Már a Google-on is foglalhatunk jegyet a Lufthansa járataira

A Lufthansa Csoport légitársaságai (a Lufthansa, a SWISS, az Austrian Airlines és a Brussels Airlines) kibővítették a közvetlen értékesítést, és sikeresen pozícionálták jegyértékesítési stratégiájukat a piacon.

„Stratégiánk egyik legfontosabb eleme, hogy meggyőzően prezentáljuk kiváló minőségű termékeinket az eddiginél jóval információgazdagabb B2B disztribúciós csatornákon” – hangsúlyozta Jens Bischof, a légitársaság értékesítésért felelős alelnöke és frankfurti csomópontjának kereskedelmi vezérigazgató-helyettese a világ legnagyobb utazási kiállításán, a berlini ITB-n. A 2015 júniusában elindított stratégiaváltás keretében a Lufthansa Csoport számos sikert ért el. „Új kezdeményezésünkkel nagyobb mértékben bővítettük a közvetlen B2B-értékesítést az elmúlt hat hónapban, mint az azt megelőző öt évben.”

Az alábbi B2B disztribúciós partnerek már jelenleg is a Lufthansa Csoport közvetlen jegyfoglalási felületét, a Direct Connectet használják jegyértékesítésre a meglévő foglalási csatornák helyett:

· Németország legnagyobb repülőjegy-nagykereskedője, az AERTiCKET mellett már az FTI Csoport leányvállalata, az FTI-Ticketshop is üzembe helyezte a Lufthansa közvetlen jegyfoglalási felületét.

· A Lufthansa City Center üzleti utazásiiroda-lánc jelenleg teszteli a Direct Connectet. Az első utazási irodák csatlakozása március végén várható. A Lufthansa City Center franchise-rendszer várhatóan mintegy 300 irodában lesz elérhető.

· A Lufthansa Csoport és a Hogg Robinson Csoport közösen dolgoznak globális utazásszervezési divíziójuk (HRG) és technológiai divíziójuk (Fraedom) Direct Connect megoldásán.

· Az utazási irodák szegmensében új partnerkapcsolatok jönnek létre. Az L’TUR a közvetlen jegyfoglalási felület felhasználásával alakítja ki a Lufthansa Csoport járatait tartalmazó utazási csomagokat helyi és online üzletágánál.

· A német nyelvű országok egyik piacvezető, dinamikusan fejlődő utazási irodája, a Vtours már elindította a Lufthansa Csoport közvetlen jegyfoglalási felületét.

· A TUI megerősítette, hogy a Direct Connect bevezetését tervezi alternatív disztribúciós csatornaként, és a jövőben közvetlen kapcsolaton keresztül kíván járatokat foglalni a Lufthansánál.

A Lufthansa Csoport több fontos vállalattal, utazásszervezővel és utazási irodával is tárgyalásokat folytat a lehetséges közös megoldásokról. Különösen konstruktív tapasztalatcsere zajlik a lehetőségekről pl. a Thomas Cook utazási irodával. Az iparági partnereket máris 14 különböző technológiaszolgáltató támogatja.

Az üzleti utazások piacán is komoly előrelépést ért el a Lufthansa a nemzetközi cégek számára kifejlesztett Direct Connect megoldásokkal. Az Andritz és az ArcelorMittal már kijelentette, hogy aktívan fogja ösztönözni a Lufthansa Csoport rendszereinek közvetlen elérését. A Bayerrel jelenleg zajlanak a megbeszélések egy lehetséges külön csatlakozás kialakításáról. Azok az üzleti utazók, akik szívesebben foglalnak jegyet a www.LH.com portálon, a Traxo amerikai IT-szolgáltató segítségével továbbíthatják a foglalási adatokat saját számlázási rendszerükbe.

A tavaly novemberben a Google Flights-szal kialakított USA-beli B2C partnerkapcsolat rendkívül sikeresnek bizonyult. Ennek nyomán a partnerek március 7-ével Franciaországra, Svédországra, Norvégiára, Dániára, Lengyelországra és Kanadára is kiterjesztették a kísérleti projektet. A 'Book on Google' funkcióval az utasok a Google felületén végezhetik el a jegyfoglalást a Lufthansánál. Az integrált funkcióval az LH.com webhelyen megszokott valamennyi opciót és szolgáltatást igénybe vehetik.

Közvetlenül a berlini ITB előtt indult el egy nagy németországi utazásszervezőnél a IATA új „New Distribution Capability” (NDC) adatátviteli szabványát követő Direct Connect megoldás próbaüzeme. 2016 első negyedévében a SWISS is NDC-projektet indított a Datalex technológiaszolgáltató közreműködésével. Az NDC-szabványt a IATA a Lufthansa Csoport és más iparági partnerek támogatásával dolgozta ki. Az NDC nyújtotta hatékonyabb adatformátum révén a légitársaságok az eddiginél jóval több termékinformációt és opciót biztosíthatnak utasaiknak a B2B csatornán végzett jegyfoglalás során.

„A technológiaszolgáltatókkal folytatott együttműködéssel, a B2B partnerekkel kialakított közvetlen kapcsolattal és az új NDC adatátviteli szabvánnyal megteremtettük új disztribúciós stratégiánk fő építőelemeit” – jelentette ki Jens Bischof.

„A Lufthansa Csoportnál több Direct Connect rendszer-bevezetési projektet is bonyolítunk kiemelt partnereinkkel. Eközben tovább dolgozunk az új IT-megoldások kialakításán, és a közvetlen kapcsolat kínálta további lehetőségek feltérképezésén. Partnereinkkel együtt ezen az úton haladunk tovább.”


Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?