A minisztérium a Népszabadságot eképp tájékoztatta: „Martin Gauss, a Malév vezérigazgatója élvezi a kormányzat bizalmát, feladata, hogy legjobb tudása szerint végrehajtsa a tulajdonos utasításait, beleértve az újjáalakult igazgatóságot is, melynek egyébként a vezérigazgató is tagja.”
Korábban a lap úgy értesült, hogy a vezérigazgató a nyári menetrend végaztével feláll székéből. Ezzel szemben a minisztérium úgy tervezi, hogy Gauss-nak részt kell vennie a cég átalakítási tervének kidolgozásában, s amíg ez a terv nem végleges, addig biztosítania kell a cég működőképességét, szoros együttműködésben a tulajdonos magyar állammal, annak felügyelete alatt – fogalmaz a Népszabadság.
A napilap Karim Makhlouf napokban történt távozása miatt járt utána Martin Gauss helyzetének. Karim Makhlouf-ot sokan kritizálták üzletpolitikája miatt. Ezek közt szerepelt több, Makhlouf által kevésbé hatékonynak ítélt külképviselet bezárása, melyek közt szerepelnek egyébként a Malév célterületének számító balkáni bezárások is. De kifogásolták az árpolitika olyan irányú alakítását is, amivel a fapadosok utasait kívánta a Malév elhódítani. Ez a társaság számára veszteséggel jár – mondták a szakszervezetek. Bírálták ezt a fajta üzletpolitkát a versenytársak is, különösen a visszállamosítás után. A konkurensek vádjai szerint, könnyű állami apanázzsal az alacsony árakat tartani. A Malév ugyan növekedett a válság időszakában, legalábbis utas szám tekintetében, vesztesége 2009-ben viszont 24,4 milliárd forint lett.
A Népszabadság tájékoztatott, hogy korábban a vállalat vezetői cáfolták, hogy az olcsó jegyek miatt szaladt volna el a veszteség. A járatokon csak meghatározott mennyiségű ilyen jegyet adtak el, és ezek száma csak akkor nőhetett, ha az adott járat foglaltsága nagyon alacsony volt. A veszteséget a cég a Fokker 70- es repülők visszaadására fogta mondván, hogy a nagyjavításokra nem tartalékolt a vállalat. Hasonlóan komoly pénzügyi terhet jelentett az orosz tulajdonos hiteleinek a kamatterhe is. (Népszabadság)