Megérkezett az EVA AIR új gépe Bécsbe

A BR61 járatszámú Boeing 787-10 Dreamliner első alkalommal közlekedett a Tajpej Bangkok Bécs útvonalon.

A tajvani magánlégitársaság a mai naptól kezdve heti 4 alkalommal - a Tajpej Bangkok Bécs Bangkok Tajpej útvonalon, a Boeing 787-10-es Dreamlinert állítja forgalomba. A Boeing 787-9 továbbra is a Tajpej Bécs közötti, heti három EVA AIR közvetlen járaton fog közlekedni. A Boeing 787-10 repülőgép 68,3 méter hosszú, körülbelül öt méterrel hosszabb, mint a 787-9. Az EVA AIR Boeing 787-10 fedélzete is kétosztályos elrendezést követ, mely 342 utas befogadására alkalmas. A fedélzeten 34 Royal Laurel- Business és 308 turista hely áll az utasok rendelkezésére. A 787-9 repülőgép teljes befogadóképessége 304, míg a 787-10-es 38-cal több, ami így összesen heti 150 ülőhely kapacitásnövekedést eredményez.

 

" Az EVA AIR elkötelezett a minőségi szolgáltatás iránt és célja, hogy az utazás örömteli és pihentető élménnyé váljon minden utas számára, ezért állítjuk forgalomba a 787-10–es típust a 29 éve üzemelő, közkedvelt Bécs Bangkok útvonalon” - nyilatkozta Edward Ho, az EVA AIR Ausztria és Közép és Kelet Európa régióért felelős vezérigazgatója.

A B787-9-es és 10-es Royal Laurel osztályán a BMW mérnökei által tervezett ággyá alakítható ülések lettek kialakítva, így biztosítva a kényelmes alvás élményét. A turista osztályon a -jól ismert német autós üléseket is gyártó- RECARO, a legújabb dizájn szerint tervezett üléseket építette be. A Boeing 787 Dreamliner felépítéséhez használt technológiák környezetbaráttá teszik a repülőgépet. A Boeing 787-es törzsének, szárnyának és belső terének jelentős részét kompozit anyagok nagyarányú felhasználásával készítették.

A hagyományos alumíniumötvözetű repülőgépekkel összehasonlítva, ezek a fejlett anyagok jelentősen csökkentik a repülőgép összsúlyát és korróziójának valószínűségét, így mérsékelve a karbantartási költségeket. A Dreamliner könnyebb szerkezete, az új generációs hajtóművek, szárnyprofilja és korszerű repülésirányító rendszereinek köszönhetően 20%-kal alacsonyabb üzemanyag fogyasztású, mint hasonló méretű piaci vetélytársai. A Dreamliner utasterében 1900 méternek megfelelő a levegő oxigénszintje és nyomása és jóval páradúsabb, mint a hagyományos repülőgépeken. A magasabb vér-oxigénszintnek köszönhetően pedig csökken a fejfájás és az intenzív fáradtság kialakulásának az esélye.

A Boeing 787 fejlett légszűrő rendszerrel rendelkezik, amely jobb minőségű levegőt biztosít, a szűrők a kórokozók mellett a kellemetlen szagokat is kiszűrik a levegőből. A LED kabinvilágítás a felére csökkenti az energiaigényt. A minden eddiginél nagyobb, szemmagasságban elhelyezkedő ablakok speciálisan szabályozható üveggel vannak ellátva, amelynek segítségével állítható a kabinba jutó fény mennyisége, ezáltal mérsékelve a jet leg kellemetlen hatásait. Az EVA AIR 2022 végéig összesen 24 Dreamliner repülőgépet állít forgalomba. Négy darab B787-9-est és húsz darab 787-10-est.

Forrás: Turizmus Online


Kínai légi utasforgalmi adatok

Kínai légi utasforgalmi adatok 

Kínában a légi utasforgalom 12,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben.
Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.