Malért: a helyzet fokozódik

De mintha a kormány nem annyira akarna tudomást venni róla. Miközben egyre többen biztosítják támogatásukról a Malév feltámasztásán, de legalábbis egy új nemzeti légitársaság létrehozásán ügyködő Malértet.

Keresve sem találhattak volna szimbolikusabb helyszínt keddi sajtótájékoztatójuknak a Malértesek, mint a ferihegyi repülő múzeum. Azon belül is a Malév „sugárhajtású” korszakának legemblematikusabb gépe, az egyre épülő-szépülő 2-es terminálok felé néző Tupoljev 154-B fedélzetét. Mi történt ott a fedélzeten?

Együttműködésről szóló megállapodást írtak alá a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségével (MUISZ), a Magyar Repülő Szövetséggel (MRSZ), a pilótákat és utaskísérőket tömörítő szakszervezetekkel, a HUNALPA-val és HUNACCA-val. De további megkereséseket vár Vécsei Mihály, a mára már 15 ezer tagúvá vált szervezet elnöke. Elmondta: a légitársaság megvalósíthatóságában már 4-5 kockázati tőketársaság is részt venne, neveket azonban nem kívánt elárulni.

Ugyanakkor nem kaptak még választ

a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba egy hete elküldött levelükre, melyben kíváncsian várják, részt vesz-e a magyar állam az új zászlóvivő légitársaság megalapításában. Egy az Utazás Kiállításon megrendezésre kerülő konferencia során Vécsei elmondta: ha az államot nem érdekli, megcsinálják nélküle. Beismerte azonban, az állam bábáskodása annyiban jól jöhet, hogy a megalapítás körüli hatósági ügyintézés gördülékenyebb lehet, valamint a még meglévő résidőket is bevihetik az új légitársaságba. Ahogy reményeik szerint a két Malév-leány, az Aeroplex és Malév Ground Handling földi kiszolgáló is része lehet az új vállalatnak.

Vécsei elmondta: kezdetben akár egy 10-12 gépes flotta is elég lenne, hogy repülje a kétoldalú szerződésekkel szabályozott útvonalakat illetve az eddig is gazdaságos európai desztinációkat. A típust illetően a Boeing-nél az Airbus jobb bolt lenne a kedvezőbb üzembentartási költségek miatt. A reménybeli légitársaság humán erőforrása, volt Maléves pilóták és utaskísérők szakszolgálati engedélye Boeingra szól, az átképzés pedig nem olcsó mulatság.

A keddi eseményen megint csak nem tolongtak az NFM vagy a kormány képviselői. A minisztérium még március 7-én tájékoztatott közleményben, hogy felméri egy új, Budapest központú nemzeti légitársaság létrehozásához szükséges feltételeket illetve a lehetséges befektetők körét. Az NFM akkor úgy fogalmazott: „(...) Egy új nemzeti légitársaságban a magyar állam csak kisebbségi tulajdonosként vállalhat szerepet az Európai Bizottság korábbi elmarasztaló határozata miatt. A Malév Zrt. és egy új társaság között nem lehet jogfolytonosság, továbbá a két cég gazdasági tevékenysége sem lehet folytatólagos.” A közlemény akkor nem tett említést, hogy találkozna a Malérttel. De minél később történik bármi előrelépés, annál nehezebb lesz pozíciókat szerezni egy új légitársaságnak. „Az idő sürget” - figyelmeztetett Vécsei.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.