Lufthansa: továbbra is a világ egyik vezető légitársasága maradna

Stabilan áll a Lufthansa Csoport magyarországi lábain. A csoport tagjai - Austrian Airlines, Swiss, Brussels Airlines és Lufthansa - a Budapestről hagyományos légitársasággal közlekedők mintegy harmadát szállítja idén.

„Ültünk a Malév leállása után, tele voltunk kérdéssel, kétséggel, de a piac megnyugodott. A vákuum kisebb volt, mint gondoltuk, kitöltésében vezető szerepet vállalt Lufthansa” - idézte fel Ofer Kisch, a Lufthansa Csoport Közép-Európáért felelős igazgatója a hétvégét, melyen belül a daru madaras fuvaros megnyitotta Berlinből és Hamburgból Budapestre közlekedő járatait.

Nem ez volt ez egyetlen kapacitásbővítése a cégnek a magyar piacon. Mint Kisch elmondta, a kapacitás az előző évihez képest szeptember 30-ig 10%-kal, az utasforgalom 5%-kal bővült a magyar piacon. Ráadásul a járatok kihasználtsága a 72 százalékos európai átlagot meghaladóan nőtt 2012  első 9 hónapjában. Hamburg és Berlin pedig a vártnál is jobban teljesített.

Még ha a Lufthansa (LH) új, európai kommunikációért felelős igazgatója, Martin Riecken szerényen hozzá is tette, hogy az idei év azért nem annyira jó, mint 2011, a Lufthansa Csoport központi repülőterein keresztül a hálózati légitársaságot választó magyar piac jó harmadát fuvarozza a világ minden tája felé heti 140 járaton. A Budapestről Észak-Amerikába bonyolított forgalomban a csoport elvitte a pálmát.

Riecken aggodalmának oka nem is annyira a Kisch által is megfogalmazott csökkenő vásárlóerő, hanem a világon - talán az Öböl légitársaságait kivéve - mindenhol magas kerozin ár, az európai országok légi közlekedést sújtó adói.

Előre a prémium utasokért!

Mindezek ellenére a Lufthansa a továbbra is világ vezető légitársaságai között pozícionálná magát. És bár a cégek visszafogják utazási költségvetésüket, a Lufthansa előre menekül és

további euró milliárdokat fektet termékfejlesztésbe. Mint Riecken megfogalmazta: „Elsősorban a prémium utast keressük, ezért fektetünk be.”

A cég 200 új repülőgépet rendelt, melynek listaára 19 milliárd euró. 3 milliárd euró menne egyéb termékfejlesztésre, mint például a fedélzeti kényelem fokozása, 60 új prémium váró építése. De nem szabad megfeledkeznünk az utasok által negatív értelemben oly sokszor emlegetett frankfurti reptér legutóbbi, a szentségelések számát csökkentő új terminálfejlesztéséről sem. 

A Germanwings nem kér pénzt a WC-ért

A fejlesztésre pénzt pedig például költségcsökkentésből lehet előteremteni. Melyeket egyebek mellett úgy kíván az LH elérni, hogy számos európai, nem németországi gyűjtő-elosztó repülőtérre közlekedő járatát - LH kóddal is - átveszi az LH-leány Germanwings. Riecken nyugtatott: az utasok emiatt semmivel sem kapnak kevesebbet, a Germanwings nem az a fajta fapados, ahol a WC-ért fizetni kell. Egyszerűen arról van szó, hogy az európai járatokon a nem kis mértékben a fapadosok keltette verseny miatt a költségek „felfalják a bevételt” - így Riecken.

Persze a költségeket a Budapest Airport is szaporítja, nem csupán a Lufthansa számára. A téli menetrenddel 7,2%-kal megnövelt repülőtéri illeték miatt a Ferihegyre közlekedő légitársaságoknak lesz még pár szava a reptér vezetőségéhez - ígérték a Lufthansa illetékesei is. Rendben, hogy egy reptéren mindenért fizetni kell, de nem árt előtte konzultálni - szólt az LH javaslata. A 7,2%-ból ötöt a kétmilliárdos telekadó áthárított hányada tesz ki, a fennmaradó összeg pedig az inflációt követi.


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.