Létrejött a világ legnagyobb légitársasága

Október 18-án Philadelphiában leszállt a US Airways utolsó járata, ezzel 76 év működés után újabb légitársaság neve tűnt el az Egyesült Államokban. Az US Airways nyomtalanul beleolvadt az American Airlines-ba.

Közel kétéves előkészítés után az egyesülés révén létrejött a világ legnagyobb légitársasága. Az összeolvadás során a legnagyobb problémát nem a technikai megoldások jelentették, hanem a sok munkavállalói érdekvédelmi szervezet követeléseinek az összehangolása, és az új cég kollektív szerződésének az elfogadtatása volt.

A 297 repülőgép átfestése még nem fejeződött be. Szerencsére már megoldódott a helyfoglalási rendszerek teljes integrációja, mely korábban komoly gondokat okozott, amikor például a két cég rendszerében ugyanarra az útvonalra két különböző árat közöltek. A flottafrissítés is folyik, a megrendelt CRJ-k révén, különösen a regionális forgalom üzemeltetése lényegesen olcsóbb lesz, mint korábban. A cégnél 2015-ben másfél milliárd dolláros nyereséggel számolnak.

Megoldásra vár még a giga légi szállító árpolitikája, a kedvezmények és tarifák új szabályozása, valamint a piaci riválisokkal folytatott harc stratégiájának kialakítása. A Delta, a második legkomolyabb piaci szereplő ugyan gondosan készült a teljes összeolvadással kialakuló helyzetre, de a sor nem véges. Mögöttük sorakozik a korábban egyesült United-Continental csoport, majd ezt követi a diszkont szféra óriása, a Southwest Airlines. Nem ez volt az első összeolvadás az amerikai légi közlekedésben az utóbbi időben. 660 millió belföldi utast tizennégy évvel ezelőtt még tíz nagyobb légi szállító működött az USA-ban, ma a nagy összeolvadási hullám végén már csak négy maradt: az American, a Delta, a Southwest és a United. A négy nagy ma együttesen az amerikai belföldi forgalom 87%-át fedi le. Iparági kutatások szerint az összeolvadás ugyan csökkentette a versenyt, az utazók mégis alacsonyabb jegyárakkal találkozhattak az utóbbi időben. 

Az US Airways az összeolvadás előtt naponta közel 6700 járatot üzemeltetett, több mint 100 ezer főt foglalkoztatott, övék volt az USA belföldi légi forgalmának 8%-a.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.