Megint beszólt egy blogger az utazási irodáknak

Ismét az utazási irodák ellen beszél egy blogger - a fapadosinfo bejegyzésének szerzője nyolc érvet sorakoztat fel amellett, hogy miért ne utazási irodában foglaljuk le utazásunkat.  Az utaztatók között sokaknál kiverte a biztosítékot a poszt. 

Nem ez az első alkalom, hogy nyíltan az utazási irodák ellen beszél egy blogger. A mostani cikk - amely megjelenése után utazási irodás körökben azonnal komoly felháborodást keltett -, szerzője abból indult ki, hogy a hírek szerint egyre jobban megy az utazási irodáknak, vagyis árbevételük elérte a válság előtti szintet, és kevesebb cég megy csődbe. (Bejegyzéséhez vélhetően az Opten egyik friss összesítését vette alapul, melyről mi is beszámoltunk.)

A "Nyolc komoly érv, hogy sürgősen felejtsük el az utazási irodákat" című posztjában a Fillérné Alsómocholády Turbulencia néven posztoló szerző megemlíti azt, hogy irodán keresztül foglalva az utazás drágább, hiszen – mivel az utasnak nem kell bajlódnia a szervezéssel – mindenért jutalékot kell fizetni. Hozzáteszik: ha a Kilimandzsárót akarjuk megmászni, azt azért ne egyedül szervezzük, de Európában könnyebb elboldogulni. Szó esik az apróbetűs részről és a rejtett költségekről, mint az utazási irodán keresztül szervezett utak velejárójáról, a csúsztatásokról, a rugalmatlan időbeosztásról és programelosztásról, a kötöttségről, de az irritáló utastársakról is.

Az egyik utazási irodás erre reagálva – elismerve, hogy a teljes ár kiírása valóban hasznos lenne – úgy ír: a társasutak közönsége nem azonos az egyéni utasokkal, mindegyiknek teljesen más szempontjai vannak egy utazás módjának kiválasztásánál, vagyis nem érdemes az összes utazót egy kalap alá venni.

Az egyik neves, körutakat szervező hazai utazási iroda tulajdonosa felhívja a figyelmet arra is, hogy a társasutazás nem üdülés, hanem kulturális kikapcsolódás, ahol idegenvezetővel biztosítják az utas számára, hogy – ha már oda utazott – minél többet lásson, ismerje meg az országot, az ottani embereket. Hozzáteszi: üdülni egyedül is el lehet menni, de ott is kell a nyelvismeret és a bizalom, különben előfordulhat, hogy az utasnak később futnia kell a pénze után, ha nem vagy hiányosan teljesítették azt a szolgáltatást, amire befizetett.

Egy utazási irodás, aki négy évtizede dolgozik az idegenforgalomban, saját tapasztalatával támasztotta alá szakmája fontosságát: ez idő alatt kevés reklamációval, de annál több örömteli visszajelzéssel találkozott. Hozzáteszi: az utazási iroda szakértelmet és garanciát vállal arra, amit az utas lefoglal.

A blogbejegyzés alatti egyik hozzászóló is kiemeli: sok utas kimondottan igényeli a szervezett utazásokat, hiszen nem mindenkinek van megfelelő nyelvtudása – ami a magyarok esetén különösen jellemző –, így hiába foglalják le a szállást és az utazást itthonról, nem értik meg a kinti idegenvezetést, nem tudnak intézkedni baj esetén, sokan még ételt sem tudnak vagy mernek rendelni. A kommentelő szerint sokaknak biztonságérzetet nyújt, ha utazási irodával utazhatnak, vannak köztük idősek vagy kevésbé iskolázottak, kevés utazási rutinnal rendelkezők, de van, aki olyan speciális programot néz ki, amiért bevállalja vagy igényli is a cikk írója által fent felsorolt velejárókat, például egy dél-amerikai vagy ázsiai kulturális körutazásnál.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.