A légiközlekedésről és a Magyarországra közlekedő légitársaságokról készített médiaelemzést a Chapter4 Communications Kft.
A kutatás, amely a magyar nyomtatott és online sajtó cikkeire terjedt ki, arra kereste a választ, hogy milyen mértékben változtatta meg a légiközlekedés súlyát a magyar médiában a nemzeti légitársaság leállása 2011-hez képest. A Malévről 2012-ben, az üzemszerű működés befejezése után 80 százalékkal több, nagyjából 5200 cikk jelent meg, mint az előző év hasonló időszakában. Közel ekkora arányban nyert a légiközlekedés is: közel háromnegyedével több cikk született erről a témáról.
A Malévról ráadásul soha, egyetlen évben, még a privatizáció évében sem született ilyen sok cikk a magyar médiában – ezt mutatja a 2004-ig visszamenő kutatás. A Budapestre közlekedő légitársaságokra rákeresve 33 százalékos növekedés tapasztalható azoknak a cikkeknek a számában, amelyek valamelyiket megemlítik. A Malév leállásával a médiában is a fapadosok jártak jól, illetve ők használták ki legjobban a keletkező vákuumot.
A Wizz Air négyszer több, közel 2000 megjelenést ért el 2012-ben, mint egy évvel korábban. A Rynair a 2011-es 400 körüli cikkszámot megháromszorozta és megközelítette a Lufthansa évek óta nagyjából stabil, 1500 körüli megjelenését a magyar online és nyomtatott sajtóban. Ezzel a Lufthansa a hagyományos hálózati légitársaságok közül egyedülálló, mivel mind a British Airways, mind az Air France - KLM visszaesést mutatnak.
A British Airways eleve egy nagyságrenddel kisebb, évi 5-600 körüli megjelenésszámról indult, amely negyedével csökkent, a visszaesés pedig az 1200-as értékről induló Air France esetében a legnagyobb: eléri a 40 százalékot.
A kisebb légitársaságok közül a Germanwingsről kétszer annyi cikk jelent meg tavaly, mint 2011-ben és a lengyel LOT is duplázott (igaz, mindkét cég esetében közrejátszhattak a vállalatok átalakulásáról szóló hírek), az OLT Expressről pedig 2,5-szer több hír szólt. 70-80 százalékkal több cikk született a portugál TAP-ról és a román Taromról is. A fapadosok közül egyedül az easyJet-nek volt kevesebb megjelenése: ötödével kevesebb cikk szólt róla.
A többi légitársaság megjelenésszáma közel változatlan, általában +/- 10 százalékos különbséget mutatott az előző évhez képest.
A teljes elemzés a www.PRessence.blog.hu-n olvasható.