Megint beszólt egy blogger az utazási irodáknak

Ismét az utazási irodák ellen beszél egy blogger - a fapadosinfo bejegyzésének szerzője nyolc érvet sorakoztat fel amellett, hogy miért ne utazási irodában foglaljuk le utazásunkat.  Az utaztatók között sokaknál kiverte a biztosítékot a poszt. 

Nem ez az első alkalom, hogy nyíltan az utazási irodák ellen beszél egy blogger. A mostani cikk - amely megjelenése után utazási irodás körökben azonnal komoly felháborodást keltett -, szerzője abból indult ki, hogy a hírek szerint egyre jobban megy az utazási irodáknak, vagyis árbevételük elérte a válság előtti szintet, és kevesebb cég megy csődbe. (Bejegyzéséhez vélhetően az Opten egyik friss összesítését vette alapul, melyről mi is beszámoltunk.)

A "Nyolc komoly érv, hogy sürgősen felejtsük el az utazási irodákat" című posztjában a Fillérné Alsómocholády Turbulencia néven posztoló szerző megemlíti azt, hogy irodán keresztül foglalva az utazás drágább, hiszen – mivel az utasnak nem kell bajlódnia a szervezéssel – mindenért jutalékot kell fizetni. Hozzáteszik: ha a Kilimandzsárót akarjuk megmászni, azt azért ne egyedül szervezzük, de Európában könnyebb elboldogulni. Szó esik az apróbetűs részről és a rejtett költségekről, mint az utazási irodán keresztül szervezett utak velejárójáról, a csúsztatásokról, a rugalmatlan időbeosztásról és programelosztásról, a kötöttségről, de az irritáló utastársakról is.

Az egyik utazási irodás erre reagálva – elismerve, hogy a teljes ár kiírása valóban hasznos lenne – úgy ír: a társasutak közönsége nem azonos az egyéni utasokkal, mindegyiknek teljesen más szempontjai vannak egy utazás módjának kiválasztásánál, vagyis nem érdemes az összes utazót egy kalap alá venni.

Az egyik neves, körutakat szervező hazai utazási iroda tulajdonosa felhívja a figyelmet arra is, hogy a társasutazás nem üdülés, hanem kulturális kikapcsolódás, ahol idegenvezetővel biztosítják az utas számára, hogy – ha már oda utazott – minél többet lásson, ismerje meg az országot, az ottani embereket. Hozzáteszi: üdülni egyedül is el lehet menni, de ott is kell a nyelvismeret és a bizalom, különben előfordulhat, hogy az utasnak később futnia kell a pénze után, ha nem vagy hiányosan teljesítették azt a szolgáltatást, amire befizetett.

Egy utazási irodás, aki négy évtizede dolgozik az idegenforgalomban, saját tapasztalatával támasztotta alá szakmája fontosságát: ez idő alatt kevés reklamációval, de annál több örömteli visszajelzéssel találkozott. Hozzáteszi: az utazási iroda szakértelmet és garanciát vállal arra, amit az utas lefoglal.

A blogbejegyzés alatti egyik hozzászóló is kiemeli: sok utas kimondottan igényeli a szervezett utazásokat, hiszen nem mindenkinek van megfelelő nyelvtudása – ami a magyarok esetén különösen jellemző –, így hiába foglalják le a szállást és az utazást itthonról, nem értik meg a kinti idegenvezetést, nem tudnak intézkedni baj esetén, sokan még ételt sem tudnak vagy mernek rendelni. A kommentelő szerint sokaknak biztonságérzetet nyújt, ha utazási irodával utazhatnak, vannak köztük idősek vagy kevésbé iskolázottak, kevés utazási rutinnal rendelkezők, de van, aki olyan speciális programot néz ki, amiért bevállalja vagy igényli is a cikk írója által fent felsorolt velejárókat, például egy dél-amerikai vagy ázsiai kulturális körutazásnál.


Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.