Már a Google-on is foglalhatunk jegyet a Lufthansa járataira

A Lufthansa Csoport légitársaságai (a Lufthansa, a SWISS, az Austrian Airlines és a Brussels Airlines) kibővítették a közvetlen értékesítést, és sikeresen pozícionálták jegyértékesítési stratégiájukat a piacon.

„Stratégiánk egyik legfontosabb eleme, hogy meggyőzően prezentáljuk kiváló minőségű termékeinket az eddiginél jóval információgazdagabb B2B disztribúciós csatornákon” – hangsúlyozta Jens Bischof, a légitársaság értékesítésért felelős alelnöke és frankfurti csomópontjának kereskedelmi vezérigazgató-helyettese a világ legnagyobb utazási kiállításán, a berlini ITB-n. A 2015 júniusában elindított stratégiaváltás keretében a Lufthansa Csoport számos sikert ért el. „Új kezdeményezésünkkel nagyobb mértékben bővítettük a közvetlen B2B-értékesítést az elmúlt hat hónapban, mint az azt megelőző öt évben.”

Az alábbi B2B disztribúciós partnerek már jelenleg is a Lufthansa Csoport közvetlen jegyfoglalási felületét, a Direct Connectet használják jegyértékesítésre a meglévő foglalási csatornák helyett:

· Németország legnagyobb repülőjegy-nagykereskedője, az AERTiCKET mellett már az FTI Csoport leányvállalata, az FTI-Ticketshop is üzembe helyezte a Lufthansa közvetlen jegyfoglalási felületét.

· A Lufthansa City Center üzleti utazásiiroda-lánc jelenleg teszteli a Direct Connectet. Az első utazási irodák csatlakozása március végén várható. A Lufthansa City Center franchise-rendszer várhatóan mintegy 300 irodában lesz elérhető.

· A Lufthansa Csoport és a Hogg Robinson Csoport közösen dolgoznak globális utazásszervezési divíziójuk (HRG) és technológiai divíziójuk (Fraedom) Direct Connect megoldásán.

· Az utazási irodák szegmensében új partnerkapcsolatok jönnek létre. Az L’TUR a közvetlen jegyfoglalási felület felhasználásával alakítja ki a Lufthansa Csoport járatait tartalmazó utazási csomagokat helyi és online üzletágánál.

· A német nyelvű országok egyik piacvezető, dinamikusan fejlődő utazási irodája, a Vtours már elindította a Lufthansa Csoport közvetlen jegyfoglalási felületét.

· A TUI megerősítette, hogy a Direct Connect bevezetését tervezi alternatív disztribúciós csatornaként, és a jövőben közvetlen kapcsolaton keresztül kíván járatokat foglalni a Lufthansánál.

A Lufthansa Csoport több fontos vállalattal, utazásszervezővel és utazási irodával is tárgyalásokat folytat a lehetséges közös megoldásokról. Különösen konstruktív tapasztalatcsere zajlik a lehetőségekről pl. a Thomas Cook utazási irodával. Az iparági partnereket máris 14 különböző technológiaszolgáltató támogatja.

Az üzleti utazások piacán is komoly előrelépést ért el a Lufthansa a nemzetközi cégek számára kifejlesztett Direct Connect megoldásokkal. Az Andritz és az ArcelorMittal már kijelentette, hogy aktívan fogja ösztönözni a Lufthansa Csoport rendszereinek közvetlen elérését. A Bayerrel jelenleg zajlanak a megbeszélések egy lehetséges külön csatlakozás kialakításáról. Azok az üzleti utazók, akik szívesebben foglalnak jegyet a www.LH.com portálon, a Traxo amerikai IT-szolgáltató segítségével továbbíthatják a foglalási adatokat saját számlázási rendszerükbe.

A tavaly novemberben a Google Flights-szal kialakított USA-beli B2C partnerkapcsolat rendkívül sikeresnek bizonyult. Ennek nyomán a partnerek március 7-ével Franciaországra, Svédországra, Norvégiára, Dániára, Lengyelországra és Kanadára is kiterjesztették a kísérleti projektet. A 'Book on Google' funkcióval az utasok a Google felületén végezhetik el a jegyfoglalást a Lufthansánál. Az integrált funkcióval az LH.com webhelyen megszokott valamennyi opciót és szolgáltatást igénybe vehetik.

Közvetlenül a berlini ITB előtt indult el egy nagy németországi utazásszervezőnél a IATA új „New Distribution Capability” (NDC) adatátviteli szabványát követő Direct Connect megoldás próbaüzeme. 2016 első negyedévében a SWISS is NDC-projektet indított a Datalex technológiaszolgáltató közreműködésével. Az NDC-szabványt a IATA a Lufthansa Csoport és más iparági partnerek támogatásával dolgozta ki. Az NDC nyújtotta hatékonyabb adatformátum révén a légitársaságok az eddiginél jóval több termékinformációt és opciót biztosíthatnak utasaiknak a B2B csatornán végzett jegyfoglalás során.

„A technológiaszolgáltatókkal folytatott együttműködéssel, a B2B partnerekkel kialakított közvetlen kapcsolattal és az új NDC adatátviteli szabvánnyal megteremtettük új disztribúciós stratégiánk fő építőelemeit” – jelentette ki Jens Bischof.

„A Lufthansa Csoportnál több Direct Connect rendszer-bevezetési projektet is bonyolítunk kiemelt partnereinkkel. Eközben tovább dolgozunk az új IT-megoldások kialakításán, és a közvetlen kapcsolat kínálta további lehetőségek feltérképezésén. Partnereinkkel együtt ezen az úton haladunk tovább.”


Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.