A hónapok óta tartó folyamat előzménye, hogy a lengyel légiforgalmi irányító szolgálat (PANSA) és az állam nem tud megállapodni, a tervek szerint az irányítóknak a jelenleginél többet kellene dolgozniuk, kevesebb fizetésért.
Az irányítókat képviselő szakszervezetek szerint a légiközlekedés biztonságát veszélyezteti az új munkarend, ezért a varsói körzet irányításáért felelős 208 dolgozóból 44 már felmondott, 136-nak pedig e hónap végén jár le a szerződése.
Ha addig nem sikerül megállapodást kötni, akkor mivel nincs, aki kiszolgálja, a forgalom nagyjából a harmadára eshet, és az is felmerült, hogy a Chopin repülőtér csak napi 8 órában lenne nyitva, 9-től 5-ig.
A Rynek Lotniczy szaklap szerint 32 úticél maradna meg a LOT hálózatában, ezek között szerepel a budapesti is. A tervek szerint a varsói körzetben május elején a tervezett 510 járatnak csak egyharmada indulhatna el. A LOT-nál sokkal rosszabbul járna a Ryanair és a Wizz Air is, mindkét cég a közel 60 útvonalból alig kettőt tarthatna meg.
A cikk teljes terjedelmében ITT olvasható.