Malév-pilóták: a magyar állam megfizet!

November 12-én járt le az a 270 napos határidő, melyet a Malév felszámolására szántak. Mivel az elbocsátott dolgozók helyzete ez alatt az idő alatt sem rendeződött, a Közforgalmi Pilóták Egyesülete (HUNALPA) milliárdos kártérítési pert helyez a Malév többségi tulajdonos magyar állam ellen kilátásba - közölte kedden, Budapesten Demeter Csaba, a HUNALPA elnöke.

A Malév megszűnését követően 1021 munkavállalót bocsátottak el, összesen 65 kapta meg teljes járandóságát. 12,1 milliárdot tesz ki a Malév dolgozók teljes munkabér-követelése, ebből a határidő lejártáig 0,9 milliárd került kifizetésre - ismertette Demeter. Szerinte aggályos, hogy pont a többségi tulajdonos magyar állam viselkedik így alkalmazottaival. Visszautasította a vádat, mely szerint a pilóták többletkövetelésük lenne. Csupán jogosan járó pénzükhöz szeretnének hozzájutni.

Nem hitelesíthető

Dr. Dombi László, az egyesület jogtanácsosa értetlenségét fejezte ki a 270 napos határidő fölött. Szerinte egy Malévhoz hasonló vállalat felszámolásához legalább 1-2 év szükséges. Elmondta: kétszer is kifogást emeltek amiatt, hogy a felszámolási ütemtervet nem küldték meg számukra. illetve hogy a Csődeljárásról és felszámolási eljárásról szóló törvényben előírt kötelezettséget figyelmen kívül hagyva a Malév tevékenységét záró, valamint a felszámolást nyitó mérleg nem készült el.


A Népszabadságnak nyilatkozva Varga Jenő felszámoló kifejtette, hogy a felszámolás egyfelől amiatt nem ért véget, mert a társaságnak nincs könyvizsgáló által jóváhagyott mérlege, illetve hogy mind a Malévet perlik, mind pedig a Malév perel kinnlévőségek miatt. Jóllehet, a mérleg elkészült nyár végére, de az október 4-i közgyűlés nem hagyta jóvá, mivel a cég könyvvizsgálója nem találta hitelesíthetőnek.

Szintén november 13-án látott napvilágot a felszámolást végző cég, Hitelintézeti Felszámoló Nonprofit Kft., felhívása saját honlapján, mely szerint az értékesíthető vagyonelemekből reálisan 2,9 milliárd forintra számíthatnak. Ugyanakkor a felszámolás költségei 12-13, a hitelezők követelései 170 milliárdra rúgnak. Emiatt kérik, hogy akinek bármi, még értékesíthető Malév-vagyontárgyról tudomása van, jelentse Vargának.

Az állam felelősségét

firtatva Demeter kifejtette: 1-2 hónap elég lett volna egy új légitársaság felállítására. Elmondta a lízingcégtől bérelt gépek a leállást követő egy hónapon keresztül még rendelkezésre álltak. „Csak a kedélyek nyugtatása végett mondták, hogy tárgyalnak egy új nemzeti légitársaság létrehozásáról” - rótta fel Demeter az állam illetékeseinek. A jogi lépések megtételéhez a HUNALPA megvárja a december végéig meghosszabbított mandátumú Malév-vizsgálóbizottság jelentését.

„Fapados ország” - állt a sajtótájékoztatóra szánt prezentáció egyik utolsó diaképének fejlécén. A dián a ferihegyi „sörsátrak” állnak fehéren a bús, késő ősz gomolygó párájában.


Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton

Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton 

A tavaszi szünetben nosztalgiajáratok közlekednek.
Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet

Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet 

Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.
Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.