Megérkezett az EVA AIR új gépe Bécsbe

A BR61 járatszámú Boeing 787-10 Dreamliner első alkalommal közlekedett a Tajpej Bangkok Bécs útvonalon.

A tajvani magánlégitársaság a mai naptól kezdve heti 4 alkalommal - a Tajpej Bangkok Bécs Bangkok Tajpej útvonalon, a Boeing 787-10-es Dreamlinert állítja forgalomba. A Boeing 787-9 továbbra is a Tajpej Bécs közötti, heti három EVA AIR közvetlen járaton fog közlekedni. A Boeing 787-10 repülőgép 68,3 méter hosszú, körülbelül öt méterrel hosszabb, mint a 787-9. Az EVA AIR Boeing 787-10 fedélzete is kétosztályos elrendezést követ, mely 342 utas befogadására alkalmas. A fedélzeten 34 Royal Laurel- Business és 308 turista hely áll az utasok rendelkezésére. A 787-9 repülőgép teljes befogadóképessége 304, míg a 787-10-es 38-cal több, ami így összesen heti 150 ülőhely kapacitásnövekedést eredményez.

 

" Az EVA AIR elkötelezett a minőségi szolgáltatás iránt és célja, hogy az utazás örömteli és pihentető élménnyé váljon minden utas számára, ezért állítjuk forgalomba a 787-10–es típust a 29 éve üzemelő, közkedvelt Bécs Bangkok útvonalon” - nyilatkozta Edward Ho, az EVA AIR Ausztria és Közép és Kelet Európa régióért felelős vezérigazgatója.

A B787-9-es és 10-es Royal Laurel osztályán a BMW mérnökei által tervezett ággyá alakítható ülések lettek kialakítva, így biztosítva a kényelmes alvás élményét. A turista osztályon a -jól ismert német autós üléseket is gyártó- RECARO, a legújabb dizájn szerint tervezett üléseket építette be. A Boeing 787 Dreamliner felépítéséhez használt technológiák környezetbaráttá teszik a repülőgépet. A Boeing 787-es törzsének, szárnyának és belső terének jelentős részét kompozit anyagok nagyarányú felhasználásával készítették.

A hagyományos alumíniumötvözetű repülőgépekkel összehasonlítva, ezek a fejlett anyagok jelentősen csökkentik a repülőgép összsúlyát és korróziójának valószínűségét, így mérsékelve a karbantartási költségeket. A Dreamliner könnyebb szerkezete, az új generációs hajtóművek, szárnyprofilja és korszerű repülésirányító rendszereinek köszönhetően 20%-kal alacsonyabb üzemanyag fogyasztású, mint hasonló méretű piaci vetélytársai. A Dreamliner utasterében 1900 méternek megfelelő a levegő oxigénszintje és nyomása és jóval páradúsabb, mint a hagyományos repülőgépeken. A magasabb vér-oxigénszintnek köszönhetően pedig csökken a fejfájás és az intenzív fáradtság kialakulásának az esélye.

A Boeing 787 fejlett légszűrő rendszerrel rendelkezik, amely jobb minőségű levegőt biztosít, a szűrők a kórokozók mellett a kellemetlen szagokat is kiszűrik a levegőből. A LED kabinvilágítás a felére csökkenti az energiaigényt. A minden eddiginél nagyobb, szemmagasságban elhelyezkedő ablakok speciálisan szabályozható üveggel vannak ellátva, amelynek segítségével állítható a kabinba jutó fény mennyisége, ezáltal mérsékelve a jet leg kellemetlen hatásait. Az EVA AIR 2022 végéig összesen 24 Dreamliner repülőgépet állít forgalomba. Négy darab B787-9-est és húsz darab 787-10-est.

Forrás: Turizmus Online


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.