Remek kerékpárutak épülhetnek

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ sajtótájékoztatóján kiderült, hogy mely kerékpárutakat tervezik fejleszteni, illetve egy kerékpáros nyilvántartó rendszer létrehozásáról is szó esett.

Dr. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár köszöntőjében elmondta, hogy a 2014-2020-as Európai Uniós fejlesztési ciklusra szánt 768 millió forint támogatásból felújítják a kerékpárutakat és az információs rendszert, melynek előkészítése már elkezdődött. Az államtitkár elmondása szerint a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) vállalta a feladatot, hogy rendbe hozza a kerékpárutakat és megoldást keressen a kerékpározással kapcsolatos jelenlegi problémákra.

Megvalósíthatósági tanulmányok és KENYI

Berencsi Miklós, a KKK osztályvezetője elmondta, hogy – bár az infrastruktúra fejlődik –, egyelőre jelentősek a hiányok, a fejlesztések azonban növelni fogják a közlekedésbiztonságot és gerjesztik a turizmust, így az gazdasági előnyökkel is jár. A megvalósíthatósági tanulmányok elkészítésének szakaszában négy projekt fut párhuzamosan: az EuroVelo 6 Rajka és Budapest közötti szakasza, a Budapestet a Balatonnal összekötő útvonal, a Balatoni Bringakör, illetve a fővárosi kerékpáros közlekedés átszervezése. A 2014-2020-as időszak legfőbb célja a források hatékony felhasználása, illetve a hálózat minőségének megőrzése. A megvalósíthatósági tanulmányok elkészülése folyamatban van, három útvonalra már be is nyújtották a terveket. A döntéselőkészítési tanulmányok benyújtásának határideje március 6.

Ezen kívül fejlesztik a Kerékpárút Nyilvántartó Rendszert (KENYI), ami a kerékpáros létesítményeknek szolgáltat adatbázist, illetve egy térképes térinformatikai rendszert, melynek szakmai és publikus felülete is lesz. A nyilvántartó rendszer fejlesztése már az adatfeltöltés fázisában van. A felmérendő főbb adatok az egyes létesítmények fajtája és műszaki paraméterei, az érdekes pontok (POI), a burkolattípusok és útállapotok, a táblák, a pihenőhelyek, illetve olyan egyéb adatok, mint az árvízveszély vagy az erős napsugárzásnak kitett kerékpárút.
 
EuroVelo 6 és Balatoni Bringakör

Laufer Péter a Hegyen-Völgyön Konzorcium képviseletében tájékoztatta a sajtót, hogy hozzájuk az EuroVelo 6 Rajka és Budapest közötti szakasza, illetve a Balatoni Bringakör tartozik. A konzorcium folyamatosan egyeztet többek között a KKK-val, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel (NIF), a Magyar Közút Zrt.-vel, a Vízügyi Igazgatósággal, a BKK Zrt.-vel és a Nemzeti Park Igazgatóságokkal is.

A konzorcium a tervezésnél figyelembe vette a hivatásforgalmi és a turisztikai célú kerékpározási szempontokat, a kapcsolódó fejlesztéseket, az örökségvédelmi érintettséget, az önkormányzati és forgalmi igényeket, illetve a tulajdoni viszonyokat is.

Az EuroVelo 6 Rajka-Budapest szakasz körülbelül 270 kilométert ölel fel és 51 települést érint. A szakasz meglévő problémái közé tartozik, hogy a nyomvonal nem összefüggő, a jelzésrendszer hiányos vagy nem egyértelmű, illetve a karbantartás hiánya is gondot okoz. A tervezett hálózat leküzdendő problémáit pedig a Natura2000 érintettség, az önkormányzati szándékok, illetve a nem összehangolt fejlesztések jelentik. A körülbelül 200 kilométeres, 42 települést érintő Balatoni Bringakör fejlesztési terveinek előkészítésekor hasonló problémák állnak fenn, illetve a Budapest-Balaton nyomvonalhoz való csatlakozást is meg kell oldani.

A fővárostól a Balatonig

A Budapest-Balaton kerékpárút tervezésénél is számos koncepció készült. Horváth László, a Főmterv-Utiber Konzorcium tervezője elmondta, hogy a nyomvonal tervezésénél alapelv, hogy a hivatásforgalmi és a turisztikai célú kerékpározás nem válik el, így az útvonal is közös. Érdekességként kiemelte, hogy egy felmérés eredményeképpen kiderült: a biciklisek elsősorban a látványosságok alapján döntenek egy kerékpárút mellett, második helyre került a biztonság, és csak ezután érdekli az embereket a domborzat, illetve az út hossza.

Hivatásforgalom Budapesten

A budapesti kerékpárutak átszervezése még kezdeti fázisban van, egyelőre a változatkészítés zajlik. Dulicz László a Pro Urbe - Közlekedés - Terra - Tandem Konzorcium képviseletében felvázolta, hogy a fővárosban elsősorban a hivatásforgalmi kerékpározásra helyezik a hangsúlyt, azonban a turisztikai célú biciklizést sem hagyják figyelmen kívül.


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.