Malév-pilóták: a magyar állam megfizet!

November 12-én járt le az a 270 napos határidő, melyet a Malév felszámolására szántak. Mivel az elbocsátott dolgozók helyzete ez alatt az idő alatt sem rendeződött, a Közforgalmi Pilóták Egyesülete (HUNALPA) milliárdos kártérítési pert helyez a Malév többségi tulajdonos magyar állam ellen kilátásba - közölte kedden, Budapesten Demeter Csaba, a HUNALPA elnöke.

A Malév megszűnését követően 1021 munkavállalót bocsátottak el, összesen 65 kapta meg teljes járandóságát. 12,1 milliárdot tesz ki a Malév dolgozók teljes munkabér-követelése, ebből a határidő lejártáig 0,9 milliárd került kifizetésre - ismertette Demeter. Szerinte aggályos, hogy pont a többségi tulajdonos magyar állam viselkedik így alkalmazottaival. Visszautasította a vádat, mely szerint a pilóták többletkövetelésük lenne. Csupán jogosan járó pénzükhöz szeretnének hozzájutni.

Nem hitelesíthető

Dr. Dombi László, az egyesület jogtanácsosa értetlenségét fejezte ki a 270 napos határidő fölött. Szerinte egy Malévhoz hasonló vállalat felszámolásához legalább 1-2 év szükséges. Elmondta: kétszer is kifogást emeltek amiatt, hogy a felszámolási ütemtervet nem küldték meg számukra. illetve hogy a Csődeljárásról és felszámolási eljárásról szóló törvényben előírt kötelezettséget figyelmen kívül hagyva a Malév tevékenységét záró, valamint a felszámolást nyitó mérleg nem készült el.


A Népszabadságnak nyilatkozva Varga Jenő felszámoló kifejtette, hogy a felszámolás egyfelől amiatt nem ért véget, mert a társaságnak nincs könyvizsgáló által jóváhagyott mérlege, illetve hogy mind a Malévet perlik, mind pedig a Malév perel kinnlévőségek miatt. Jóllehet, a mérleg elkészült nyár végére, de az október 4-i közgyűlés nem hagyta jóvá, mivel a cég könyvvizsgálója nem találta hitelesíthetőnek.

Szintén november 13-án látott napvilágot a felszámolást végző cég, Hitelintézeti Felszámoló Nonprofit Kft., felhívása saját honlapján, mely szerint az értékesíthető vagyonelemekből reálisan 2,9 milliárd forintra számíthatnak. Ugyanakkor a felszámolás költségei 12-13, a hitelezők követelései 170 milliárdra rúgnak. Emiatt kérik, hogy akinek bármi, még értékesíthető Malév-vagyontárgyról tudomása van, jelentse Vargának.

Az állam felelősségét

firtatva Demeter kifejtette: 1-2 hónap elég lett volna egy új légitársaság felállítására. Elmondta a lízingcégtől bérelt gépek a leállást követő egy hónapon keresztül még rendelkezésre álltak. „Csak a kedélyek nyugtatása végett mondták, hogy tárgyalnak egy új nemzeti légitársaság létrehozásáról” - rótta fel Demeter az állam illetékeseinek. A jogi lépések megtételéhez a HUNALPA megvárja a december végéig meghosszabbított mandátumú Malév-vizsgálóbizottság jelentését.

„Fapados ország” - állt a sajtótájékoztatóra szánt prezentáció egyik utolsó diaképének fejlécén. A dián a ferihegyi „sörsátrak” állnak fehéren a bús, késő ősz gomolygó párájában.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.