Megint beszólt egy blogger az utazási irodáknak

Ismét az utazási irodák ellen beszél egy blogger - a fapadosinfo bejegyzésének szerzője nyolc érvet sorakoztat fel amellett, hogy miért ne utazási irodában foglaljuk le utazásunkat.  Az utaztatók között sokaknál kiverte a biztosítékot a poszt. 

Nem ez az első alkalom, hogy nyíltan az utazási irodák ellen beszél egy blogger. A mostani cikk - amely megjelenése után utazási irodás körökben azonnal komoly felháborodást keltett -, szerzője abból indult ki, hogy a hírek szerint egyre jobban megy az utazási irodáknak, vagyis árbevételük elérte a válság előtti szintet, és kevesebb cég megy csődbe. (Bejegyzéséhez vélhetően az Opten egyik friss összesítését vette alapul, melyről mi is beszámoltunk.)

A "Nyolc komoly érv, hogy sürgősen felejtsük el az utazási irodákat" című posztjában a Fillérné Alsómocholády Turbulencia néven posztoló szerző megemlíti azt, hogy irodán keresztül foglalva az utazás drágább, hiszen – mivel az utasnak nem kell bajlódnia a szervezéssel – mindenért jutalékot kell fizetni. Hozzáteszik: ha a Kilimandzsárót akarjuk megmászni, azt azért ne egyedül szervezzük, de Európában könnyebb elboldogulni. Szó esik az apróbetűs részről és a rejtett költségekről, mint az utazási irodán keresztül szervezett utak velejárójáról, a csúsztatásokról, a rugalmatlan időbeosztásról és programelosztásról, a kötöttségről, de az irritáló utastársakról is.

Az egyik utazási irodás erre reagálva – elismerve, hogy a teljes ár kiírása valóban hasznos lenne – úgy ír: a társasutak közönsége nem azonos az egyéni utasokkal, mindegyiknek teljesen más szempontjai vannak egy utazás módjának kiválasztásánál, vagyis nem érdemes az összes utazót egy kalap alá venni.

Az egyik neves, körutakat szervező hazai utazási iroda tulajdonosa felhívja a figyelmet arra is, hogy a társasutazás nem üdülés, hanem kulturális kikapcsolódás, ahol idegenvezetővel biztosítják az utas számára, hogy – ha már oda utazott – minél többet lásson, ismerje meg az országot, az ottani embereket. Hozzáteszi: üdülni egyedül is el lehet menni, de ott is kell a nyelvismeret és a bizalom, különben előfordulhat, hogy az utasnak később futnia kell a pénze után, ha nem vagy hiányosan teljesítették azt a szolgáltatást, amire befizetett.

Egy utazási irodás, aki négy évtizede dolgozik az idegenforgalomban, saját tapasztalatával támasztotta alá szakmája fontosságát: ez idő alatt kevés reklamációval, de annál több örömteli visszajelzéssel találkozott. Hozzáteszi: az utazási iroda szakértelmet és garanciát vállal arra, amit az utas lefoglal.

A blogbejegyzés alatti egyik hozzászóló is kiemeli: sok utas kimondottan igényeli a szervezett utazásokat, hiszen nem mindenkinek van megfelelő nyelvtudása – ami a magyarok esetén különösen jellemző –, így hiába foglalják le a szállást és az utazást itthonról, nem értik meg a kinti idegenvezetést, nem tudnak intézkedni baj esetén, sokan még ételt sem tudnak vagy mernek rendelni. A kommentelő szerint sokaknak biztonságérzetet nyújt, ha utazási irodával utazhatnak, vannak köztük idősek vagy kevésbé iskolázottak, kevés utazási rutinnal rendelkezők, de van, aki olyan speciális programot néz ki, amiért bevállalja vagy igényli is a cikk írója által fent felsorolt velejárókat, például egy dél-amerikai vagy ázsiai kulturális körutazásnál.


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.