Már a Google-on is foglalhatunk jegyet a Lufthansa járataira

A Lufthansa Csoport légitársaságai (a Lufthansa, a SWISS, az Austrian Airlines és a Brussels Airlines) kibővítették a közvetlen értékesítést, és sikeresen pozícionálták jegyértékesítési stratégiájukat a piacon.

„Stratégiánk egyik legfontosabb eleme, hogy meggyőzően prezentáljuk kiváló minőségű termékeinket az eddiginél jóval információgazdagabb B2B disztribúciós csatornákon” – hangsúlyozta Jens Bischof, a légitársaság értékesítésért felelős alelnöke és frankfurti csomópontjának kereskedelmi vezérigazgató-helyettese a világ legnagyobb utazási kiállításán, a berlini ITB-n. A 2015 júniusában elindított stratégiaváltás keretében a Lufthansa Csoport számos sikert ért el. „Új kezdeményezésünkkel nagyobb mértékben bővítettük a közvetlen B2B-értékesítést az elmúlt hat hónapban, mint az azt megelőző öt évben.”

Az alábbi B2B disztribúciós partnerek már jelenleg is a Lufthansa Csoport közvetlen jegyfoglalási felületét, a Direct Connectet használják jegyértékesítésre a meglévő foglalási csatornák helyett:

· Németország legnagyobb repülőjegy-nagykereskedője, az AERTiCKET mellett már az FTI Csoport leányvállalata, az FTI-Ticketshop is üzembe helyezte a Lufthansa közvetlen jegyfoglalási felületét.

· A Lufthansa City Center üzleti utazásiiroda-lánc jelenleg teszteli a Direct Connectet. Az első utazási irodák csatlakozása március végén várható. A Lufthansa City Center franchise-rendszer várhatóan mintegy 300 irodában lesz elérhető.

· A Lufthansa Csoport és a Hogg Robinson Csoport közösen dolgoznak globális utazásszervezési divíziójuk (HRG) és technológiai divíziójuk (Fraedom) Direct Connect megoldásán.

· Az utazási irodák szegmensében új partnerkapcsolatok jönnek létre. Az L’TUR a közvetlen jegyfoglalási felület felhasználásával alakítja ki a Lufthansa Csoport járatait tartalmazó utazási csomagokat helyi és online üzletágánál.

· A német nyelvű országok egyik piacvezető, dinamikusan fejlődő utazási irodája, a Vtours már elindította a Lufthansa Csoport közvetlen jegyfoglalási felületét.

· A TUI megerősítette, hogy a Direct Connect bevezetését tervezi alternatív disztribúciós csatornaként, és a jövőben közvetlen kapcsolaton keresztül kíván járatokat foglalni a Lufthansánál.

A Lufthansa Csoport több fontos vállalattal, utazásszervezővel és utazási irodával is tárgyalásokat folytat a lehetséges közös megoldásokról. Különösen konstruktív tapasztalatcsere zajlik a lehetőségekről pl. a Thomas Cook utazási irodával. Az iparági partnereket máris 14 különböző technológiaszolgáltató támogatja.

Az üzleti utazások piacán is komoly előrelépést ért el a Lufthansa a nemzetközi cégek számára kifejlesztett Direct Connect megoldásokkal. Az Andritz és az ArcelorMittal már kijelentette, hogy aktívan fogja ösztönözni a Lufthansa Csoport rendszereinek közvetlen elérését. A Bayerrel jelenleg zajlanak a megbeszélések egy lehetséges külön csatlakozás kialakításáról. Azok az üzleti utazók, akik szívesebben foglalnak jegyet a www.LH.com portálon, a Traxo amerikai IT-szolgáltató segítségével továbbíthatják a foglalási adatokat saját számlázási rendszerükbe.

A tavaly novemberben a Google Flights-szal kialakított USA-beli B2C partnerkapcsolat rendkívül sikeresnek bizonyult. Ennek nyomán a partnerek március 7-ével Franciaországra, Svédországra, Norvégiára, Dániára, Lengyelországra és Kanadára is kiterjesztették a kísérleti projektet. A 'Book on Google' funkcióval az utasok a Google felületén végezhetik el a jegyfoglalást a Lufthansánál. Az integrált funkcióval az LH.com webhelyen megszokott valamennyi opciót és szolgáltatást igénybe vehetik.

Közvetlenül a berlini ITB előtt indult el egy nagy németországi utazásszervezőnél a IATA új „New Distribution Capability” (NDC) adatátviteli szabványát követő Direct Connect megoldás próbaüzeme. 2016 első negyedévében a SWISS is NDC-projektet indított a Datalex technológiaszolgáltató közreműködésével. Az NDC-szabványt a IATA a Lufthansa Csoport és más iparági partnerek támogatásával dolgozta ki. Az NDC nyújtotta hatékonyabb adatformátum révén a légitársaságok az eddiginél jóval több termékinformációt és opciót biztosíthatnak utasaiknak a B2B csatornán végzett jegyfoglalás során.

„A technológiaszolgáltatókkal folytatott együttműködéssel, a B2B partnerekkel kialakított közvetlen kapcsolattal és az új NDC adatátviteli szabvánnyal megteremtettük új disztribúciós stratégiánk fő építőelemeit” – jelentette ki Jens Bischof.

„A Lufthansa Csoportnál több Direct Connect rendszer-bevezetési projektet is bonyolítunk kiemelt partnereinkkel. Eközben tovább dolgozunk az új IT-megoldások kialakításán, és a közvetlen kapcsolat kínálta további lehetőségek feltérképezésén. Partnereinkkel együtt ezen az úton haladunk tovább.”


Felszáll a SAS

Felszáll a SAS 

Méghozzá, amint a megállapodás létrejön, más tulajdonosi háttérrel, mint eddig.
A Wizz Air járatait is érinti a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja

A Wizz Air járatait is érinti a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja 

A munkabeszüntetés jelentős torlódást idézett elő az európai légtérben, ami késésekhez és járattörlésekhez vezetett.
E-bike beszerzési program turisztikai vállalkozások számára

E-bike beszerzési program turisztikai vállalkozások számára 

Turisztikai tevékenységet végző szervezetek és vállalkozások most akár 4,5 millió forint támogatást is kaphatnak elektromos rásegítésű kerékpárok beszerzésére.
Condor: járatindítás Frankfurt és Budapest között

Condor: járatindítás Frankfurt és Budapest között 

Az új járat része a légitársaság bővülő európai hálózatának, amely a német turisták körében népszerű városi desztinációkat célozza meg.
Bilbao, Wroclaw, Gdansk és Vilnius – egyvalami közös bennük

Bilbao, Wroclaw, Gdansk és Vilnius – egyvalami közös bennük 

Mind a négy izgalmas város már elérhető az ultrafapados légitársaság közvetlen járataival Budapestről.
Száz mozdonnyal erősít a MÁV

Száz mozdonnyal erősít a MÁV  

Ebből harminc már megérkezett.
Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen!

Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen! 

Tudnivalók, ha autóval indul útnak, és szeretné elkerülni a kellemetlen meglepetéseket.
Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban

Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban 

Sűrűbben járnak a repülőtéri BKK-járatok júliusban és augusztusban.
Emirates: nyári-téli újdonságok

Emirates: nyári-téli újdonságok 

A légitársaság újabb útvonalakon vezeti be a Prémium Turistaosztályt, és tovább bővíti menetrendjét a téli időszakra.
airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.