Malév-pilóták: a magyar állam megfizet!

November 12-én járt le az a 270 napos határidő, melyet a Malév felszámolására szántak. Mivel az elbocsátott dolgozók helyzete ez alatt az idő alatt sem rendeződött, a Közforgalmi Pilóták Egyesülete (HUNALPA) milliárdos kártérítési pert helyez a Malév többségi tulajdonos magyar állam ellen kilátásba - közölte kedden, Budapesten Demeter Csaba, a HUNALPA elnöke.

A Malév megszűnését követően 1021 munkavállalót bocsátottak el, összesen 65 kapta meg teljes járandóságát. 12,1 milliárdot tesz ki a Malév dolgozók teljes munkabér-követelése, ebből a határidő lejártáig 0,9 milliárd került kifizetésre - ismertette Demeter. Szerinte aggályos, hogy pont a többségi tulajdonos magyar állam viselkedik így alkalmazottaival. Visszautasította a vádat, mely szerint a pilóták többletkövetelésük lenne. Csupán jogosan járó pénzükhöz szeretnének hozzájutni.

Nem hitelesíthető

Dr. Dombi László, az egyesület jogtanácsosa értetlenségét fejezte ki a 270 napos határidő fölött. Szerinte egy Malévhoz hasonló vállalat felszámolásához legalább 1-2 év szükséges. Elmondta: kétszer is kifogást emeltek amiatt, hogy a felszámolási ütemtervet nem küldték meg számukra. illetve hogy a Csődeljárásról és felszámolási eljárásról szóló törvényben előírt kötelezettséget figyelmen kívül hagyva a Malév tevékenységét záró, valamint a felszámolást nyitó mérleg nem készült el.


A Népszabadságnak nyilatkozva Varga Jenő felszámoló kifejtette, hogy a felszámolás egyfelől amiatt nem ért véget, mert a társaságnak nincs könyvizsgáló által jóváhagyott mérlege, illetve hogy mind a Malévet perlik, mind pedig a Malév perel kinnlévőségek miatt. Jóllehet, a mérleg elkészült nyár végére, de az október 4-i közgyűlés nem hagyta jóvá, mivel a cég könyvvizsgálója nem találta hitelesíthetőnek.

Szintén november 13-án látott napvilágot a felszámolást végző cég, Hitelintézeti Felszámoló Nonprofit Kft., felhívása saját honlapján, mely szerint az értékesíthető vagyonelemekből reálisan 2,9 milliárd forintra számíthatnak. Ugyanakkor a felszámolás költségei 12-13, a hitelezők követelései 170 milliárdra rúgnak. Emiatt kérik, hogy akinek bármi, még értékesíthető Malév-vagyontárgyról tudomása van, jelentse Vargának.

Az állam felelősségét

firtatva Demeter kifejtette: 1-2 hónap elég lett volna egy új légitársaság felállítására. Elmondta a lízingcégtől bérelt gépek a leállást követő egy hónapon keresztül még rendelkezésre álltak. „Csak a kedélyek nyugtatása végett mondták, hogy tárgyalnak egy új nemzeti légitársaság létrehozásáról” - rótta fel Demeter az állam illetékeseinek. A jogi lépések megtételéhez a HUNALPA megvárja a december végéig meghosszabbított mandátumú Malév-vizsgálóbizottság jelentését.

„Fapados ország” - állt a sajtótájékoztatóra szánt prezentáció egyik utolsó diaképének fejlécén. A dián a ferihegyi „sörsátrak” állnak fehéren a bús, késő ősz gomolygó párájában.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.