A német légitársaság vadonatúj, D-ABYA regisztrációs számú Jumbo gépe a Washington állambeli everetti Boeing gyárban történt átadás-átvétel után egy áthúzást mutatott be a Lufthansa Technik otthonában, a hamburgi repülőtéren, majd biztonságban landolt új állomáshelyén, Frankfurtban.
2012. június 1-jén a világ első utasszállító Boeing 747-8-asa az LH 418 kódszám alatt Frankfurt és az USA fővárosának repülőtere, a Washington Dulles International Airport között fog közlekedni.
A június elsején menetrend szerinti forgalomba álló 747-8-as utasai elsőként fedezhetik fel a Lufthansa új üzleti osztályát. Az új ülés kivételes komfortot nyújt mind ülő, mind fekvő pozícióban, amelyet egyedi beállítási lehetőségek, új tároló helyek és a korábbinál nagyobb, 15”-os átmérőjű képernyő, amelyen zene, film és játék egyaránt elérhető, teszi teljessé. Egy gombnyomásra a szék ággyá alakul át, amely 1,98 méteres fekvőfelületet biztosít. A repülőgépen az üzleti osztály üléseit teljesen új, V alakú elrendezésben helyezték el. Két ülést egy hosszanti tengely mentén V-alakban fordítottak egymás felé, így az üzleti osztály utasai virtuálisan kétszer nagyobb teret kapnak az ülések felső, váll-részénél, amely tovább növeli az egyéni teret.
Most először az első osztály ülései a főfedélzet első részében, az orrban helyezkednek el, amely a repülőgép legcsendesebb része. A B747-8-ason ez a rész a külső zajszigetelés, a hangelnyelő függönyök és a zajcsökkentő szőnyegek alkalmazásának köszönhetően rendkívül csendes. A nyolc első osztályú ülés mindegyike gombnyomásra ággyá alakul át, amely 2,07 méter hosszú és 80 cm széles fekvőfelületet kínál az utas számára, így lehetővé teszi a könnyű, pihentető alvást a hosszú utakon. Az új üzleti osztállyal, az első osztállyal és a megújult turista osztállyal az új Jumbo valóban egyedi repülési élményt biztosít az utasok számára.
A Boeing 747-8 egy teljesen új fejlesztésű repülőgép, amely a Boeing 747 sikeres alapjaira épül – ez a gépcsalád már 40 éve a Lufthansa hosszú távú járatainak vezérgépe. A repülőgép jelentősen jobb aerodinamikával és új szárnyvégekkel rendelkezik és a környezeti terhelése is lényegesen alacsonyabb. A Gent GEnx-2B típusú hajtóművek utasonként 15 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak és ennyivel kevesebb a CO2 kibocsátás is, míg a zajkibocsátás 30 százalékkal lett kisebb.
A Boeing 747-8 hossza 76,3 méter, amely 5,6 méterrel hosszabb elődjénél, a Boeing 747-400-asnál. Az új Lufthansa Jumbon 362 utas foglalhat helyet: nyolcan az első osztályon, 92-en az üzleti osztályon és 262-en a turista osztályon.
A Lufthansa összesen 20 Boeing 747-8-ast vesz át 2015-ig, a tervek szerint az első öt gép még ebben az évben megérkezik. Az új Jumbok Frankfurt és Washington D. C, New Delhi, Bangalore, Chicago és Los Angeles között közlekednek majd.