Bár az elmúlt években a Bizottság jogszabályokon keresztül már biztosította, hogy a légi és a vasúti közlekedést igénybe vevő utasok az Európai Unióban mindenhol ugyanolyan elbánásban részesüljenek, még mindig nincs tisztában minden utas jogaival. Ennek orvoslására a tagállamok repülőterein és pályaudvarain plakátok tájékoztatják az utasokat jogaikról. Az utasok ezen kívül ingyenes brossúrákhoz és külön erre a célra létrehozott internetes oldalhoz is hozzáférhetnek az Unió valamennyi hivatalos nyelvén.
Az Európai Bizottság közlekedésért felelős alelnöke, Siim Kallas a következőképpen nyilatkozott a témában: „Európaiak millióinak szeretnénk minél inkább megkönnyíteni utazását. Azt akarjuk, hogy tudatában legyenek jogaiknak, és annak, hogy ezen jogok sérülése esetén hogyan juthatnak segítséghez. A tájékoztatást pedig soha nem lehet túlzásba vinni. Reményeink szerint az Európa-szerte a repülőtereken kifüggesztett plakátok, és az összes uniós nyelven elérhető brossúrák és online tájékoztatók utazók millióihoz fognak elérni.”
Az „Utasjogai mindig kéznél”
kampány részeként létrejött egy website a http://ec.europa.eu/passenger-rights címen. Ezen az oldalon a látogatók megtalálhatják az őket megillető jogokkal kapcsolatos információkat az egyes közlekedési eszközöknek megfelelően. Hogy mindenki a saját nyelvén kapjon információkat, ezeket a tájékoztatókat az EU minden hivatalos nyelvén meg lehet majd találni.
Az utasjogok között arra kaphatnak választ az utazók, hogy mihez van pontosan joguk, ha valami probléma merülne föl utazásuk során. Ilyen probléma lehet, ha az utazásukat késve indítják, vagy törlik, vagy éppen a csomagjuk vész el vagy sérül meg. Egyenlő bánásmód illeti meg a fogyatékkal élő vagy csökkent mozgásképességű személyeket is.
A Bizottság egy rövid videofilmet is készített, amely a légi és a vasúti közlekedést igénybe vevő fogyatékkal élő, illetve csökkent mozgásképességű utasokat az európai jogszabályok értelmében megillető jogokat mutatja be.