Slavko Dapic kifejtette: Horvátország területén mobiltelefonnal is elérhető a 112-es szám tárcsázásával a rendőrséggel, orvosi segítségnyújtással, tűzoltókkal vagy tengeri- és hegyi mentésekkel kapcsolatos bejelentéseket fogadnak. A jelentős számú turistára tekintettel a hívásokat fogadó diszpécserek idegen nyelveken is beszélnek. A Split-Dalmát megyei szervezethez naponta 500-600 segélyhívás fut be, nyaranként az ezret is meghaladja a számuk.
Pontos statisztikájuk még nincs a múlt évről, de az ismeretes, hogy a hívók közül számosan külföldiek és sok közöttük a magyar is. Ha a segítséget kérő telefonáló a magyaron kívül nem beszél más nyelven, bárhol tartózkodik is, azonnal olyan diszpécserhez irányítják át a hívását, aki beszél magyarul.
Az MTI tudósítójának gyakorlati példát is bemutattak, így néhány másodperc alatt kapcsolták tovább Vukováron, a DUZS ottani segélyközpontjában a magyar anyanyelvű kollégájukat. Kele József azt mondta: a nap 24 órájában mindig van készenlétben magyar diszpécser, aki Vukováron vagy Eszéken dolgozik, de a segélykérő tartózkodási helyén lévő kollégájával segít tisztázni a helyzetet. Hozzátette: a magyarok elsősorban közlekedési balesetek és orvosi segítség kérése miatt hívják a horvát 112-t.
A spliti központ vezetője azt is bemutatta, hogy a saját tartózkodási helyét pontosan nem ismerőknek - például a nyílt vízen, szigeteken vagy a hegyekben - ugyancsak gyors segítséget tudnak adni. A mobiltelefonok adótornyai jóvoltából ugyanis a számítógépeik képernyőjén a hívó fél telefonszámát, és maximum néhány kilométeres körzeten belüli tartózkodási helyét is azonosítani tudják.
Slavko Dapic arra hívta fel a figyelmet, hogy a kanyargós hegyi utak vagy a tengeren a gumicsónak és matrac nem kevés esetben a legfőbb balesetforrás a turistáknak. Ezekre is figyelmeztetik az utazókat a 11 nyelven, köztük magyarul is 85 ezer példányban kiadott nyomtatvánnyal, amelyet Split-Dalmát megyében a szálláshelyeken, kikötőkben, utazási irodákban is beszerezhetnek a magyar érdeklődők.