Malév: kríziskommunikáció és piaci átalakulás

A médiában majdnem kétszer annyi cikk jelent meg a Malévről megszűnése után, mint egy évvel korábban. 

A légiközlekedésről és a Magyarországra közlekedő légitársaságokról készített médiaelemzést a Chapter4 Communications Kft.

A kutatás, amely a magyar nyomtatott és online sajtó cikkeire terjedt ki, arra kereste a választ, hogy milyen mértékben változtatta meg a légiközlekedés súlyát a magyar médiában a nemzeti légitársaság leállása 2011-hez képest. A Malévről 2012-ben, az üzemszerű működés befejezése után 80 százalékkal több, nagyjából 5200 cikk jelent meg, mint az előző év hasonló időszakában. Közel ekkora arányban nyert a légiközlekedés is: közel háromnegyedével több cikk született erről a témáról.

A Malévról ráadásul soha, egyetlen évben, még a privatizáció évében sem született ilyen sok cikk a magyar médiában – ezt mutatja a 2004-ig visszamenő kutatás. A Budapestre közlekedő légitársaságokra rákeresve 33 százalékos növekedés tapasztalható azoknak a cikkeknek a számában, amelyek valamelyiket megemlítik. A Malév leállásával a médiában is a fapadosok jártak jól, illetve ők használták ki legjobban a keletkező vákuumot.

A Wizz Air négyszer több, közel 2000 megjelenést ért el 2012-ben, mint egy évvel korábban. A Rynair a 2011-es 400 körüli cikkszámot megháromszorozta és megközelítette a Lufthansa évek óta nagyjából stabil, 1500 körüli megjelenését a magyar online és nyomtatott sajtóban. Ezzel a Lufthansa a hagyományos hálózati légitársaságok közül egyedülálló, mivel mind a British Airways, mind az Air France - KLM visszaesést mutatnak.

A British Airways eleve egy nagyságrenddel kisebb, évi 5-600 körüli megjelenésszámról indult, amely negyedével csökkent, a visszaesés pedig az 1200-as értékről induló Air France esetében a legnagyobb: eléri a 40 százalékot.

A kisebb légitársaságok közül a Germanwingsről kétszer annyi cikk jelent meg tavaly, mint 2011-ben és a lengyel LOT is duplázott (igaz, mindkét cég esetében közrejátszhattak a vállalatok átalakulásáról szóló hírek), az OLT Expressről pedig 2,5-szer több hír szólt. 70-80 százalékkal több cikk született a portugál TAP-ról és a román Taromról is. A fapadosok közül egyedül az easyJet-nek volt kevesebb megjelenése: ötödével kevesebb cikk szólt róla.

A többi légitársaság megjelenésszáma közel változatlan, általában +/- 10 százalékos különbséget mutatott az előző évhez képest.

A teljes elemzés a www.PRessence.blog.hu-n olvasható.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.