Remek kerékpárutak épülhetnek

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ sajtótájékoztatóján kiderült, hogy mely kerékpárutakat tervezik fejleszteni, illetve egy kerékpáros nyilvántartó rendszer létrehozásáról is szó esett.

Dr. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár köszöntőjében elmondta, hogy a 2014-2020-as Európai Uniós fejlesztési ciklusra szánt 768 millió forint támogatásból felújítják a kerékpárutakat és az információs rendszert, melynek előkészítése már elkezdődött. Az államtitkár elmondása szerint a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) vállalta a feladatot, hogy rendbe hozza a kerékpárutakat és megoldást keressen a kerékpározással kapcsolatos jelenlegi problémákra.

Megvalósíthatósági tanulmányok és KENYI

Berencsi Miklós, a KKK osztályvezetője elmondta, hogy – bár az infrastruktúra fejlődik –, egyelőre jelentősek a hiányok, a fejlesztések azonban növelni fogják a közlekedésbiztonságot és gerjesztik a turizmust, így az gazdasági előnyökkel is jár. A megvalósíthatósági tanulmányok elkészítésének szakaszában négy projekt fut párhuzamosan: az EuroVelo 6 Rajka és Budapest közötti szakasza, a Budapestet a Balatonnal összekötő útvonal, a Balatoni Bringakör, illetve a fővárosi kerékpáros közlekedés átszervezése. A 2014-2020-as időszak legfőbb célja a források hatékony felhasználása, illetve a hálózat minőségének megőrzése. A megvalósíthatósági tanulmányok elkészülése folyamatban van, három útvonalra már be is nyújtották a terveket. A döntéselőkészítési tanulmányok benyújtásának határideje március 6.

Ezen kívül fejlesztik a Kerékpárút Nyilvántartó Rendszert (KENYI), ami a kerékpáros létesítményeknek szolgáltat adatbázist, illetve egy térképes térinformatikai rendszert, melynek szakmai és publikus felülete is lesz. A nyilvántartó rendszer fejlesztése már az adatfeltöltés fázisában van. A felmérendő főbb adatok az egyes létesítmények fajtája és műszaki paraméterei, az érdekes pontok (POI), a burkolattípusok és útállapotok, a táblák, a pihenőhelyek, illetve olyan egyéb adatok, mint az árvízveszély vagy az erős napsugárzásnak kitett kerékpárút.
 
EuroVelo 6 és Balatoni Bringakör

Laufer Péter a Hegyen-Völgyön Konzorcium képviseletében tájékoztatta a sajtót, hogy hozzájuk az EuroVelo 6 Rajka és Budapest közötti szakasza, illetve a Balatoni Bringakör tartozik. A konzorcium folyamatosan egyeztet többek között a KKK-val, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel (NIF), a Magyar Közút Zrt.-vel, a Vízügyi Igazgatósággal, a BKK Zrt.-vel és a Nemzeti Park Igazgatóságokkal is.

A konzorcium a tervezésnél figyelembe vette a hivatásforgalmi és a turisztikai célú kerékpározási szempontokat, a kapcsolódó fejlesztéseket, az örökségvédelmi érintettséget, az önkormányzati és forgalmi igényeket, illetve a tulajdoni viszonyokat is.

Az EuroVelo 6 Rajka-Budapest szakasz körülbelül 270 kilométert ölel fel és 51 települést érint. A szakasz meglévő problémái közé tartozik, hogy a nyomvonal nem összefüggő, a jelzésrendszer hiányos vagy nem egyértelmű, illetve a karbantartás hiánya is gondot okoz. A tervezett hálózat leküzdendő problémáit pedig a Natura2000 érintettség, az önkormányzati szándékok, illetve a nem összehangolt fejlesztések jelentik. A körülbelül 200 kilométeres, 42 települést érintő Balatoni Bringakör fejlesztési terveinek előkészítésekor hasonló problémák állnak fenn, illetve a Budapest-Balaton nyomvonalhoz való csatlakozást is meg kell oldani.

A fővárostól a Balatonig

A Budapest-Balaton kerékpárút tervezésénél is számos koncepció készült. Horváth László, a Főmterv-Utiber Konzorcium tervezője elmondta, hogy a nyomvonal tervezésénél alapelv, hogy a hivatásforgalmi és a turisztikai célú kerékpározás nem válik el, így az útvonal is közös. Érdekességként kiemelte, hogy egy felmérés eredményeképpen kiderült: a biciklisek elsősorban a látványosságok alapján döntenek egy kerékpárút mellett, második helyre került a biztonság, és csak ezután érdekli az embereket a domborzat, illetve az út hossza.

Hivatásforgalom Budapesten

A budapesti kerékpárutak átszervezése még kezdeti fázisban van, egyelőre a változatkészítés zajlik. Dulicz László a Pro Urbe - Közlekedés - Terra - Tandem Konzorcium képviseletében felvázolta, hogy a fővárosban elsősorban a hivatásforgalmi kerékpározásra helyezik a hangsúlyt, azonban a turisztikai célú biciklizést sem hagyják figyelmen kívül.


Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.