Kerékpárosklub: Megcsináljuk magunk!

Miközben a kerékpárral közlekedők száma Budapesten évről évre növekszik, 5 közgyűlési határozat és számtalan ígéret ellenére sem épülnek a beígért kerékpáros létesítmények.

A Margit híd felújítása előtt, 2007-ben végzett forgalomszámlálás alapján a kerékpárral közlekedők kiszolgálására az érvényes műszaki előírás szerint minimum 2,7 méter széles kerékpárút volna szükséges, azóta a közlekedők száma megháromszorozódott és mégsem épül meg semmi. A Magyar Kerékpárosklub Margit hídi felhajtás elnevezésű akciója keretében egy közgyűlési határozatokkal beborított rámpát helyezett el a híd budai oldalán felhívva erre a figyelmet, és felszólítva az illetékeseket a korábbi ígéreteik betartására. 

Az Európai Unió a Margit híd támogatási szerződésében előírta, hogy a hídon mindkét irányba épüljön megfelelő kerékpáros infrastruktúra, még követelményként a kerékpárút hosszát is meghatározta. A város vezetése kezdetektől fogva azon „trükközik”, hogy oldja meg ezt a problémát a szükséges infrastruktúra megépítése nélkül, állítja a Magyar Kerékpárosklub. A Főváros eddig 5 közgyűlési határozatban foglakozott a Margit híd felújítása kapcsán a kerékpáros fejlesztésekkel. A határozatokban közös, hogy mindegyik támogatja a kerékpáros infrastruktúra kialakítását. 

Mi valósul meg mindebből?

A Magyar Kerékpárosklub úgy látja, hogy a város politikai és szakmai vezetése -politikai hovatartozástól függetlenül - nem tartja szükségesnek, hogy a fokozatosan növekvő számú kerékpárral közlekedő - akiket a kerékpáros mozgalmak és szervezetek meggyőztek a kerékpár használatáról - valóban közlekedni is tudjon a városban, látszólag semmi nem valósul meg a korábbi ígéretekből, így a Duna két partja közötti átkelés kalandtúra a kerékpárosok számára.

A korábbi ígéretek alapján az északi oldalon kialakítják a kétirányú kerékpárutat, a szabályokra hivatkozva azonban annak korábbi szélességet a korlát és a lámpa kiépítése miatt 1 méterrel csökkentik, miközben a szabályoktól indokolt esetben - ahogy azt az Árpád híd példája is mutatja - el lehet térni.

A hídon a kerékpárútra fel és lehajtás sincs megoldva, kivéve a budai oldali lehajtónál, de ott is balesetveszélyes formában. A déli oldalon még nem készült el semmi, azaz nincs nyoma egyirányú kerékpárútnak, sem a gyalogosok és kerékpárosok közös közlekedését biztosító gyalog-kerékpárútnak. Az ezekhez kapcsolódó fel és lehajtók sem épültek meg.

A jelenlegi helyzet azt mutatja, hogy a Főváros a határozatok ellenére sem teremti meg a kerékpározás feltételeit a Margit hídon, a Magyar Kerékpárosklub ezt a hiányt kívánja pótolni a kihelyezett szimbolikus rámpával.

László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke az eseményen felhívta a figyelmet arra, hogy a jelenlegi állapotból az látszik, hogy „Budapest vezetése a kerékpárt nem tekinti közlekedési eszköznek. A tétlenségben érvényesül a pártfüggetlenség: a közgyűlése választásokon átívelve hozta meg határozatait arról, hogy a Margit hídon ki kell alakítani a kerékpározás feltételeit, és ugyancsak egységesen, pártoktól függetlenül felejtették el ezek végrehajtását!”

A Magyar Kerékpárosklub eddig csak szakmai javaslataival segítette a döntéshozók munkáját - javaslatokat tett, szakmai tanácsokat adott, és ha kellett, kompromisszumokat kötött - most azonban épít is. A csütörtökön kihelyezte a meg nem épített rámpák egyikét, hogy ezzel is segítse a kerékpáros közlekedést.


Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.