a regionális forgalom üzemeltetése lényegesen olcsóbb lesz, mint korábban. A cégnél 2015-ben másfél milliárd dolláros nyereséggel számolnak.
Megoldásra vár még a giga légi szállító árpolitikája, a kedvezmények és tarifák új szabályozása, valamint a piaci riválisokkal folytatott harc stratégiájának kialakítása. A Delta, a második legkomolyabb piaci szereplő ugyan gondosan készült a teljes összeolvadással kialakuló helyzetre, de a sor nem véges. Mögöttük sorakozik a korábban egyesült United-Continental csoport, majd ezt követi a diszkont szféra óriása, a Southwest Airlines. Nem ez volt az első összeolvadás az amerikai légi közlekedésben az utóbbi időben. 660 millió belföldi utast tizennégy évvel ezelőtt még tíz nagyobb légi szállító működött az USA-ban, ma a nagy összeolvadási hullám végén már csak négy maradt: az American, a Delta, a Southwest és a United. A négy nagy ma együttesen az amerikai belföldi forgalom 87%-át fedi le. Iparági kutatások szerint az összeolvadás ugyan csökkentette a versenyt, az utazók mégis alacsonyabb jegyárakkal találkozhattak az utóbbi időben.
Az US Airways az összeolvadás előtt naponta közel 6700 járatot üzemeltetett, több mint 100 ezer főt foglalkoztatott, övék volt az USA belföldi légi forgalmának 8%-a.