A Malév megszűnését követően 1021 munkavállalót bocsátottak el, összesen 65 kapta meg teljes járandóságát. 12,1 milliárdot tesz ki a Malév dolgozók teljes munkabér-követelése, ebből a határidő lejártáig 0,9 milliárd került kifizetésre - ismertette Demeter. Szerinte aggályos, hogy pont a többségi tulajdonos magyar állam viselkedik így alkalmazottaival. Visszautasította a vádat, mely szerint a pilóták többletkövetelésük lenne. Csupán jogosan járó pénzükhöz szeretnének hozzájutni.
Nem hitelesíthető
Dr. Dombi László, az egyesület jogtanácsosa értetlenségét fejezte ki a 270 napos határidő fölött. Szerinte egy Malévhoz hasonló vállalat felszámolásához legalább 1-2 év szükséges. Elmondta: kétszer is kifogást emeltek amiatt, hogy a felszámolási ütemtervet nem küldték meg számukra. illetve hogy a Csődeljárásról és felszámolási eljárásról szóló törvényben előírt kötelezettséget figyelmen kívül hagyva a Malév tevékenységét záró, valamint a felszámolást nyitó mérleg nem készült el.
A Népszabadságnak nyilatkozva Varga Jenő felszámoló kifejtette, hogy a felszámolás egyfelől amiatt nem ért véget, mert a társaságnak nincs könyvizsgáló által jóváhagyott mérlege, illetve hogy mind a Malévet perlik, mind pedig a Malév perel kinnlévőségek miatt. Jóllehet, a mérleg elkészült nyár végére, de az október 4-i közgyűlés nem hagyta jóvá, mivel a cég könyvvizsgálója nem találta hitelesíthetőnek.
Szintén november 13-án látott napvilágot a felszámolást végző cég, Hitelintézeti Felszámoló Nonprofit Kft., felhívása saját honlapján, mely szerint az értékesíthető vagyonelemekből reálisan 2,9 milliárd forintra számíthatnak. Ugyanakkor a felszámolás költségei 12-13, a hitelezők követelései 170 milliárdra rúgnak. Emiatt kérik, hogy akinek bármi, még értékesíthető Malév-vagyontárgyról tudomása van, jelentse Vargának.
Az állam felelősségét
firtatva Demeter kifejtette: 1-2 hónap elég lett volna egy új légitársaság felállítására. Elmondta a lízingcégtől bérelt gépek a leállást követő egy hónapon keresztül még rendelkezésre álltak. „Csak a kedélyek nyugtatása végett mondták, hogy tárgyalnak egy új nemzeti légitársaság létrehozásáról” - rótta fel Demeter az állam illetékeseinek. A jogi lépések megtételéhez a HUNALPA megvárja a december végéig meghosszabbított mandátumú Malév-vizsgálóbizottság jelentését.
„Fapados ország” - állt a sajtótájékoztatóra szánt prezentáció egyik utolsó diaképének fejlécén. A dián a ferihegyi „sörsátrak” állnak fehéren a bús, késő ősz gomolygó párájában.