A MÁV-csoport cégeinek képviselőivel pénteken sem jött létre megállapodás a még elégséges szolgáltatásokról. A MÁV-Start Zrt. a ballagás napjára vonatkozó tavaszi ajánlatánál is több vonat közlekedését kérte, míg a MÁV Cargót senki nem képviselte a tárgyaláson, holott a munkabeszüntetés a tehervonati közlekedésre is kiterjed. A VDSZSZ azt is nehezményezi, hogy a kollektív munkaügyi vita szintén a mai napra kezdeményezett fordulóján nem jelent meg a kormány képviselője sem.
A dolgozók gördülősztrájkot tartanak, azaz a munkabeszüntetést bármikor felfüggeszthetik és újrakezdhetik. A VDSZSZ tiltakozásának oka a vasutat érintő elvonások és átszervezések. A szakszervezet közleményének figyelmeztetése szerint kormány jövőre országosan mindössze háromezer kilométeren kívánja megrendelni a vasúti személyszállítást. A VDSZSZ szerint az intézkedésnek így nem csak a mellékvonalak, hanem a fővonalak is áldozatul esnek. Mindezek - tájékoztat a szakszervezet - ellehetetleníti a vidéken élőket, akik, mivel képtelenek lesznek eljutni a munkahelyeikre ezrével válhatnak munkanélkülivé.
A munkabeszüntetés okai közt szerepel továbbá a 2010-es költségvetésben elvonni tervezett 40 milliárd forint is. De tiltakozik a VDSZSZ a vasúti dolgozók kedvezményrendszerének új szabályozása, valamint a vasút átalakítása ellen is. A szakszervezet úgy látja, utóbbi következtében vasutasok ezrei válnak munkanélkülivé.
A munkabeszüntetésről még kedden döntött a szakszervezet választmánya, annak időpontjáról pedig a VDSZSZ sztrájkbizottsága volt jogosult dönteni. Elképzelések szerint a sztrájk addig tart majd, amíg a VDSZSZ számára értékelhető eredmény nem születik. (MTI/Index)