„Stratégiánk egyik legfontosabb eleme, hogy meggyőzően prezentáljuk kiváló minőségű termékeinket az eddiginél jóval információgazdagabb B2B disztribúciós csatornákon” – hangsúlyozta Jens Bischof, a légitársaság értékesítésért felelős alelnöke és frankfurti csomópontjának kereskedelmi vezérigazgató-helyettese a világ legnagyobb utazási kiállításán, a berlini ITB-n. A 2015 júniusában elindított stratégiaváltás keretében a Lufthansa Csoport számos sikert ért el. „Új kezdeményezésünkkel nagyobb mértékben bővítettük a közvetlen B2B-értékesítést az elmúlt hat hónapban, mint az azt megelőző öt évben.”
Az alábbi B2B disztribúciós partnerek már jelenleg is a Lufthansa Csoport közvetlen jegyfoglalási felületét, a Direct Connectet használják jegyértékesítésre a meglévő foglalási csatornák helyett:
· Németország legnagyobb repülőjegy-nagykereskedője, az AERTiCKET mellett már az FTI Csoport leányvállalata, az FTI-Ticketshop is üzembe helyezte a Lufthansa közvetlen jegyfoglalási felületét.
· A Lufthansa City Center üzleti utazásiiroda-lánc jelenleg teszteli a Direct Connectet. Az első utazási irodák csatlakozása március végén várható. A Lufthansa City Center franchise-rendszer várhatóan mintegy 300 irodában lesz elérhető.
· A Lufthansa Csoport és a Hogg Robinson Csoport közösen dolgoznak globális utazásszervezési divíziójuk (HRG) és technológiai divíziójuk (Fraedom) Direct Connect megoldásán.
· Az utazási irodák szegmensében új partnerkapcsolatok jönnek létre. Az L’TUR a közvetlen jegyfoglalási felület felhasználásával alakítja ki a Lufthansa Csoport járatait tartalmazó utazási csomagokat helyi és online üzletágánál.
· A német nyelvű országok egyik piacvezető, dinamikusan fejlődő utazási irodája, a Vtours már elindította a Lufthansa Csoport közvetlen jegyfoglalási felületét.
· A TUI megerősítette, hogy a Direct Connect bevezetését tervezi alternatív disztribúciós csatornaként, és a jövőben közvetlen kapcsolaton keresztül kíván járatokat foglalni a Lufthansánál.
A Lufthansa Csoport több fontos vállalattal, utazásszervezővel és utazási irodával is tárgyalásokat folytat a lehetséges közös megoldásokról. Különösen konstruktív tapasztalatcsere zajlik a lehetőségekről pl. a Thomas Cook utazási irodával. Az iparági partnereket máris 14 különböző technológiaszolgáltató támogatja.
Az üzleti utazások piacán is komoly előrelépést ért el a Lufthansa a nemzetközi cégek számára kifejlesztett Direct Connect megoldásokkal. Az Andritz és az ArcelorMittal már kijelentette, hogy aktívan fogja ösztönözni a Lufthansa Csoport rendszereinek közvetlen elérését. A Bayerrel jelenleg zajlanak a megbeszélések egy lehetséges külön csatlakozás kialakításáról. Azok az üzleti utazók, akik szívesebben foglalnak jegyet a www.LH.com portálon, a Traxo amerikai IT-szolgáltató segítségével továbbíthatják a foglalási adatokat saját számlázási rendszerükbe.
A tavaly novemberben a Google Flights-szal kialakított USA-beli B2C partnerkapcsolat rendkívül sikeresnek bizonyult. Ennek nyomán a partnerek március 7-ével Franciaországra, Svédországra, Norvégiára, Dániára, Lengyelországra és Kanadára is kiterjesztették a kísérleti projektet. A 'Book on Google' funkcióval az utasok a Google felületén végezhetik el a jegyfoglalást a Lufthansánál. Az integrált funkcióval az LH.com webhelyen megszokott valamennyi opciót és szolgáltatást igénybe vehetik.
Közvetlenül a berlini ITB előtt indult el egy nagy németországi utazásszervezőnél a IATA új „New Distribution Capability” (NDC) adatátviteli szabványát követő Direct Connect megoldás próbaüzeme. 2016 első negyedévében a SWISS is NDC-projektet indított a Datalex technológiaszolgáltató közreműködésével. Az NDC-szabványt a IATA a Lufthansa Csoport és más iparági partnerek támogatásával dolgozta ki. Az NDC nyújtotta hatékonyabb adatformátum révén a légitársaságok az eddiginél jóval több termékinformációt és opciót biztosíthatnak utasaiknak a B2B csatornán végzett jegyfoglalás során.
„A technológiaszolgáltatókkal folytatott együttműködéssel, a B2B partnerekkel kialakított közvetlen kapcsolattal és az új NDC adatátviteli szabvánnyal megteremtettük új disztribúciós stratégiánk fő építőelemeit” – jelentette ki Jens Bischof.
„A Lufthansa Csoportnál több Direct Connect rendszer-bevezetési projektet is bonyolítunk kiemelt partnereinkkel. Eközben tovább dolgozunk az új IT-megoldások kialakításán, és a közvetlen kapcsolat kínálta további lehetőségek feltérképezésén. Partnereinkkel együtt ezen az úton haladunk tovább.”
Forrás: Turizmus Online